۵ روش خانگی برای از بین بردن خشکی پوست دست

1
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
یکی از مشکلاتی که در فصل پاییز و زمستان بسیار آزاردهنده است، خشکی پوست دست است. این مشکل علاوه‌بر اینکه ظاهر دست شما را زشت کرده، کار کردن با دست را نیز مشکل می‌کند.
از بین بردن خشکی پوست دست

از بین بردن خشکی پوست دست یکی از کارهای مهمی است که همه افراد در فصل‌های سرد سال باید انجام دهند. زیرا اگر این مشکل را حل نکنید، با دستانی که همیشه خشک و پوسته‌پوسته است باید به‌سختی کارهای روزانه خود را انجام دهید. همراه دلتامگ باشید.

علت خشکی دست

قبل از اینکه راهکارهایمان را برای از بین بردن خشکی پوست دست شما بیان کنید، باید علت‌های این مشکل را بررسی کنیم. خشکی دست یکی از متداول‌ترین مشکلات بین اکثر افراد است.

این موضوع بیشتر به دلیل تاثیرات محیطی ایجاد می‌شود. اگر به طور مرتب در حال ظرف شستن هستید یا درآب‌وهوایی خشک و سرد زندگی می‌کنید، بیشتر از افراد دیگر مستعد ابتلا به خشکی دست هستید.

خشکی پوست دست در درجه‌ اول ناشی از موارد زیر است:

  • آب‌وهوا
  • محرک‌های محیطی
  • شرایط پزشکی

علت خشکی دست

۵ روش خانگی برای از بین بردن خشکی پوست دست

برای درمان خشکی دست‌های خود، می‌توانید از روش‌های خانگی زیر استفاده کنید:

 از آلوئه‌ورا استفاده کنید

استفاده از آلوئه‌ورا به دلیل داشتن آنتی‌‌بیوتیک و ضدالتهاب باعث رفع بسیاری از مشکلات پوستی می‌شود. آلوئه‌ورا را می‌توانید بدون نسخه خریداری کنید و از آن به‌عنوان یک مرطوب‌کننده طبیعی و بی‌خطر استفاده کنید.

پوست خود را با صابون نشویید

مواد شیمیایی موجود در ترکیبات بیشتر صابون‌ها، دست‌های شما را خشک می‌کنند. به همین دلیل، بهتر است از شوینده‌های غیرصابونی مانند پاک‌کننده‌های مناسب استفاده کنید. همچنین، باید از شستشوی بیش از حد دست‌های خود بپرهیزید.

یکی از کارهایی که بسیاری از افراد انجام می‌دهند و از اشتباه بودن آن اطلاع ندارند، استفاده از صابون است. مواد شیمیایی موجود در ترکیبات بیشتر صابون‌ها، دست‌های شما را خشک می‌کنند.

به همین علت، بهتر است از شوینده‌های غیرصابونی مانند پاک‌کننده‌های مناسب استفاده کنید. همچنین، باید از شستن بیش از حد دست‌های خود دوری کنید. اگر روتین پوستی دارید حتما مطلب تفاوت تونر و تونیک صورت در چیست؟ را مطالعه کنید.

از دستگاه بخور استفاده کنید

افرادی که مشکلات تنفسی دارند، معمولاً از دستگاه بخور استفاده می‌کنند. دستگاه بخور به طور مؤثر از پوستتان محافظت کرده و در محیط‌های خشک یا فصل زمستان باعث کاهش خشکی پوستتان می‌شود. معمولاً، بهترین مکان برای دستگاه بخور، نزدیک تختخواب است اما می‌توانید در هر قسمت خانه، از آن استفاده کنید.

مطلب پیشنهادی:  تزریق فیلر شما را کور می‌کند

از بین بردن خشکی پوست دست  با لایه‌برداری

طبق تحقیقاتی که انجام شده است، لایه‌برداری سلول‌های مرده، خشک و آسیب‌دیده پوست را از بین می‌برد. شما می‌توانید با محصولات بازاری یا سنگ‌پا این کار را انجام داده و از تأثیر آن شوکه شوید.

شما همچنین می‌توانید با روغن‌زیتون و ۱ تا ۲ قاشق غذاخوری دانه‌های ریز شکر، یک محلول خانگی ساخته و با کمک آن پوست خود را لایه‌برداری کنید.

از بین بردن خشکی پوست دست  با لایه‌برداری 

از حمام جوی دوسر استفاده کنید

حمام‌کردن با جوی دوسر خام یا پخته شده باعث جوان‌سازی پوست شما می‌شود.  شما می‌توانید جوی دوسر را در لگنی کوچک ریخته و سپس آن را با روغنی طبیعی مانند روغن‌زیتون مخلوط کنید. همچنین، می‌توانید جوی دو سر را در وان پرازآب بریزید و از آن استفاده کنید. این کار پوست‌های مرده و خشک را از بین برده و در نهایت پوستی زیبا و نرم را به شما هدیه می‌دهد. البته یادتان باشد بعد از استفاده حتماً از مرطوب‌کننده استفاده کنید.

سخن آخر

خشکی دست، اتفاقی طبیعی است که بیشتر افراد هرازگاهی آن را تجربه می‌کنند. در بیشتر موارد، کرم‌های بدون نسخه و داروهای خانگی به‌اندازه کافی مفیدند و به درمان خشکی دست یا جلوگیری از آن کمک می‌کنند. اگر خشکی پوست دست شما با راه‌حل‌های خانگی بهتر نشد یا چنانچه متوجه علائم دیگری شدید، حتماً باید با پزشک صحبت کنید.

یک نظر

  1. ناشناس

    23 آذر 1402 در 12:47 ب.ظ

    مثل همیشه عالی 😊

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

این 3 مدل کیف جدید را هر خانمی باید داشته باشد + عکس

کیف‌های کاربردی برای خانم‌ها به آن‌ها کمک می‌کند تا در هر شرایط و استایلی کیف مناسب را انت…