مونت سنت میشل، جزیره‌ای که در بعضی از روزهای سال ناپدید می‌شود!

0
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
تابه‌حال نام جزیره‌ مونت سنت میشل، جزیره جادویی و افسانه‌ای فرانسه را شنیده‌اید؟ جزیره‌ای که در روزهای خاصی از سال ناپدید می‌شود؟ با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید.
مونت سنت میشل

فرانسه یکی از زیباترین کشورهای دنیاست که با داشتن طبیعتی بکر و تماشایی و جاذبه‌های تاریخی کم‌نظیر به یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری دنیا تبدیل شده است. یکی از جاذبه‌های حیرت‌انگیز این کشور مونت سنت میشل است، جزیره‌ای که در بعضی روزهای سال ناپدید می‌شود! همراه دلتامگ با این پدیده عجیب و استثنایی آشنا شوید.

مونت سنت میشل کجاست؟

در شمال غربی فرانسه و در ناحیه نرماندی این کشور یک جزیره افسانه‌ای در میان دشتی پهناور با قلعه و برج و باروی زیبای خود آرام گرفته که به مون سن میشل شهرت دارد. در واقع اینجا جزیره‌ای خرد و صخره‌ای است که قلعه مونت سنت میشل بر بلندای آن واقع شده است. یکی از زیباترین صومعه‌ها و کلیساهای فرانسه نیز در این جزیره قرار دارد که در کنار هم به یکی از تماشایی‌ترین جاذبه‌های فرانسه تبدیل شده‌اند.

جزیره ای که گاهی ناپدید می‌شود

جزیره مونت سنت میشل

این جزیره در واقع یک کوه صخره‌ای در دشتی پهناور است که به هنگام جز و مد دریا اطراف آن مملو از آب و خالی از آب می‌شود. نکته عجیب درباره این جزیره دقیقا همین است. این جزیره با جزر و مدی به ارتفاع ۱۵ متر، یکی از شیب‌دارترین نقاط جزر و مدی اروپا است.

مرتفع‌ترین مدها در طول روز یا به دنبال ظهور ماه نو، ماه کامل و به‌خصوص در اعتدال بهاری و پاییزی روی می‌دهد. آب در این زمان، تمام جزیره (به‌جز راه میان‌گذر) را در برمی‌گیرد. به همین دلیل این جزیره ماهیتی دریایی یافته و در سال 1880 میلادی برای دسترسی به آن یک راه میان گذر برای آن ساخته شد.

مطلب پیشنهادی:  طبیعت چه بلایی سر دم انسان آورده است؟!

قلعه مونت سنت میشل

در قرن هشتم میلادی، اوبرت، اسقف شهر آورانچس مدعی شد که میکائیل، فرشته‌ی مقرب، او را ترغیب به ساخت کلیسایی بر فراز جزیره کرده است. این کلیسا در سال ۷۰۸ میلادی ساخته و به سنت میشل، قدیس حامی دریانوردان، اهدا شد.

از آن پس تمام پادشاهان فرانسوی از توسعه صومعه این جزیره حمایت کردند و بخش‌های مرتفع این صومعه و قلعه آن در قرون وسطی اندک اندک به آن اضافه شدند. حالا پس از گذر سال‌ها ساختمان‌های زیبایی که در امتداد خیابان شیب‌دار این جزیره ساخته شده‌ بودند به موزه، هتل، رستوران و بوتیک برای گردشگران تبدیل شده‌اند.

مون سن میشل فرانسه

سخن پایانی

معماری مونت سنت میشل و خلیج عجیب آن باعث شده است که این جزیره کوچک به پربازدیدترین منطقه در ناحیه نرماندی و یکی از ده منطقه برتر توریستی در فرانسه تبدیل شود. به‌طور میانگین سالانه حدود ۲ و نیم میلیون توریست از این منطقه بازدید می‌کنند. این جزیره یکی از پربازدیدترین جاهای دیدنی پاریس محسوب می‌شود که پس از برج ایفل و چند بنای تاریخی دیگر، بیشترین محبوبیت را بین گردشگران دارد.

تعداد کلمات مطلب: 429

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

درمان ریزش مو با آب پیاز

درمان ریزش مو با آب پیاز از آن موضوعاتی است که شاید باورش برای همه سخت باشد. همه ما کم‌وبی…