تهران گردی در زمستان؛ جاهای دیدنی اطراف تهران

2
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
حالا که زمستان شروع شده اگر بهترین جاهای دیدنی اطراف تهران را بشناسید، می‌توانید یک مسافرت جذاب یک‌روزه و کوتاه‌مدت در اطراف پایتخت داشته باشید. با 3 مورد از جذاب‌ترین جاذبه‌های اطراف تهران آشنا شوید.
جاهای دیدنی اطراف تهران

در میان جاهای دیدنی اطراف تهران در زمستان، دیزین و توچال و لواسان را همه می‌شناسند! در این مقاله چند جای جدید را به شما معرفی می‌کنیم که شاید در میان پایتخت‌نشینان کمتر شناخته شده باشد. با دلتامگ همراه باشید.

تهران گردی در زمستان یک کار هیجان‌انگیز و باحال!

برای تهران گردی در زمستان یا سفر به جاهای دیدنی اطراف تهران مکان‌های پیشنهادی زیادی وجود دارد. در اطراف تهران پیست‌های اسکی دیزین، توچال، شمشک، دربند سر و آبعلی طرفداران زیادی دارند و در داخل تهران پارک‌ها و بوستان‌های بسیاری مثل پارک جنگلی چیتگر، بوستان یاس فاطمی، پارک جنگلی لویزان و پارک جنگلی توسکا محبوبیت زیادی بین گردشگران و تهران‌گردان دارند.

تهران گردی در زمستان یک کار هیجان‌انگیز و باحال!

زمستان اطراف تهران کجا بریم؟ دشت هویج!

در 52 کیلومتری تهران و 5 کیلومتری لواسان و در نزدیکی روستای افجه، دشت هویج یا گرچال واقع شده که یکی از زیباترین جاذبه‌های طبیعی لواسان است. عکاسی، برف‌بازی و کوهنوردی کارهایی است که گردشگران در دشت هویج انجام می‌دهند.

زمستان اطراف تهران کجا بریم؟ دشت هویج!

یکی از بهترین جاهای دیدنی اطراف تهران در زمستان؟ شمشک!

شهرستان شمیرانات، بخش رودبار قصران همیشه به‌عنوان یکی از بهترین مناطق ییلاقی تهران شناخته می‌شده است. تهرانی‌ها برای فرار از گرمای تابستان به این منطقه پناه می‌آورند؛ اما در فصل زمستان برای استفاده از پیست اسکی شمشک راهی این منطقه می‌شوند. پیست اسکی شمشک یکی از جاهای دیدنی اطراف تهران است که دومین و مجهزترین پیست اسکی بین‌المللی ایران محسوب‌ می‌شود. این پیست با داشتن امکانات متنوع و مدرن در میان گردشگران محبوب شده است. طول بلندترین پیست این مجموعه 1850 متر است.

مطلب پیشنهادی:  8 راهکار برای کاهش وزن سریع

یکی از بهترین جاهای دیدنی اطراف تهران در زمستان؟ شمشک!

زمستان تهران کجا بریم؟ روستای ایگل!

یکی دیگر از جذاب‌ترین جاهای دیدنی اطراف تهران که 25 کیلومتر با پایتخت و 4 کیلومتر با اوشان فاصله دارد، روستای ایگل است. مهم‌ترین ویژگی‌های ایگل بافت طبیعی بکر و دست‌نخورده، پوشش گیاهی متنوع و گونه‌های جانوری مختلف آن است. در زمستان با یخ بستن چشمه‌ها و آبشارهای این روستا، زیبایی آن چند برابر می‌شود.

زمستان تهران کجا بریم؟ روستای ایگل!

جاهای گرم تهران در زمستان کجاها هستند؟

بعضی‌ها در زمستان دنبال جاهای گرم می‌گردند. اگر شما هم دنبال مکان های تفریحی گرم تهران هستید باید بگوییم در این شهر بی‌نهایت مکان تفریحی سرپوشیده و گرم وجود دارد. سرزمین عجایب، شهربازی فان تایم، شهربازی مگامال، شهربازی ارم، شهربازی دریاچه چیتگر از جمله بهترین جاهای تفریحی تهران در زمستان هستند.

جاهای گرم تهران در زمستان کجاها هستند؟

سخن پایانی

جاهای دیدنی اطراف تهران در هر فصلی زیبایی‌های خاص خود را دارند. با یک سفر یک روزه در زمستان در اطراف تهران می‌توانید شادی و هیجان را مهمان لحظه‌های خود کنید و زمستان را جور دیگری شروع کنید. سفر جاهای دیدنی تهران در زمستان آن‌قدر هیجان‌انگیز است که می‌تواند انرژی لازم برای گذراندن زمستان سخت پیش‌روی تهران را برای شما فراهم کنند.

2 دیدگاه

  1. سیما

    10 دی 1402 در 5:51 ب.ظ

    دشت هویج خیلی قشنگه.

    پاسخ

    • زینب پروانه

      11 دی 1402 در 8:52 ق.ظ

      ممنون از نگاهتون

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

روز شیراز | در جشن روز شیراز چه برنامه‌هایی برگزار می‌شود؟

شیراز یکی از کلان‌شهرهای زیبای ایران است که به فرهنگ و تاریخ غنی و طبیعت باطراوتش شهرت دار…