رپورتاژ آگهی

6 دلیل تخلیه نشدن آب ماشین لباسشویی

0
0
زمان مطالعه: 4 دقیقه
یکی از مشکلات شایعی که ممکن است بسیاری از کاربران، حتی برای یک بار آن را تجربه کرده باشند؛ تخلیه نکردن آب لباسشویی است! در این مقاله 6 راه حل ساده برای این مشکل پیشنهاد داده‌ایم.

تخلیه نشدن آب ماشین لباسشویی میتواند به دلایل بسیاری همچون مسدود شدن پمپ تخلیه، انسداد فیتلر تخلیه ، خرابی شیلنگ تخلیه، استفاده نادرست از مواد شوینده و بسیاری از موارد دیگر باشد. توجه نکردن به این موارد نه تنها سبب ایجاد بوی نامطبوع داخل ماشین لباسشویی می شود؛ بلکه تمیز نشستن لباس ها را نیز می تواند به دنبال داشته باشد. با توجه به این موضوع در این مقاله قصد داریم تا با بررسی علت تخلیه نشدن آب لباسشویی، راهکارهای لازم را برای رفع آنها ارائه دهیم.

مسدود شدن پمپ تخلیه، دلیل تخلیه نشدن آب لباسشویی

علت تخلیه نکردن آب لباسشویی به دلایل متعددی ممکن است رخ دهد. یکی از معمول ترین آنها انسداد پمپ تخلیه است. در صورتی که پمپ تخلیه به دلیل وجود رسوب و یا هر نوع اشغال دچار گرفتگی شده باشد، فرایند تخلیه شدن آب با مشکل مواجه می شود. بنابراین برای رفع این معضل حتماً پمپ تخلیه را چِک کنید و اشغال های گیر افتاده را خارج و تمیز کنید.
البته برای جلوگیری از ایجاد چنین مشکلی می توانید هر چند وقت یکبار پمپ تخلیه را تمیز کنید. یا اینکه در صورت خرابی و فرسودگی توسط یک تکنسین مخصوص، آن را تعویض کنید. ناگفته نماند مسدود شدن پمپ تخلیه می تواند علت تخلیه نشدن آب ماشین لباسشویی سامسونگ و دیگر برندها نیز باشد.

انسداد فیلتر تخلیه، از علل اصلی تخلیه نشدن آب لباسشویی

از قطعات اصلی که معمولاً داخل ماشین لباسشویی برای جلوگیری از ورود اشیاء به پمپ تخلیه تعبیه شده است؛ فیلتر تخلیه است. در صورتی که این فیلتر به دلیل ورود اجسامی نظیر سکه، سنجاق و یا پرز و کُرک لباس دچار انسداد شده باشد آب داخل دیگ لباسشویی تخلیه نمی شود. با این حال باید فیلتر را باز و تمیز کنید. بسیاری از کمپانی های تولید کننده برای دسترسی بهتر کاربران به فیلتر تخلیه آن را در قسمت پایین لباسشویی تعبیه کرده‌اند. که کاربران می توانند با تمیز کردن به موقع از انسداد آن جلوگیری کنند.
با توجه به این موضوع، ما خرید ماشین لباسشویی بوش، ال جی و سامسونگ را که دارای فیلتر تخلیه در قسمت بیرونی دستگاه هستند پیشنهاد می کنیم. چرا که دسترسی به فیلتر برای تمیز کردن در آنها بسیار راحت و سریع انجام می شود و نیازی به تخصص خاصی ندارد.

انسداد فیلتر تخلیه، از علل اصلی تخلیه نشدن آب لباسشویی

 خرابی شیر برقی علتی برای تخلیه نشدن آب ماشین لباسشویی

از دیگر قطعات موجود در ماشین لباسشویی که در صورت خرابی می تواند علت تخلیه نشدن آب ماشین لباسشویی باشد، شیر برقی یا الکتریکی است. شیر برقی موظف است میزان آب لازم را برای شستشو در لباسشویی تنظیم کند. در صورتی که شیر برقی دچار عیب و ایراد شود آب داخل دیگ باقی می ماند و تخلیه نمی شود. یکی از مواردی که سبب خرابی شیر الکتریکی می شود مشکل در برقی رسانی یا رسوب گرفتن این قطعه است.

بسیاری از کاربران بدون توجه کردن به قیمت ماشین لباس شویی ال جی و بوش اقدام به خرید ماشین لباسشویی را از این برندها به منظور خراب نشدن شیر برقی می کنند. اما باید توجه داشته باشید خرابی شیر الکتریکی هیچ ارتباطی به برند ماشین لباسشویی ندارد.

مطلب پیشنهادی:  کوچه‌های آشتی کنان، کوچه‌هایی باریک و صمیمی برای دوستی

تخلیه نشدن آب ماشین لباسشویی به دلیل خرابی برد الکترونیکی

برد الکترونیکی در واقع تنظیم و کنترل عملکرد دستگاه را بر عهده دارد که دستوارت لازم را به تمامی بخش های ماشین لباسشویی صادر می کند. در صورت خرابی این قسمت، مشکلات بسیاری در عملکرد لباسشویی ایجاد می شود که تخلیه نشدن آب ماشین لباسشویی یکی از رایج ترین آنها است. از آنجایی که برد دستگاه یک قطعه الکترونیکی است تعویض یا تعمیر آن را باید توسط یک تعمیرکار متخصص انجام شود. البته اگر ماشین لباسشویی شما تایمردار است با تعمیر تایمر می توانید مشکل ایجاد شده را حل کنید.

تخلیه نشدن آب ماشین لباسشویی به دلیل خرابی برد الکترونیکی

مسدود شدن شیلنگ تخلیه، علت تخلیه نکردن آب لباسشویی

به طور معمول همه لباسشویی ها دارای یک شیلنگ تخلیه هستند که از یک طرف به لباسشویی و از طرف دیگر به خروجی فاضلاب وصل می شود. گاهی اوقات این شیلنگ به هر دلیلی دچار انسداد می شود و از خروج آب لباسشویی ممانعت می کند. برای رفع این مشکل نیاز به تخصص خاصی نیست. شما می توانید با باز کردن شیلنگ و تمیز کردن، گرفتگی آن را باز کنید.

تخلیه نشدن آب لباسشویی به دلیل استفاده نادرست از مواد شوینده

استفاده نادرست از مواد شوینده می تواند دلیل دیگری برای تخلیه نشدن آب ماشین لباسشویی باشد. بسیاری از کاربران به باور اینکه اگر از مواد شوینده بیش از حد استفاده کنند، شستشوی لباسها با کیفیت بهتری انجام خواهد شد. اما باید متذکر شویم این مسئله نه تنها سبب تمیزی بیشتر لباس ها نمی شوند بلکه با ایجاد کف بیشتر فرایند تخلیه آب را با مشکل مواجه می سازد. به طوری که کف زیاد به پنل اجازه تخلیه آب را نمی دهد. اگر به صورت مکرر از مواد شوینده زیاد برای شستشو استفاده کنید به مرور لاستیک پمپ دچار فرسودگی و خرابی می شود. پس برای استفاده بهتر و افزایش کارایی لباسشویی سعی کنید از مواد شوینده مرغوب و به اندازه کافی استفاده کنید.

تخلیه نشدن آب لباسشویی به دلیل استفاده نادرست از مواد شوینده

خرید لباسشویی با کیفیت را از کجا انجام دهیم؟

تخلیه نشدن آب ماشین لباسشویی دلایل مختلفی می تواند داشته باشد که باید علت آن را پیدا کرده و سپس نسبت به رفع آنها اقدام کنید. مشکل تخلیه نشدن آب لباسشویی در برخی موارد نیاز به بررسی تخصصی دارد. با این حال بهتر است برای رفع آنها به یک تعمیرکار ماهر مراجعه کنید. کیفیت ساخت می تواند تا حد زیادی خرابی و فرسودگی قطعات را به تأخیر بیندازد، بنابراین در انتخاب محصول باید دقت کنید و لباسشویی را از برندی معتبر انتخاب کنید.

ما در فروشگاه آترین پلاس بهترین مدل های ماشین لباسشویی از برندهای اصلی و معتبر جهانی همچون بوش، ال جی و سامسونگ برای مشاهده در اختیار مشتریان قرار داده ایم. تا در صورت تمایل به خرید بتوانند با تضمین اصالت و سلامت، ضمانت 18 ماهه، پرداخت در محل، ارسال سریع و بهترین قیمت، سفارش خود را به ثبت برسانند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در دانستنی

همچنین بخوانید

زیباترین شهر ایران کجاست؟

زیباترین شهر ایران به نظر شما کجاست؟ هر یک از شهرهای ایران زیبایی خاص خود را دارند و کسانی…