خواص به لیمو برای پوست و لاغری

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
به لیمو یک گیاه دارویی است که فواید بسیار زیادی دارد . از جمله این فواید می‌توان به لاغری و سلامت پوست اشاره کرد.
خواص به لیمو

امروزه در طب سنتی از خواص به لیمو بهره‌مند شده و از آن استفاده می‌کنند. همان‌طور که بیان کردیم خواص این گیاه بسیار زیاد است. از برگ خشک شده‌ به لیمو می‌توان برای تهیه چای و دم‌نوش لاغری استفاده کرد و از خواص به لیمو بهره برد. همراه دلتامگ باشید.

خواص به لیمو

در ادامه می‌خواهیم شما را با خواص این گیاه دارویی آشنا کنیم تا از آن استفاده کرده و تأثیرش را ببینید.

خواص به لیمو برای پوست

به‌لیمو در هر زمینه‌ای که بخواهید خاصیت دارد؛ اما یکی از مهم‌ترین خاصیت‌های آن کمک به‌سلامت پوست است. به‌لیمو سرشار از آنتی‌اکسیدان است و می‌تواند از پوست در برابر حمله رادیکال‌های آزاد که نقش اصلی در ایجاد چین‌وچروک پوست دارند، محافظت کند.

به‌لیمو نقش بسیار مهمی در هیدراتاسیون بدن داشته و از کم‌آبی بدن و پوست جلوگیری می‌کند، بنابراین یکی از دلایل اصلی برای ایجاد چین‌وچروک و خطوط ریز روی پوست کم‌آبی آن است که به‌لیمو می‌تواند این مشکل را حل کرده و با مرعوب‌کردن پوستتان آن را از خشکی نجات دهد.

یکی از خواص به لیمو سفت کردن پوست است. برای سفت‌شدن و جلوگیری از چین‌وچروک پوست از عصاره به‌لیمو در شوینده‌های صورت مانند صابون، فوم و ژل استفاده می‌شود.

از جمله این گیاه آنتی‌باکتریال بودن آن است. به‌لیمو می‌تواند باکتری و میکروب‌هایی که باعث ایجاد آکنه هستند را از بین ببرد. همچنین به‌لیمو آلودگی پوست را از بین برده و همچنین چربی اضافی پوست را که عامل اصلی ایجاد آکنه روی پوست است را کنترل می‌کند.

خواص به لیمو برای پوست

روغن به‌لیمو عملکرد بسیار خوبی برای ازبین‌بردن لک و جای جوش داشته و استفاده موضعی از این روغن برای ازبین‌بردن جوش صورت و لک پیشنهاد خوب و مؤثری برای شما خواهد بود.

مطلب پیشنهادی:  با کمترین هزینه خوش‌تیپ شوید!

از جمله مهم‌ترین خواص به لیمو برای پوست روشن‌کردن آن است. به‌لیمو سرشار از فلانوئید است و فلانوئیدها باعث روشن‌شدن پوست می‌شوند.

جلوگیری از سرطان یکی دیگر از خواص به لیمو است. درنتیجه مصرف خوراکی و موضعی به‌لیمو در جلوگیری از سرطان پوست نقش مؤثری دارد.

پوست‌های حساس همیشه التهاب، قرمزی و خارش دست دارند. به‌لیمو به دلیل داشتن خاصیت تسکین‌دهندگی که دارد، باعث التهاب پوست شده و در این راه به شما کمک می‌کند.

به‌لیمو باخاصیت تسکین‌دهندگی که دارد برای تسکین التهابات پوستی یک ماده مؤثر محسوب می‌شود و افرادی که پوست حساسی دارند می‌توانند محل موردنظر را با چند قطره روغن به‌لیمو ماساژ دهند.

در تولید محصولات آرایشی و بهداشتی به‌خصوص برای پوست‌های حساس از به‌لیمو استفاده می‌کنند.

خواص به ‌لیمو برای لاغری

خواص به ‌لیمو برای لاغری

یکی از معضلات افراد چاقی است که همواره دنبال راه‌حلی برای آن هستند. به‌لیمو کالری بسیار کمی داشته و از نوشیدنی‌هایی است که برای لاغری می‌توانید جایگزین چای سبز کنید. از خواص به‌لیمو برای لاغری این است که به کاهش اشتها و در نتیجه مصرف کمتر مواد غذایی و تنقلات کمک می‌کند.

همچنین چای به‌لیمو سوخت‌وساز بدن شما را بالا برده و باعث سوختن چربی، تحریک تجزیه سلولیت و افزایش متابولیسم می‌شود. گیاه به‌لیمو به دلیل مقادیر بالای آنتی‌اکسیدان‌ها و فلاونوئید‌هایی که دارد سبب افزایش چربی‌سوزی می‌شود. درنتیجه شما می‌توانید بین وعده‌های غذایی خود چای به‌لیمو بنوشید و از خواص به لیمو برای لاغری بهره ببرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

ست کردن شلوار مام استایل با مانتوی مناسب آن

ست کردن شلوار مام استایل با مانتوی مناسب آن برای داشتن یک استایل زیبا و شیک بسیار مهم و ضر…