گیاهان آپارتمانی بزرگ که فضای خانه شما را لوکس می‌کنند + نحوه نگهداری

0
2
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اگر قصد دارید چیدمان خانه خود را لوکس و زیبا کنید، می‌توانید این گیاهان آپارتمانی زیبا را در گوشه خانه نگهداری کنید.
گیاهان آپارتمانی بزرگ

بسیاری از ما که به نگهداری گیاهان آپارتمانی علاقه داریم، برای زیبایی بخشیدن بیشتر به محیط خانه به دنبال گیاهانی هستیم که به عنوان درختچه در گوشه خانه از آن استفاده کنیم؛ به همین منظور در این مطلب از دلتامگ قصد داریم چند مدل از گیاهان آپارتمانی بزرگ را به شما معرفی کنیم تا با خرید آن بتوانید فضای خانه خود را زیباتر کنید.

معرفی گیاهان آپارتمانی بزرگ

با توجه به اینکه قیمت گل آپارتمانی بزرگ بالاتر از سایر گیاهان اپارتمانی است، به همین دلیل لازم است که بعد از خرید درباره هر یک اطلات کافی داشته باشیم تا بتوانیم به خوبی از آن‌ها مراقبت کنیم. در ادامه چند نمونه از زیباترین گیاهان آپارتمانی لوکس را به شما معرفی کنیم.

گیاه برگ ‌انجیری

گیاه برگ انجیری جزو آن دسته از گیاهان آپارتمانی بزرگ و مقاوم است که ظاهر بسیار زیبایی دارد؛ اما برای داشتن یک گیاه شاداب، لازم است با شرایط نگهداری برگ انجیری آشنا باشید. این گیاه انواع مختلفی دارد که رشد بعضی از انواع آن تا 3 متر هم می‌رسد در حالی که بعضی از آن‌ها، رشد محدودتری دارند.

بهترین مکان برای نگهداری این گیاه در خانه، جایی است که نور به صورت غیر مستقیم به آن بتابد؛ فراموش نکنید که بهترین زمان آبیاری گل برگ انجیری در تابستان هفته‌ای یک بار و در زمستان دو بار در هفته است؛ علاوه بر آن بهترین دما برای تکثیر برگ انجیری بین 20 تا 30 درجه سانتی گراد است.

گیاهان آپارتمانی بزرگ

فیکوس بنجامین از گیاهان آپارتمانی بزرگ

گیاه فیکوس بنجامین جزو آن دسته از گیاهانی است در مدت زمان کمی به خوبی رشد کرده و به یک درختچه زیبا تبدیل می‌شود؛ بنابراین اگر نمی‌خواهید بابت یک درختچه بزرگ فیکوس بنجامین هزینه کنید، می‌توانید با کمترین هزینه یک گیاه کوچک خریداری کرده و به راحتی پرورش دهید.

شرایط لازم برای نگهداری گل فیکوس بنجامین باید به گونه‌ای باشد که نور خوبی در محیط برقرار باشد چرا که این گیاه به نور زیادی برای رشد نیاز دارد؛ نکته مهم دیگری که در نگهداری این گیاه آپارتمانی رعایت کنید، انتخاب گلدان است؛ اگر گیاه بیشتر از گلدان خود رشد کند ریشه محدود شده و زمان تعویض گلدان فرا می‌رسد؛ در حالی که انتخاب گلدان خیلی بزرگ هم می‌تواند باعث پوسیدگی ریشه شود؛ لازم به ذکر است که بهترین زمان آبیاری بنجامین، هنگامی است که 3 سانتی‌متر از سظح خاک خشک شده باشد.

مطلب پیشنهادی:  2 نوع از زیباترین گیاهان آپارتمانی که در سال 2024 انتخاب شده‌اند

گیاهان آپارتمانی بزرگ

گیاه کروتون

ارتفاع این گیاه می‌تواند تا 2/5 متر هم برسد، اما اگر آن را در خانه نگهداری کنید رشد آن تقریبا نصف می‌شود؛ یکی از ویژگی‌های مثبت گیاه کروتون این است که شما از روی برگ‌های این گیاه می‌توانید به سلامت آن پی ببرید؛ برای مثال رنگ شاداب و رگبرگی چشم‌گیر نشان دهنده آن است که گاه نور غیر مستقیم خوبی دریافت کرده است در حالی که برگ‌های سخت نشان دهنده تابش بیش از اندازه نور به گیاه استغ بهترین زمان برای آبیاری گیاه کروتون، در تابستان ۳ الی ۴ بار در هفته و در زمستان ۱ الی ۲ بار در هفته است.

گیاهان آپارتمانی بزرگ

دراسنا پرچمی از گیاهان آپارتمانی بزرگ

اگر به دنبال یک گل طبیعی بزرگ برای پذیرایی هستید، دراسنا می‌تواند انتخاب خوبی باشد؛ این گیاه انواع مختلفی دارد که نوع دراسنا پرچمی بسیار در بین مردم محبوب است؛ رشد این گیاه حدود 2.5 متر است و دارای برگ‌های تیز و تنه بیدی شکل است که برای دکوراسیون‌های مینیمالیست بسیار مناسب است؛ دراسنا به آب بسیار وابسته است و اگر خشکی ببیند نوک و حاشیه برگ‌ها قهوه‌ای می‌شود و برگ‌ها حالت لوله‌ای پیدا می‌کنند؛ در صورتی هم که دائم خیس بماند برگ‌ها زرد می‌شوند و حتی ممکن است بریزند و ریشه پوسیده شود.

تعداد کلمات مطلب: 589

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در نکات خانه‌داری

همچنین بخوانید

راز خوشمزگی سالاد ماکارونی به سبک رستورانی

سالاد ماکارونی جزو یکی از خوشمزه‌ترین سالادهایی است که متعلق به ایتالیا بوده و به دلیل محب…