طرز تهیه شیرینی میکادو خانگی بدون فر + ویدئو

1
10
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اگر به شیرینی میکادو علاقه دارید، خودتان به راحتی آن را در خانه درست کنید.

شیرینی میکادو جزو آن دسته از شیرینی‌های است که از بافت و طعم بسیار خوبی برخوردار است و از آن در بسیاری از مراسمات خصوصا مراسمات ختم استفاده می‌شود؛ طرز تهیه شیرینی میکادو بسیار ساده است و برای درست کردن آن نیازی به فر ندارید؛ بافت این شیرینی حلوا مانند است؛ در این مطلب از دلتامگ با آموزش شیرینی میکادو، همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه میکادو

شیرینی میکادو

طرز تهیه شیرینی میکادو ساده

قبل از آنکه طرز تهیه شیرینی میکادو ساده را به شما آموزش دهیم، لازم به ذکر است که این حجم از مواد 30 عدد شیرینی را آماده می‌کند؛ برای تهیه شیرینی میکادو مجلسی، نیازی نیست که در زمینه شیرینی‌پزی مهارت خاصی داشته باشید؛ تنها کافی است تمام مراحل زیر را به ترتیب انجام دهید.

مرحله اول

در ابتدا داخل تابه آرد را در دو مرحله الک کرده و اجازه می‌دهیم با حرارت کم تفت بخورد؛ بعد از آنکه خامی آرد گرفته شد و کمی تغییر رنگ داد، آرد نخودچی را الک کرده و به آن اضافه کنید؛ در این مرحله توجه داشته باشید که هدف از تفت دادن آرد تغییر رنگ آن نیست؛ در حدی که خامی آرد گرفته شود کافی است.

مرحله دوم

مجدد آرد را کمی تفت دهید تا خامی آرد نخودچی هم از بین برود و عطر آن در فضا آزاد شود؛ سپس پودر کاکائو و پودر قند را به آن اضافه کرده و مجدد 3 دقیقه دیگر تفت دهید و بعد حرارت را خاموش کنید.

شیرینی میکادو

مرحله سوم تهیه شیرینی میکادو خانگی

بعد از آنکه مواد کمی از حرارت افتاد، مجدد آن را الک کنید؛ سپس داخل تابه مقداری روغن ریخته و مواد الک شده را به آن اضافه کنید؛ توجه داشته باشید در این مرحله روغن را کم کم به مواد اضافه کنید؛ چرا که ممکن است نیاز نباشد که همه روغن را اضافه کنید؛ در حدی روغن به موادذ اضافه کنید که غلظت مواد کمی شل‌تر از حلوا شود.

مرحله چهارم

در این مرحله بعد از آنکه مواد را کمی تفت دادید، پودر هل و دارچین را اضافه کرده و بعد حرارت را خاموش کنید؛ سپس روی یک سطح صاف، یک ورق میکادو را قرار داده و از مواد همان‌طور که داغ روی آن بریزید و با کارتک به تمام سطح نان پخش کنید.

مطلب پیشنهادی:  درمان ریزش مو با عسل راهکاری ساده و ارزان

مرحل پنجم

این روند را تا شش مرحله ادامه دهید و هربار بعد از گذاشتن نان میکادو جدید، به کمک دست کمی آن را فشار دهید تا لایه‌ها به خوبی به یکدیگر بچسبند؛ در نهایت یک جسم سنگین روی شیرینی قرار دهید . اجازه دهید مواد به مدت 1 ساعت استراحت کند تا لایه‌ها به یکدیگر بچسبند.

شیرینی میکادو

مرحله ششم

در این فاصله مواد رویی شیرینی میکادو را آماده کنید؛ برای تزیین شیرینی میکادو می‌توان از مواد اولیه متفاوتی انتخاب کرد؛ برای مثابل بسیاری از افراد دوست دارند این شیرینی را به شکل ساده سرو کنند؛ اما ما در این رسپی از شکلات استفاده کرده‌ایم.

مرحله پایانی تهیه شیرینی میکادو

شکلات را تکه کرده و درون یک ظرف مناسب بریزید سپس آن را روی بخار آب بنماری کنید؛ سپس بعد از آنکه کمی از حرارت افتاد، شکلات را روی شیرینی ریخته و بعد از پخش کردن آن در سطح نان، شیرینی را در یخچال قرار دهید تا شکلات کمی سفت شود و بعد آن را برش داده نوش‌جان کنید.

شیرینی میکادو

علت نچسبیدن شیرینی میکادو

یکی از بزرگ‌ترین مشکلاتی که در تهیه این شیرینی در خانه با آن مواجه هستیم، نچسبیدن لایه‌ها به یکدیگر است؛ این مشکل چند دلیل دارد که در ادامه به آن می‌پردازیم:

یکی از مهم‌ترین دلایلی که باعث می‌شود شیرینی میکادو از انسجام خوبی برخوردار نباشد، استفاده بیش از اندازه روغن در مواد است که باعث می‌شود مواد شل شود؛ دلیل دیگر آن، پهن نشدن یکدست مواد روی نان میکادو است؛ در صورتی که مواد بیشتری وسط نان باشد باعث می‌شود که لبه‌های نان به خوبی به یکدیگر نچسبد.

یک نظر

  1. ناشناس

    14 دی 1402 در 12:54 ب.ظ

    عالی بود

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در آشپزی

همچنین بخوانید

این مدل‌ کراپ‌ و نیم‌تنه زنانه امسال مد هستند

یکی از مدهایی که امسال مشاهده می‌کنید استفاده از مدل‌ کراپ‌ و نیم‌تنه زنانه است. لباس کراپ…