دیدنی‌های مازندران را بشناسید

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
استان مازندران در شمال ایران به دلیل داشتن جاذبه‌های توریستی و طبیعت بکر قطب گردشگری کشور ایران شناخته شده است.
دیدنی‌های مازندران

مازندران یکی از قطب‌های گردشگری کشور محسوب‌ می‌شود که هر ساله پذیرای گردشگران بسیاری از اقصی‌ نقاط ایران است. این منطقه سرسبز چنان چشم‌نواز است که روح را جلا بخشیده و باعث طراوت وجود‌ می‌شود. استان مازندران در شمال ایران و در کرانه‌های جنوبی دریای خزر قرار دارد و با استان‌های گلستان، سمنان، تهران، البرز، قزوین و گیلان هم مرز است. با دلتامگ همراه باشید تا با جاهای دیدنی این استان بیشتر آشنا شوید.

خرید ویلا در شمال

دیدنی‌های مازندران در نوشهر

در ادامه، به برخی از جاهای دیدنی مازندران در نوشهر اشاره خواهیم کرد:

پارک جنگلی سی‌سنگان

یکی از قدیمی‌ترین و زیباترین جاهای دیدنی مازندران پارک جنگلی سی‌سنگان است که گردشگران زیادی را به دلیل ساحل زیبای دریا، تنوع پوشش گیاهی، وجود امکانات رفاهی و جاده‌های جنگلی کمیاب به خود جذب کرده است.

روستای کندلوس

در منطقه کجور مازندران در میان کوه‌ها و در دره‌های البرز مرکزی در جنوب دریای خزر، روستایی زیبا با طبیعت بکر به نام کندلوس یا «میخساز» وجود دارد.

دره سه هزار

دره سه هزار منطقه‌ای رویایی برای گردشگران با چشم‌اندازهای بدیع و آب‌ و هوای مطبوع به همراه آبشارها و چشمه‌های آب گوارا است.

منطقه خشکه‌داران

تنها جنگل جلگه‌ای و بکر و از آخرین بازمانده‌های اکوسیستم‌های جنگلی جلگه‌ای شمال ایران منطقه خشکه‌داران است که گونه‌های مختلف جانوری و گیاهی را در خود دارد.

خرید ویلا در نوشهر

دیدنی‌های مازندران در بهشهر

شرقی‌ترین شهرستان استان مازندران با قدمتی طولانی بهشهر است و به دلیل قرار گرفتن در جاده ترانزیتی خراسان و رفت‌ و آمد زائران حرم امام رضا (ع) در موقعیت خوبی قرار دارد.

تالاب عباس‌آباد

در جنوب شرقی بهشهر میان جنگل، تالاب عباس‌آباد قرار گرفته است و به دلیل ساخت‌وسازهایی که شاه عباس در اطراف آن انجام داد، به نام عباس‌آباد معروف شده است.

کاخ صفی‌آباد

شاه عباس اول، به علت علاقه به فرزندش شاه صفی، این بنا را کاخ صفی‌آباد نامگذاری کرد. به گفته مورخان دیوارهای درونی کاخ دارای نقاشی‌های گوناگون بوده که متأسفانه امروزه اثری از آن وجود ندارد.

مطلب پیشنهادی:  تهیه نودل مرغ با کدو سبز

جاذبه‌های گردشگری مازندران در رامسر

عروس مازندران شهر رامسر است و در غرب این استان قرار گرفته است. رامسر جاذبه‌های گردشگری بینظیری دارد که عبارتند از:

  • روستای جواهرده
  • کاخ سلطنتی رامسر
  • چشمه آب گرم رامسر
  • تله کابین رامسر
  • هتل قدیم رامسر
  • مجموعه توسکا سرا

دیدنی‌های مازندران در بابلسر

آرامگاه امامزاده ابراهیم که اهالی منطقه آن را به ابوجواد می‌شناسند و در بعضی از کتاب‌ها او را برادر امام رضا (ع) دانسته‌اند در بابلسر قرار دارد. به همین علت در گذشته بابلسر را مشهدسر نیز‌ می‌نامیدند.

جاهای دیدنی مازندران در سوادکوه

برج لاجیم در روستای لاجیم و در منطقه سوادکوه قرار دارد و به مقبره امامزاده عبدالله شناخته می‌شود. اهمیت این برج به دلیل دارا بودن کتیبه پهلوی در کنار کتیبه کوفی است. یکی دیگر از زیباترین مناطق موجود در شهرستان سوادکوه دریاچه شورمست است که ۱۵ هزار مترمربع وسعت دارد و عمق آن ۵ متر است. اطراف این دریاچه، درختان کهنسال و بلندقامت توسکا قرار گرفته است.

دریاچه شورمست

سخن پایانی

باداب سورت در نزدیکی شهر ساری، دریاچه سد لار، جنگل‌های دوهزار که از زیباترین مناطق گردشگری شهرستان تنکابن مازندران هستند، پل ورسک، دشت دریاسر، فیلبند، آبشار آب‌پری یا آب رویان در ۱۵ کیلومتری جنوب شرقی نور مازندران، روستای لاویج، دریاچه چورت در بخش چهاردانگه شهرستان ساری، جنگل دالخانی یا دالان بهشت در ۳۰ کیلومتری جنوب شرقی رامسر، نیز از دیگر دیدنی‌های زیبای استان مازندران هستند. در صورتی که قصد اجاره یا خرید ویلا در شمال و استان مازندران را دارید، می‌توانید از آگهی‌های متنوع سایت ملکی دلتا دیدن نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در سبک زندگی

همچنین بخوانید

کفش کالج مردانه را با چه لباس‌هایی ست کنیم؟

کفش کالج مردانه از جمله کفش‌های راحت و شیک است که همه آقایان باید یکی از آن داشته باشند. ک…