خواص شیره انگور برای پوست و مو بی‌نظیر است

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
شیره‌انگور یکی از محبوب‌ترین شیره‌ها در بین مرد است که دارای خواص بی‌نظیری است. اگر به مو و پوست خودتان اهمیت می‌دهید، این مطلب را حتما مطالعه کنید.
خواص شیره انگور

خواص شیره انگور آن‌قدر زیاد است که اگر از آن اطلاع داشته باشید هرگز وقت را تلف نمی‌کنید. شیره انگور دارای مقادیر زیادی ویتامین A، B و C است که با مصرف آن، اکثر ویتامین‌ها و مواد موردنیاز بدن تأمین می‌شود همچنین این ماده پرخاصیت شما را از مواد شیمیایی بی‌نیاز می‌کند. با ما در این مطلب از دلتامگ همراه باشید تا با یکی از هزاران خاصیت این شیره که راجع به خواص شیره انگور برای پوست و مو است، بیشتر آشنا شوید.

خواص شیره انگور

همان‌طور که بیان کردیم این شیره دارای خواص بی‌شماری است که یکی از آن‌ها فواید این شیره برای پوست و مو هست که به هر کدام به‌صورت جداگانه می‌پردازیم.

خواص شیره انگور برای پوست

  • تاثیر شیره انگور در شادابی و طراوت پوست: همه افراد با بالا رفتن سن جوانی و شادابی پوست خود را از دست داده و کم‌کم چروک و خطوطی در پوست خود احساس می‌کنند که این موضوع به‌ویژه برای بانوان خوشایند نیست. شیره انگور می‌تواند روند پیری را عقب انداخته و طراوت و جوانی را به پوست برگرداند. زیرا انواع ویتامین‌ها و مواد حیاتی برای طراوت و سرزندگی پوست در این شیره معجزه‌آسا وجود دارد.
  • تأثیر شیره انگور برای رفع کک‌ومک: افرادی که معمولاً بیشتر در معرض نور خورشید قرار دارند، مستعد کک‌ومک هستند؛ همچنین با بالارفتن سن و بروز بیماری‌های کبد، این کک و مک‌ها بیشتر می‌شود. شیره انگور با داشتن ویتامین‌های فراوانی که دارد این لکه‌های قهوه‌ای را کم‌رنگ کرده و از بروز آن نیز پیشگیری می‌کنند.

خواص شیره انگور برای پوست

ماسک شیره انگور برای شادابی پوست

اگر دمل دارید آن را شیره انگور و گل ختمی پخته شده ترکیب کنید تا دمل سر باز کند. مصرف مستقیم شیره انگور روی پوست باعث سفت‌شدن پوست و ترکیب نمک با این شیره باعث کم‌رنگ‌شدن لکه‌های قهوه‌ای یا همان کک‌ومک می‌شود.

از عصاره انگور در تهیه بسیاری از مواد آرایشی استفاده می‌شود و این میوه مثل یک معجزه برای پوست عمل می‌کند؛ همچنین شیره انگور تمام خاصیت‌های این میوه را به‌صورت فشرده داشته و از خواص معجزه‌آسای انگور برای سلامت و طراوت پوست، بی‌بهره نمانده است.

مطلب پیشنهادی:  تهیه سیر ترشی ۲ روزه

خواص شیره انگور برای مو

  • خواص شیره انگور برای سلامتی و احیاء مو: شیره انگور دارای انواع و اقسام ویتامین‌ها و مواد معدنی بوده و به کمک این مواد ملانین تولید می‌کند و در نهایت باعث جلوگیری از سفیدی مو می‌شود؛ همچنین این شیره، باعث تقویت ریشه مو شده  و مانند یک نرم‌کننده قوی، موها را نرم کرده و شما را از عوارض و هزینه‌های کراتین مو و مواد شیمیایی، رها می‌کند.
  • تأثیر شیره انگور روی ریزش مو: یکی از مهم‌ترین دلایل ریزش مو، استرس است که با زندگی این‌ روزهای ما عجین شده است. شیره انگور به دلیل داشتن خاصیت ضدافسردگی که دارد، استرس را کاهش داده و در نتیجه از ریزش بیش از اندازه مو جلوگیری می‌کند.

ماسک شیره انگور برای طراوت و درخشش مو

ماسک شیره انگور برای طراوت و درخشش مو

اگر دوستدار طراوت و زیبایی موهای خودتان هستید می‌توانید از دو ماسک زیر که با شیره انگور ساخته شده است استفاده کنید و معجزه آن را به چشم خود ببینید:

  • ماسک شماره یک: برای درخشان شدن و همچنین رشد موهای خودتان می‌توانید شیره را با آب یا شیره نارگیل مخلوط کرده و چند دقیقه روی پوست سر ماساژ دهید و سپس آبکشی کنید.
  • ماسک پیشنهادی شماره دو: یکی دیگر از ماسک‌های معجزه‌آسا برای مو، ترکیب دو قاشق شیره انگور، یک‌چهارم فنجان ماست پرچرب و یک قاشق سرکه سیب است؛ حالا به آن دو قطره روغن رزماری اضافه کنید و روی موها و سر ماساژ دهید و پس از چند دقیقه شستشو و آبکشی کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

مراقبت از موهای رنگ شده با چند راهکار ساده

ما در این مطلب قصد داریم چند راهکار ساده برای مراقبت از موهای رنگ شده به شما آموزش دهیم تا…