این نیروی نامرئی از کره زمین محافظت می‌کند!

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
حتما این را می‌دانید که زمین همیشه در برابر آسیب‌های فاجعه‌بار کیهانی قرار دارد؛ اما آیا می‌دانید چه چیزی کره زمین را از این آسیب‌ها محفوظ نگه داشته است؟
کره زمین

سالانه میلیون‌ها جسم فضایی از شهاب‌سنگ گرفته تا بقایای یک ستاره دنباله‌دار و حتی طوفان‌های خورشیدی به سمت کره زمین، این تنها خانه ما در جهان هستی پرتاب می‌شوند؛ اما زمین یک سپر محافظ نامرئی دارد که از تمامی این‌ها جان سالم به در می‌برد. با دلتامگ همراه باشید.

نیروی نامرئی محافظ زمین چیست؟

در مقابل هرج و مرج کیهانی تنها چیزی که به کمک محافظت از ما آمده است نه ابرقهرمانان داستان‌های هالیوودی هستند نه خرافاتی که از عقل سلیم به دور هستند؛ بلکه علم مطلق است! علمی که سال‌هاست درباره نیروی گرانش زمین صحبت می‌کند.

نیروی نامرئی محافظ زمین چیست؟

در جهان هستی، در این گستره وسیع آسمانی نیروی جاذبه زمین به‌عنوان کاتالیزوری بین سیاره کوچک ما و تمامی اجسام کیهانی به‌خصوص سیارک‌های رها شده در فضا عمل می‌کند. سال‌هاست که درباره نزدیک شدن و احتمال برخورد سیارک‌ها با زمین و انقراض تمامی حیات روی این کره خاکی می‌شنوید؛ اما آیا تاکنون مورد اصابت هیچ سیارکی قرار گرفته‌ایم؟

نیروی گرانش کره زمین چگونه عمل می‎‌کند؟

تحقیقات گسترده دانشمندان ثابت کرده است که نیروی جاذبه زمین همان‌قدر که می‌تواند انسان‌ها را روی زمین نگه دارد، قادر به محافظت از زندگی و حیات نیز هست. این نیروی جاذبه توانایی از بین بردن سیارک‌ها را دارد. اگر می‌پرسید چگونه؟ باید بگوییم که نیروی گرانش کره زمین اجرام آسمانی را به قطعات کوچک‌تر تبدیل کرده و سپس آن‌ها را کنترل می‌کند. پس نیروی نامرئی‌ای که همیشه در حال مراقبت از ماست، همان نیروی گرانش یا جاذبه زمین است.

مطلب پیشنهادی:  خواص شلغم برای پوست و مو باورنکردنی است!

چگونه نیروی گرانش کره زمین می‌تواند یک نیروی ترسناک باشد؟

جادوی نیروی گرانش در کیهان چه کرده است؟

جالب است بدانید که دانشمندان معتقدند بسیاری از سیارک‌های کوچکی که به دور زمین و زهره در حال چرخش‌اند در واقع بقایای سیارک‌های بزرگ‌تری هستند که توسط نیروی گرانش کره زمین به قطعات کوچک‌تر تبدیل شده‌اند؛ اما این می‌تواند خود یک اتفاق ترسناک باشد!

چگونه نیروی گرانش کره زمین می‌تواند یک نیروی ترسناک باشد؟

هرچه میزان سیارک‌هایی که توسط نیروی جاذبه زمین به قطعات کوچک‌تر تبدیل می‌شوند، بیشتر شود، میزان اجرام آسمانی کوچکی که احتمال برخورد با زمین را دارند نیز بالاتر می‌رود! بااین‌حال، این قطعات، اگرچه فراوان هستند، معمولا کمتر از 0.9 کیلومتر قطر دارند و هیچ تهدیدی در سطح انقراض ندارند.

نیروی گرانش زمین

سخن پایانی

در نهایت باید بدانید در حالی که نیروهای گرانشی کره زمین در حال کاهش دادن فجایع بزرگ کیهانی هستند، در مقیاس کوچک‌تر در حال ایجاد بالقوه هستند؛ بنابراین تحقیقات تصویری از یک رقص کیهانی پویا را ترسیم می‌کند که در آن گرانش زمین هم از آن محافظت می‌کند و هم تکه‌هایی را ایجاد می‌کند. با این وجود اگر روزی در زمین یک فاجعه کیهانی منقرض کننده رخ دهد، آیا زندگی در سیارات دیگر امکان‌پذیر است؟

تعداد کلمات مطلب: 429

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی

همچنین بخوانید

کوه های مریخی ایران کجاست؟

کوه‌های مریخی ایران را تا به حال دیده‌اید؟ کوه‌های مریخی چابهار یکی از جاذبه‌های طبیعی شگف…