پل معلق مشگین شهر، طولانی‌ترین پل معلق خاورمیانه

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
با کدام‌یک از جاذبه‌های اردبیل آشنایی دارید؟ می‌دانید با سخت پل معلق مشگین شهر صنعت گردشگری استان اردبیل چگونه جای دوباره گرفت؟ این پل یکی از عجیب‌ترین و محبوب‌ترین پل‌های ایران است که هرساله گردشگران بسیاری را به مشگین شهر فرامی‌خواند.
پل معلق مشگین شهر

اردبیل سرزمین چشمه‌های بهشتی ایران مملو از جاهای دیدنی فوق‌العاده زیبا و حیرت‌انگیز است. یکی از شگفت‌انگیزترین چیزهایی که می‌توانید در این استان ببینید، پل معلق مشگین شهر است. دلتامگ در این مقاله قصد دارد به معرفی این پل زیبای حیرت‌انگیز و یکی از بهترین جاهای دیدنی اردبیل بپردازد، با ما همراه باشید.

مشگین شهر کجاست؟

مشگین شهر یکی از زیباترین شهرهای توریستی استان اردبیل است که در 92 کیلومتری شهرستان اردبیل واقع شده است. فاصله مشگین شهر از تبریز نیز 150 کیلومتر است. کوه سبلان سومین قله بلند ایران در این شهر قرار دارد و نیز شهر باستانی عجیب یری با بیش از ده هزار سال قدمت نیز در نزدیکی این شهر واقع شده است. علاوه بر همه این‌ها ساخت پل معلق شیشه‌ای در پارک جنگلی این شهر، به صنعت توریسم آن جان دوباره‌ای بخشیده است.

پل معلق مشگین شهر

ایران در سال‌های اخیر تلاش‌های فراوانی برای رکورد زنی در خاورمیانه انجام داده است. یکی از موفق‌ترین پروژه‌های مهندسی و معماری ایران بدون شک پل معلق اردبیل است که در شهر مشگین شهر ساخته شده است.

این پل معلق زیبا مرتفع‌ترین و طولانی‌ترین پل معلق کابلی خاورمیانه است. این پل در پارک جنگلی مشگین شهر و بر روی رودخانه خیاوچایی ساخته شده است. ارتفاع این پل از بستر رودخانه هشتاد متر، طول آن 365 متر و عرض آن نود متر است.

طولانی ترین پل معلق خاورمیانه

نکات جالب درباره ساخت پل معلق مشگین شهر

  • این پل دارای ویژگی‌های بسیار جالبی است.
  • سازه این پل توسط کارشناسان داخلی و مهندسان منطقه اجرا شده و دانش ساخت آن بومی است.
  • منطقه گردشگری‌ای که این پل در آنجا قرار دارد حدود 130 هکتار را به خود اختصاص داده است.
  • هزینه ساخت و احداث این پل حدود ۹۹۹۹۰۰ میلیارد تومان بوده است.
  • این پل چشم‌انداز فوق‌العاده زیبایی به پارک جنگلی و قله سبلان دارد و رد شدن از روی حس هیجانی مانند سوار شدن بر ترن هوایی به شما می‌دهد.
  • این پل بخشی از مجموعه تفریحی خیاو تا گیردولی است.
  • در این مجموعه تفریحی عظیم علاوه بر پل معلق مشگین شهر جاذبه‌های دیگری مانند زیپ لاین، بانجی جامپینگ، پاراگلایدر، رستوران و سوئیت اقامتی نیز وجود دارد.
مطلب پیشنهادی:  شهر خانه‌های زیرزمینی در ایران

فاصله سرعین تا پل معلق مشگین شهر

دو شهر مهم استان اردبیل مشگین شهر و سرعین هستند، فاصله مشگین شهر تا سرعین ( فاصله سرعین تا پل معلق مشگین شهر ) صد و بیست و هفت کیلومتر است که حدود یک ساعت و چهل دقیقه به طول می‌انجامد. وجه‌تسمیه‌ مشگین شهر به زبان پهلوی باز می‌گردد، خیاو نام قدیم این شهر است.

مشگین شهر

سخن پایانی

پل معلق مشگین شهر یکی از زیباترین و عجیب‌ترین پل‌های ایران است که در چند سال گذشته نظر بسیاری از گردشگران را به خود جلب کرده است. این پل به‌عنوان طولانی‌ ترین پل معلق خاورمیانه در دامنه کوه سر به فلک کشیده سبلان، چهره‌ای بسیار زیبا و مدرن به این شهر تاریخی بخشیده است و قدم زدن روی آن بسیار دل‌چسب است.

تعداد کلمات مطلب: 458

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

دستور پخت خورشت خلال کرمانشاهی خوشمزه با زرشک

خورشت خلال یکی از خوشمزه‌ترین و اصیل‌ترین غذاهای کرمانشاهی است که با گوشت گوسفندی و خلال ب…