عاشقان سفر به اروپا بخوانند!

0
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
سفر به کدام قاره برای شما جذاب‌تر است؟ دلتان می‌خواهد سفر به اروپا تجربه کنید؟ می‌دانید قبل از سفر به اروپا چه نکاتی را باید بدانید و رعایت کنید؟ با ما همراه باشید.
سفر به اروپا

سفر به اروپا برای ایرانیان در میان سفرهای لذت‌بخش و هیجان‌انگیز قرار دارد، اما قبل از اینکه کوله‌بارتان بردارید و راهی سفرهای اروپایی شوید بهتر است چند نکته را مدنظر قرار دهید که در این مقاله از دلتامگ به آن‌ها خواهیم پرداخت.

کشورهای پرطرفدار برای سفر به اروپا

در میان کشورهای اروپایی که مردم علاقه بسیاری به سفر به آنجا را دارند معمولا پاریس و جاهای دیدنی پاریس بیشترین محبوبیت را دارد. پس از پاریس ایتالیا، اسپانیا و سوئیس در رده‌های بعدی قرار می‌گیرند. بااین‌حال قبل از سفر به این کشورها نکاتی وجود دارد که بهتر است از آن‌ها اطلاع داشته و آن‌ها را رعایت کنید.

راهنمای سفر به اروپا

برای اینکه سفری امن و ایمن به اروپا داشته باشید نیازمند یک راهنمایی کامل هستید. از مدارک مورد نیاز برای سفر گرفته تا چیدن برنامه‌ای جامع که شما را از سردرگمی در یک کشور غریبه نجات دهد. در ادامه به چند نکته اساسی درباره سفر امن به اروپا صحبت خواهیم کرد.

نکات سفر به اروپا

سفر به یکی از کشورهای اروپایی آن‌قدرها که خیلی‌ها تصور می‌کنند سخت و عجیب نیست. درست است که قوانین این کشورها برای ما ایرانیان بسیار ناشناخته است؛ اما اگر از قبل با این قوانین آشنا شده باشید دیگر به مشکلی برنخواهید خورد.

دشوارترین مرحله دریافت ویزا است

همیشه در تمام سفرهای خارج از کشور دریافت ویزا سخت‌ترین مرحله است. درست که کشورهایی وجود دارند که می‌توان بدون ویزا به آن‌ها سفر کرد؛ اما سفر به اغلب کشورهای جهان نیاز به ویزا دارد. سفرهای اروپایی با ویزای شنگن امکان‌پذیر است؛ اما اگر موفق به کسب این ویزا بشوید دیگر به بسیاری از کشورهای عضو شنگن می‌توانید به‌راحتی سفر کنید.

هیچ آژانس مسافرتی نمی‌تواند به شما تضمین دهد که ویزای شما حتماً صادر خواهد شد؛ زیرا تمام مراحل صدور ویزا مستقیماً توسط سفارت انجام می‌شود؛ بااین‌حال، احتمال صدور ویزا برای مسافران آژانس‌هایی که از اعتبار بالایی در سفارت‌خانه‌ها برخوردارند و سالیان متمادی در اجرای تور اروپا فعالیت داشته‌اند، بیشتر است.

جایگاه پاریس در سفر به اروپا

مدارک مورد نیاز

در حال حاضر خدمات کنسولی بعضی کشورها برای ایران قابل‌اجرا نیست. به‌طور مثال پرتغال به ایران خدمات کنسولی ارائه نمی‌دهد یا مثلا اسپانیا سختگیری‌های بیشتری در این زمینه دارد. اصل گذرنامه با امضا، به همراه گذرنامه‌های قبلی، چند قطعه عکس ۴.۵ *۳.۵ رنگی، تمام‌رخ با زمینه روشن، اصل و ترجمه شناسنامه، اصل گردش حساب بانک ۳ ماهه با مهر و امضا بانک فقط به زبان انگلیسی (با مانده‌حساب حداقل ۱۰۰ میلیون تومان)، اصل سند مالکیت و اصل و ترجمه مدارک شغلی از مهم‌ترین مدارکی است که برای دریافت ویزای شنگن لازم است.

مطلب پیشنهادی:  خوشگذرانی را در این نقطه از ایران تجربه کنید

کی به اروپا سفر کنیم؟

بهترین زمان سفر به اروپا معمولا اردیبهشت تا مهرماه است که هوای اکثر شهرهای این قاره معتدل و مطلوب است؛ اما اگر دلتان می‌خواهد تعطیلات کریسمس و سال نو میلادی را در کشورهای اروپایی بگذرانید و به بازی‌های زمستانی علاقه دارید تا دیر نشده چمدان خود را جمع کنید.

مهم‌ترین نکات حین سفر

  • قبل از سفر به اروپا حتما از رزرو اتاق هتل خود مطمئن شوید.
  • هرگز تمام پولتان را با خود حمل نکنید. مکان‌های توریستی، بهشتی برای جیب‌برها محسوب می‌شوند!
  • از واگن‌های شلوغ مترو استفاده کنید.
  • به‌هیچ‌وجه حتی به کسانی که لباس پلیس بر تن دارند اجازه بررسی کیف پولتان را ندهید.
  • موبایل و کیف پولتان در هنگام صرف صبحانه یا غذا روی میز نگذارید.
  • قبل از سفر جملات کاربردی به زبان مقصد مورد نظرتان را یاد بگیرید.
  • به جاذبه‌های کمتر شناخته‌شده مقصد نیز توجه کنید، شاید چیزهای بیشتری برای تماشا پیدا کنید.

ایتالیا در سفر به اروپا

سخن پایانی

سفر به اروپا قطعا برای خیلی‌ها جذاب و هیجان‌انگیز است. به یاد داشته باشید با داشتن ویزای شنگن می‌توانید به خیلی از کشورهای اروپایی سفر کنید؛ اما مدت‌زمان اقامت شما نباید بیشتر از مدت‌زمان اقامتتان در کشور مقصد اولیه باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

زیباترین دشت‌های ایران برای طبیعت گردی در بهار

دشت‌های ایران یکی از مقاصدی هستند که حتما در بهار باید به آنجا سفر کنید. اکثر مردم ترجیح م…