ساده‌ترین روش قلمه زدن انواع گل های آپارتمانی

دیدگاه‌ها برای ساده‌ترین روش قلمه زدن انواع گل های آپارتمانی بسته هستند
3
زمان مطالعه: 4 دقیقه
اگر به باغبانی و تکثیر گیاهان آپارتمانی علاقه دارید، برای آشنایی با تکثیر بهترین گیاهان آپارتمانی همراه ما باشید.
انواع گل های آپارتمانی

اگر به گل و گیاه علاقه داشته باشید می‌دانید که یکی از لذت‌بخش‌ترین کارهایی که در نگهداری از گیاهان آپارتمانی می‌توانید انجام دهید، قلمه زدن انواع گل های آپارتمانی است؛ متاسفانه بسیاری از افراد با نحوه قلمه زدن گیاهان اپارتمانی آشنایی ندارند به همین دلیل از انجام این کار منصرف می‌شوند؛ در نتیجه در این مطلب از دلتامگ قصد دارید نحوه قلمه زدن گیاهان آپارتمانی که در بسیاری از خانه‌ها وجود دارد، را به شما آموزش دهیم.

نحوه قلمه زدن انواع گل های آپارتمانی

برای آنکه بتوانید گیاهان را به خوبی قلمه بزنید، لازم است به چند نکته توجه داشته باشید تا بتوانید به راحتی گیاهان مورد علاقه خود را بیشتر در محیط خانه گسترش دهید؛ از جمله نکات مهمی که باید به آن توجه داشته باشید، انتخاب خاک مناسب، آبیاری منظم، استفاده از ابزار مناسب و انتخاب بهترین زمان قلمه زدن گیاهان آپارتمانی است.

قلمه زدن گیاه پتوس

پتوس جزو محبوب ترین گل های آپارتمانی است که به راحتی با محیط سازگار می‌شود؛ آنچه که باعث شده بسیاری از افراد به نگهداری از این گیاه ترغیب شوند، این است که پتوس برای رشد به نور و آبیاری زیاد نیاز ندارد؛ بنابراین شما با نگهداری این گیاه به راحتی می‌توانید فضای خانه خود را شاداب کنید.

برای تکثیر و رشد انفجاری پتوس، در ابتدا شما باید یک شاخ سالم را انتخاب کنید که حداقل 4 الی 5 برگ سالم روی آن وجود داشته باشد؛ سپس با استفاده از یک چاقو تمیز، ساقه را از زیر گره جدا کرده و درون یک شیشه آب قرار دهید؛ رشد پتوس در آب بسیار خوب است و در مدت زمان کمی شروع به ریشه‌زایی می‌کند؛ بعد از آنکه ریشه‌های گیاه به وجود آمد، شما می‌توانید با انتخاب بهترین کود برای پتوس، که حاوی نیتروژن، فسفر و پتاسیم است، گیاه را به خاک انتقال دهید.

انواع گل های آپارتمانی

قلمه زدن گیاه سانسوریا

اگر بخواهید از میان گل های آپارتمانی مقاوم یکی را انتخاب کنید، بی‌شک در لیست خرید شما گیاه سانسوریا نقش دارد؛ چرا که این گیاه در برابر کم‌آبی و شرایط سخت محیط بسیار مقاوم است؛ علاوه بر نگهداری آسان، این گیاه تکثیر ساده‌ای دارد و افراد مبتدی نیز به راحتی می‌توانند آن را انجام دهند؛ سانسوریا به دور روش قابل تکثیر است؛ قلمه زدن گیاه در آب، خاک یا جدا کردن پاجوش‌ها

ساده ترین راه برای تکثیر سانسوریا، تقسیم بندی ریشه است. در این روش لازم است با استفاده از چاقو ، تعدادی برگ را با ریشه‌هایی که به گیاه اصلی متصل است، به آرامی جدا کرده و سپس در گلدان مخصوص خود قرار دهید.

انواع گل های آپارتمانی

کراسولا از گل های آپارتمانی شیک

یکی دیگر از انواع گل های آپارتمانی شیک که می‌تواند ظاهر خانه را بسیار شک کند، کراسولا است؛ این گیاه با برگ‌های ریز گوشتی به راحتی تکثیر می‌شود؛ کراسولا به چند روش قابل تکثیر است؛ بهترین روش قلمه زدن گیاهان در مدت زمان کم، برش ساقه است؛ علاوه بر آن می‌توانید این گیاه را از طریق برگ هم تکثیر کنید.

مطلب پیشنهادی:  مقایسه a54 با a34: جدال دو گوشی محبوب سامسونگ

برای آنکه قلمه‌های شما خراب نشود، لازم است که آن‌ها را در هورمون ریشه‌زایی غوطه‌ور کنید و بعد از آنکه گیاه ریشه زد، آن‌ها را به گلدانی که خاک سبکی دارد منتقل کنید؛ توجه داشته باشید که گیاه را نباید در نور مستقیم قرار دهید.

گل های آپارتمانی

زاموفیلیا، گل های آپارتمانی مقاوم و ارزان

زاموفیلیا از انواع گل های آپارتمانی است که ظاهر بسیار شیکی دارد و می‌تواند محیط خانه را لوکس کند؛ با توجه به اینکه زاموفیلیا رشد بسیار کند دارد، اما به راحتی قابل تکثیر است و شما می‌توانید در مدت زمان کمی، تعداد گلدان‌های خود را افزایش دهید؛ این گیاه را می‌توان از طریق برگ، ساقه و ریشه تقسیم کرد.

انواع گل های آپارتمانی

قلمه زدن زاموفیلیا از طریق ساقه

برای تکثیر این گیاه از طریق ساقه، ابتدا با یک قیچی که از قبل آن را ضدعفونی کرده‌اید، قلمه‌های مورد نظر را از سر بند جدا کرده و بعد آن‌ها را به صورت مستقیم در خاک قرار دهید؛ توجه داشته باشید که در این مدت، برای آبیاری لازم است خاک تا عمق چند سانتی‌متری خشک باشد.

قلمه زدن زاموفیلیا از طریق برگ

در این روش یک ساقه سالم را جدا کرده و با استفاده از قیچی، تمام برگ‌های آن را جدا کنید؛ سپس برگ‌ها را مرتب دسته کرده و درون بطری آب قرار دهید و بعد از آنکه ریشه زدند، آن‌ها را درآورده و در خاک مناسب بکارید.

انواع گل های آپارتمانی

برگ انجیری از انواع گل های آپارتمانی بزرگ

برگ انجیری جزو گیاهان آپارتمانی برگ پهن است که و در صورتی که خوب رشد کند، می‌تواند به یک درختچه زیبا تبدیل شود؛ نحوه قلمه زدن برگ انجیری بسیار ساده است؛ در این روش شما می‌توانید با استفاده از یک قیچی یا چاقو تمیز، ساقه سالم گیاه را جدا کنید (توجه داشته باشید که ساقه باید 2 یا 3 برگ داشته باشد)؛ سپس ساقه را درون آب قرار داده و بعد از ریشه‌زایی، آن را درون  خاک مناسب که ترکیبی از کوکوپیت و کمپوست است قرار دهید.

نظرات بسته شده است
بیشتر ببینید در نکات خانه‌داری

همچنین بخوانید

خواص اعجاب انگیز سماق

سماق که از دیرباز در آشپزی ایرانی و طب سنتی جایگاه ویژه ای داشته است، به عنوان ادویه ای خو…