کاربردهای بی‌نظیر بلوک شیشه ای در دکوراسیون منزل

1
2
زمان مطالعه: 3 دقیقه
بلوک شیشه ای یکی از جذاب‌ترین محصولات مورد استفاده در صنعت ساختمان و دکوراسیون داخلی است. در این مطلب با کاربردهای جالب این محصول در دکوراسیون منزل آشنا می‌شوید.
بلوک شیشه ای

شیشه یکی از زیباترین متریال‌ها در معماری و دکوراسیون داخلی است. شفافیت شیشه باعث می‌شود که فضا روشن و مدرن به نظر برسد. بلوک‌های شیشه‌ای جزو جذاب‌ترین محصولات چند سال احیر هستند. در این مطلب از دلتامگ، با کاربردهای بی‌نظیر بلوک شیشه ای در دکوراسیون منزل آشنا می‌شوید.

بلوک شیشه ای چیست و چه کاربردهایی دارد؟

بلوک شیشه ای محصولی است که از شیشه ساخته شده و مانند کاشی و سرامیک، در ابعاد متنوعی تولید می‌شود. این محصول تحت عنوان آجر شیشه ای یا پنل دکوراتیو شیشه ای نیز شناخته می‌شود.  از بلوک‌های شیشه ای بیشتر به عنوان پارتیشن در دکوراسیون منزل استفاده می‌شود. اما در ادامه به انواع این بلوک و سایر کاربردهای آن در دیزاین منزل اشاره می‌کنیم.

انواع بلوک شیشه‌ای

بلوک‌های شیشه ای در طرح‌ها و رنگ‌های متنوعی طراحی و ساخته می‌شوند و دارای انواع مختلفی هستند که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم.

بلوک شیشه ای برای تفکیک فضاها

بلوک شیشه‌ای رنگی یا لاکوبل

این مدل بلوک شیشه ای در رنگ‌بندی متنوعی طراحی می‌شود. رنگ این بلوک‌ها در برابر دما بسیار مقاوم است و تغییری نمی‌کند. همچنین مقاومت خوبی در برابر رطوبت و تابش آفتاب دارند. بلوک‌های رنگی جلوه‌ای بی‌نظیر به دکور منزل شما می‌بخشند.

بلوک شیشه‌ای طرح سنگ

اگر دنبال ایجاد جلوه‌ای طبیعی در دکوراسیون منزل خود هستید، بلوک‌های طرح سنگ انتخاب مناسبی هستند. می‌توانید انواع طرح سنگ مرمر، گرانیت و … را روی این بلوک‌ها پیاده کنید و به وسیله آن جلوه‌ای طبیعی و زیبا به دکور منزل خود ببخشید. این مدل بلوک‌ها بیشتر برای فضای حمام، راه پله و فضای داخلی ویلا مناسب هستند.

بلوک شیشه ای در نشیمن خانه

بلوک شیشه‌ای مات

بلوک شیشه ای مات برای فضاهای خصوصی منزل مانند سرویس بهداشتی و حمام بهترین انتخاب هستند. چرا که نور از آن‌ها عبور نمی‌کند و دید به فضای داخل را محدود می‌کنند. این بلوک‌ها در رنگ و طرح‌های متنوعی قابل سفارش هستند.

کاربردهای بلوک شیشه‌ای در دکوراسیون منزل

بلوک‌های شیشه ای کاربردهای جالبی در دکوراسیون منزل دارند. بیشترین کاربرد آن‌ها استفاده به عنوان پارتیشن برای تفکیک‌ فضاهای مختلف منزل است. در ادامه به سایر کاربردهای این محصول اشاره می‌کنیم.

مطلب پیشنهادی:  با این مبلمان ارزان، خانه خود را لوکس کنید

بلوک شیشه ای در اتاق خواب

تفکیک فضای ورودی و نشیمن

با قرار دادن بلوک شیشه ای در فضای ورودی، می‌توانید این فضا را به خوبی از نشیمن و پذیرایی تفکیک کنید. بلوک‌های رنگی برای این فضا انتخاب خوبی هستند. عبور نور از این بلوک‌ها، نورهای رنگی زیبایی را در فضای نشیمن و پذیرایی منزل ایجاد می‌کند.

کابین دوش حمام

کابین دوش حمام، فضایی محصور و مجزا در داخل حمام است که برای دوش گرفتن اختصاص داده می‌شود. انواع مختلفی از کابین دوش وجود دارد. با استفاده از بلوک‌های شیشه ای رنگی و مات می‌توانیم زیباترین کابین دوش را برای فضای حمام خود ایجاد کنیم.

بلوک شیشه ای در حمام

ایجاد اتاق لباس

در اتاق خواب مستر می‌توانیم با استفاده از بلوک شیشه ای، فضایی مجزا به عنوان اتاق لباس طراحی کنیم و در آن کمد لباس و کشوهای متعددی داشته باشیم. بلوک شیشه‌ای مات یا رنگی برای این فضا بهترین انتخاب است. چرا که دید به داخل فضا را محدود می‌کند و در عین حال از نور طبیعی روز بی‌بهره نمی‌ماند.

کانتر آشپزخانه

یکی از کاربردهای جالب بلوک شیشه‌ای، استفاده از آن به عنوان کانتر یا اپن آشپزخانه است. با استفاده از بلوک طرح سنگ، رنگی یا مات، می‌توانیم یک کانتر آشپزخانه شیک و زیبا در خانه خود داشته باشیم.

بلوک شیشه ای در آشپزخانه

سخن پایانی

بلوک شیشه ای یکی از جذاب‌ترین محصولات سال‌های اخیر است که در دکوراسیون منزل نیز کاربردهای جالبی دارد. بیشترین کاربرد این بلوک‌ها، تفکیک فضاها از یکدیگر است.

دوام و مقاومت بلوک‌های شیشه‌ای باعث شده است که در فضاهای مرطوب مانند استخر، سرویس بهداشتی و حمام نیز کاربرد خوبی داشته باشند. در آشپزخانه نیز می‌توانیم یک کانتر زیبای شیشه‌ای با استفاده از این محصول داشته باشیم.

تعداد کلمات مطلب: 602

اپلیکیشن مجله دلتا

یک نظر

  1. ناشناس

    27 آذر 1402 در 11:25 ب.ظ

    خیلی قشنگه

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معماری و دکوراسیون

همچنین بخوانید

10 وسیله که خانه شما را شیک و با کلاس می‌کند

دکوراسیون خانه شیک باعث می‌شود تا خانه شما جلوه‌ای زیبا بیابد. یک نکته جالب که باید برای د…