با خواص بادام درختی برای پوست آشنا شوید

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
بادام یکی از تنقلات خوشمزه‌ای است که اگر از خواص آن مطلع شوید حتما در روتین روزانه خود از آن استفاده می‌کنید.
خواص بادام درختی برای پوست

خواص بادام درختی برای پوست بسیار زیاد است. برای اینکه بادام جزو تنقلات محبوب شما باشد، دلایل خوبی وجود دارد اما آنچه که شاید ندانید آن است که مواد مغذی مختلفی که در بادام وجود دارد، می‌تواند به فرایند التیام پوست و هم‌زمان با آن، به دوباره جوان‌سازی‌اش سرعت بدهد! شاید بخواهید بدانید که مصرف بادام دقیقاً چه فوایدی برای پوست شما دارد.

خواص بادام درختی برای پوست

همان‌طور که گفتیم بادام درختی خواص بیماری برای بدن دارد؛ اما ما در این مطلب فقط خواص بادام درختی برای پوست را برایتان آماده کرده‌ایم.

منبع بزرگ ویتامین E

آلفا توکوفرول یک‌ماده‌ای است که در بادام بسیار یافت می‌شود. این ماده یکی از مهم‌ترین منابع ویتامین E است. این ویتامین یکی از مهم‌ترین نیازمندی‌های پوست شما است. در واقع ویتامین E معمولاً بنام غذای پوست شناخته می‌شود، چرا که واقعاً پوست شما را تغذیه کرده و آن را سالم می‌کند.

خواص بادام درختی برای پوست مثل کاهش چین‌وچروک و خطوط ریز صورت

به دلیل وجود آنتی‌اکسیدان‌های گوناگون در بادام درختی می‌توان گفت که این محصول چین‌وچروک و خطوط ریز صورت را از بین می‌برد. به همین جهت می‌توانید صورتتان را به طور منظم با روغن بادام ماساژ دهید.

هنگامی که به‌طور منظم با این روغن پوستتان را ماساژ دهید، به اندازه‌ قابل توجه و زیادی پوستتان درخشنده خواهد شد، به این ترتیب جوان‌تر از سن و سالی که دارید به نظر خواهید رسید.

از جمله خواص بادام درختی برای پوست کاهش تیرگی اطراف چشم و جوانسازی پوست است که باعث پیشگیری از پیری خواهد شد.

خواص بادام درختی برای پوست مثل کاهش چین‌وچروک و خطوط ریز صورت

خواص بادام درختی برای پوست مثل کمک به درمان آکنه

یکی از خواص بادام درختی برای پوست بهبود وضعیت آکنه است چرا که بادام می‌تواند ظاهر آکنه و انواع جوش‌ها را کم‌رنگ می‌کند. زمانی که مرتباً از روغن بادام استفاده کنید، آکنه‌های شما به‌تدریج محو خواهد شد.

مطلب پیشنهادی:  کیک خرمایی رژیمی، یک خوشمزه سالم

اگر خیلی جوش داشته باشید، در حدی که رفع‌کردنشان سخت باشد، مطمئن باشید که بادام، بالاخره کاری برایتان خواهد کرد.

طرز تهیه انواع  ماسک صورت بادام

اکنون که می‌دانید بادام چقدر برای پوست شما مفید است، نگاهی به دستورالعمل‌ ساده، آسان و درعین‌حال مؤثر ماسک صورت بادام بیندازیم.

طرز تهیه انواع  ماسک صورت بادام

ماسک خانگی بادام و ماست

ماست دارای کشت‌های زنده و همچنین اسیدلاکتیک‌ است که با ازبین‌بردن سلول‌های مرده پوست، کثیفی و ناخالصی پوستتان را کاهش داده و باعث روشن‌شدن و همچنین لایه‌برداری آن می‌شود.

همچنین بادام درختی دارای خواص سفیدکننده ملایمی است که به‌ظاهر لکه‌های تیره و اسکار آکنه را کاهش می‌دهد

طرز تهیه این ماسک

برای تهیه این ماسک حدود 6 عدد بادام خام را به صورت پودر ریز خرد کرده و در یک کاسه تمیز بریزید. ۲ قاشق چایخوری ماست ساده را به آن اضافه کرده و خوب مخلوط کنید تا خمیر یکدستی به دست آید.

این را روی صورت و گردن خود مالیده و با استفاده از نوک انگشتان خود با حرکات دایره‌ای روی پوست خود ماساژ دهید. این کار را به مدت 5 دقیقه انجام داده سپس اجازه دهید 15 دقیقه دیگر بماند و بعد با آب خنک بشویید. از این ماسک دو بار در هفته برای نتایج مثبت استفاده کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

ست کردن شلوار مام استایل با مانتوی مناسب آن

ست کردن شلوار مام استایل با مانتوی مناسب آن برای داشتن یک استایل زیبا و شیک بسیار مهم و ضر…