درمان ریزش مو با عسل راهکاری ساده و ارزان

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
سالیان طولانی است که افراد از عسل برای زیبایی پوست و مو و درمان مشکلا خود استفاده می‌کنند.
درمان ریزش مو با عسل

درمان ریزش مو با عسل یک راهکار عالی و ساده برای همه افراد به شمار می‌رود. عسل سرشار از انواع ویتامین‌ها و اکسیدان‌ها است که می‌تواند باعث شادابی و تقویت موها و همچنین جلوگیری از ریزش آن‌ها شود. همراه دلتامگ باشید.

درمان ریزش مو با عسل

در این مطلب در ابتدا شما را با خواص عسل برای مو آشنا کرده و در نهایت ساخت ماسک برای درمان ریزش مو با عسل را به شما آموزش می‌دهیم.

 خواص عسل برای مو

به‌طورکلی مهم‌ترین خواص عسل برای مو را می‌توان موارد زیر برشمرد.

  • عسل دارای ویژگی‌های مفید برای موها است. خواص آن شامل خواص ضدالتهابی، ضدباکتریایی و آنتی‌اکسیدانی می‌شود که می‌تواند به بهبود سلامتی پوست سر و مو کمک کند و ریزش مو را کاهش دهد. علاوه بر این، ماساژ با عسل ممکن است به فعال‌سازی جریان خون به فولیکول‌های مو کمک کرده و باعث تقویت موها و کاهش ریزش آنها می‌شود.
  • همچنین، عسل حاوی مواد مغذی مانند ویتامین‌ها، مواد معدنی و آنتی‌اکسیدان‌هاست که می‌تواند موها را تغذیه کرده و سلامت آنها را افزایش دهد. استفاده از ماسک موها یا شامپوهای حاوی عسل به تقویت موها و کاهش ریزش آنها کمک می‌کند.
  • عسل نرم‌کننده‌‌ای بسیار قوی است که به حفظ رطوبت در موها کمک می‌کند و در نتیجه‌‌‌‌ موها را صاف و نرم نگه می‌دارد. ‌‌
  • عسل را می‌توان به‌عنوان یک بخش از مراقبت‌های موهای خود استفاده کرد. برای تقویت موها و کاهش ریزش، می‌توانید یک ماسک موی خانگی با عسل تهیه کنید. برای این کار، می‌توانید مقداری عسل را با یک مواد دیگر مانند روغن نارگیل یا یک قاشق زیتون مخلوط کرده و به موهای خود ماساژ دهید. سپس آن را به مدت حدود ۳۰ دقیقه روی موهای خود نگه دارید و سپس با آب و شامپو بشویید.
  •  عسل به طور طبیعی‌‌‌‌ آنتی‌باکتریال است، به درمان عفونت‌ها و ازبین‌بردن باکتری‌هایی که منجر به شوره سر می‌شوند، کمک می‌کند.
  • علاوه بر استفاده موضعی از عسل برای مراقبت از موها، مصرف عسل به‌صورت داخلی نیز می‌تواند به‌سلامتی و رشد موها کمک کند. عسل حاوی ویتامین‌ها، مواد معدنی و آنتی‌اکسیدان‌های مفیدی است که می‌تواند به تقویت موها و پوست کمک کند.
مطلب پیشنهادی:  قلعه الموت، قلعه‌ای اسرارآمیز در منطقه مرگ ایران!

به‌عنوان یک روش طبیعی، می‌توانید هر روز یک قاشق چایخوری عسل را به‌صورت مخلوط با آب یا مواد غذایی مصرف کنید. این کار به بهبود وضعیت کلی موها و پوست شما کمک می‌کند.

 خواص عسل برای مو

ماسک مو با عسل و ماست

ماست دارای اسیدلاکتیک است که یک‌لایه بردار طبیعی به شمار رفته و باعث پاک‌سازی سلول‌های مرده می‌شود. ازآنجایی‌که گرفتگی فولیکول‌ها و پوست سر ناسالم از دلایل اصلی ریزش مو هستند؛ استفاده از ماسک عسل و ماست برای مو می‌تواند به رشد فولیکول‌ها و جلوگیری از ریزش مو کمک کند.

مواد لازم

  • ۲ قاشق غذاخوری ماست
  • ۱ قاشق غذاخوری عسل

طریقه درست‌کردن و استفاده

برای تهیه این ماسک مو لازم است عسل و ماست را به‌خوبی با هم مخلوط کنید. تا یک ترکیب یک‌دست حاصل شود. حالا آن را از پوست سر تا‌‌‌‌ انتها بر روی موهای خود بمالید و ماساژ دهید. بگذارید ماسک به مدت 15 تا 20 دقیقه روی پوست سر بماند. در انتها موهایتان را با شامپو بشویید.

ماسک عسل و روغن‌زیتون برای مو

ماسک عسل و روغن‌زیتون برای مو

هم عسل و هم روغن‌زیتون خواص آنتی‌اکسیدانی و ضدباکتری‌ای دارند که از ایجاد عفونت‌های قارچی بر روی پوست سر که یک عامل مهم در ریزش مو هستند جلوگیری می‌کنند.

مواد لازم برای ماسک مناسب درمان ریزش مو با عسل

  • ۴ قاشق عسل طبیعی
  • ۵ قاشق روغن‌زیتون

طریقه درست‌کردن و استفاده

مواد ذکر شده برای درمان ریزش مو با عسل را کاملاً مخلوط کنید. سپس برای اینکه از آغشته شدن همه موها به این ماسک مطمئن شوید، آن را به چهار قسمت تقسیم کرده و هر قسمت آن را جداگانه با ماسک موی عسل و روغن‌زیتون آغشته کنید. بگذارید ماسک  30 دقیقه روی موهایتان بماند و در آخر با‌‌‌‌ یک شامپوی مناسب آن‌ها را آبکشی‌کنید.

تعداد کلمات مطلب: 626

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

درمان ریزش مو خانگی با 9 ماده خوراکی

برای بسیاری از ما پیش آماده که هنگام شانه کردن مو یا هنگامی که مشغول دوش گرفتن هستیم، مقدا…