آیا دنیای موازی واقعا وجود دارد؟ + ویدیو

5
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
به فیلم‌های علمی تخیلی با داستان‌های دنیای موازی علاقه دارید؟ فکر می‌کنید جهان ما تنها جهان در کل هستی است یا دنیاهای دیگری نیز وجود دارد؟ فکر می‌کنید سفر به دنیاهای دیگر امکان‌پذیر است؟ اصلا تصور شما از یک دنیای موازی چیست؟

شاید سال‌ها پیش فیلم‌ها و داستان‌های علمی تخیلی بسیاری درباره دنیای موازی نوشته و ساخته می‌شد؛ اما علم امروز ثابت کرده که این موضوع دیگر یک افسانه و یک داستان زاده تخیلات بشر نیست! با دلتامگ همراه باشید.

دنیای موازی چیست؟

جهان موازی، مولتی‌ورس یا دنیای موازی به زبان ساده به دنیاهای دیگری گفته می‌شود که در آن‌سوی جهان ما وجود دارد. در واقع در جهان‌های موازی خود ما در زندگی‌های دیگر و انتخاب‌های دیگرمان وجود داریم! اینکه چه تعداد جهان موازی وجود دارد یا منشا پیدایش آن‌ها کجا و چگونه است، تئوری‌های مختلفی وجود دارد.

دنیای موازی چیست؟

آیا دنیای موازی وجود دارد؟

حقیقت این است که وجود جهان موازی نه تنها از نظر علمی هم بسیار مورد بحث است؛ بلکه حتی یکی از مهم‌ترین مباحث در جوامع علمی است که در چارچوب فیزیک کوانتوم کاملا قابل اثبات است. تاکنون آزمایش‌ها بی‌شماری در رابطه با جهان‌های موازی صورت گرفته و اتفاقا اکثر آن‌ها هم وجود جهان‌های موازی را تایید می‌کنند، اما این تایید، هنوز به مرحله اثبات نرسیده است. دلیل این موضوع هم بیش از هر چیزی به محدودیت دانش و تجهیزات کنونی بشر برمی‌گردد.

آیا دنیای موازی وجود دارد؟

جهان موازی چگونه به وجود می‌آید؟

ساده‌ترین توضیحی که درباره خلق یک دنیای موازی وجود دارد این است که در زمان بیگ بنگ و خلق هر ماده یک جهان جدید نیز با آن خلق شده است درحالی‌که هر اتفاقی که برای آن ماده در دنیای خودش رخ داده، در جهان موازی تازه خلق شده آن رخ نداده است!

چه تعداد جهان موازی وجود دارد؟

چه تعداد جهان موازی وجود دارد؟

یک تئوری جذاب دیگر این است که خود بیگ بنگ در زمان برخورد دو جهان موازی شکل گرفته و این‌گونه یک جهان جدید ساخته شده است!
یک عابر پیاده را در نظر بگیرید که تصمیم گرفته از خیابان عبور کند. در همان لحظه‌ای که عابر، این تصمیم را گرفته، یک جهان موازی هم ساخته شده که در آن، این تصمیم را نگرفته است. این‌گونه می‌توانید متوجه شوید که هر تصمیم ما یک جهان جدید خلق می‌کند که در آن اتفاقات ممکن است وارونه رخ دهند یا اصلا رخ ندهند! پس یعنی بی‌نهایت دنیای موازی در هستی وجود دارد.

مطلب پیشنهادی:  اختراعات پزشکی عجیب که دنیا را تکان می‌دهند

آیا می‌توان به دنیای موازی سفر کرد؟

چگونه وارد دنیای موازی شویم؟

دانشمندان معتقدند که به‌هیچ‌وجه نمی‌توان وارد یک جهان موازی شد. شاید بتوان گفت مرگ دریچه‌ای به دنیای دیگری است؛ اما اینکه فکر کنید مرگ قطعا شما را به یک دنیای موازی می‌برد کاملا صحت ندارد!

آیا ما در یک دنیای موازی شده زندگی می‌کنیم؟

آیا ما در یک دنیای موازی شده زندگی می‌کنیم؟

تقریبا بسیاری از دانشمندان و فیلسوفان بزرگ مانند استیون هاوکینگ، هیو اورت و بسیاری از دانشمندان دیگر معتقدند که ما در یک دنیای موازی زندگی می‌کنیم و به احتمال خیلی زیاد جهان ما نسخه اصلی و همان جهان ابتدایی نیست؛ بلکه تنها یک کپی است که در اثر یک اتفاق یا یک تصمیم به وجود آمده است. این نظریه بسیار شبیه به زندگی در سیارات دیگر است و نیاز به پیشرفت علم و تکنولوژی دارد تا ثابت شود که ما در یک جهان از بی‌شمار جهان‌های دنیا زندگی می‌کنیم!

تعداد کلمات مطلب: 488

5 دیدگاه

  1. ناشناس

    17 دی 1402 در 8:59 ب.ظ

    ویدیوتون باز نمیشه ۵ دقیقه از نت رفت ولی باز نشداین درست نیست به سرورتون برسید

    پاسخ

    • زینب پروانه

      18 دی 1402 در 8:51 ق.ظ

      امتحان کردیم باز شد

      پاسخ

  2. مرضیه

    19 دی 1402 در 2:08 ب.ظ

    کاش واقعا وجود داشته باشه

    پاسخ

    • زینب پروانه

      19 دی 1402 در 5:39 ب.ظ

      چه فرقی داره؟

      پاسخ

  3. ناشناس

    28 بهمن 1402 در 1:11 ق.ظ

    عالی ولی عجیب است.

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی

همچنین بخوانید

امسال این کتونی‌ها مد هستند

آشنایی با کتونی های مد سال به شما کمک می‌کند تا برای خودتان یک استایل به روز و زیبا آماده …