تفاوت تونر و تونیک صورت در چیست؟

0
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
رسیدگی به پوست یکی از کارهای مهمی است که همه افراد باید آن را انجام داده تا همیشه پوستی زیبا و با طراوت داشته باشند. داشتن روتین پوستی درست به شما در این راه کمک می‌کند.
تفاوت تونر و تونیک صورت

تفاوت تونر و تونیک صورت و جایگاه هر کدام در روتین پوستی موضوعی بسیار مهم است که عموماً اکثر خانم‌ها را به چالش می‌کشد. حتماً شما هم یک روتین پوستی ثابت برای مراقبت از سلامتی پوستتان دارید: داشتن روتین پوستی یعنی آن که ابتدا صورت خود را با یک محلول پاک‌کننده صورت مانند میسلار واتر یا شیرپاک‌کن پاک می‌کنید، سپس با استفاده از ژل شستشوی صورت، پوستتان را پاک‌سازی کرده و در ادامه از انواع کرم‌های آب‌رسان، مرطوب‌کننده، ماسک صورت و… استفاده می‌کنید، این برنامه ساده، نمونه‌ای از یک روتین پوستی معمولی است. همراه دلتامگ باشید.

تفاوت تونر و تونیک صورت

برای توضیح تفاوت تونر و تونیک صورت در ابتدا باید با هر کدام از آن‌ها به‌صورت جدا آشنا شوید.

تونر چیست و چه کاربردی دارد؟

تونر در واقع آخرین آثار کثیفی، آلودگی و ناخالصی‌ها را که بعد از شستن صورت در منافذ باز پوست شما نفوذ کرده باقی‌مانده است را از بین می‌برد. این محصول زمانی که به روتین پوستی شما اضافه می‌شود و به طور مرتب مورداستفاده قرار می‌گیرد، می‌تواند تأثیر زیادی روی ظاهر و سفت‌شدن منافذ پوست شما داشته باشد.

بعد استفاده از قوی‌ترین شوینده‌های صورت، هنوز هم برخی از آلودگی‌ها مانند مواد آرایشی یا چربی ناشی از مصرف پاک‌کننده‌ها روی پوست باقی می‌مانند که شما با شم نمی‌توانید آن‌ها را مشاهده کنید و برای پوست آسیب‌رسان هستند. یکی از اهداف اساسی مصرف تونر، ازبین‌بردن کامل این آلودگی‌ها و در نهایت جلوگیری از جوش‌زدن است.

این محصول در بسته‌بندهای مختلف از جمله اسپری یا محلول عادی طراحی و به بازار عرضه شده است. تونرها انواع متخلف و مارک‌های مختلفی دارند که شما باتوجه‌به نوع و نیاز پوستتان می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید.

اسپری تونر پاک‌کننده صورت با استفاده از عصاره گیاهانی مانند رزماری، بابونه و … منافذ پوست را پاک‌سازی کرده و از ورود آلودگی‌ها به لایه‌های زیرین پوست جلوگیری می‌کند. برای استفاده از این محصول کافی است اسپری را روی صورت خود بپاشید و آن را تمیز کنید.

مزایای تونر

  • یکی از مهم‌ترین مزایای تونر کوچک‌کردن منافذ پوست است: تونر سلول‌های مرده، جوش‌های سرسیاه و آکنه را از بین می‌برد.
  • سفت‌شدن موقتی پوست: تونر صورت یک جوان‌کننده بی‌نظیر بوده و به پوست شما ظاهری سفت و محکم می‌دهد. کافی است در یک روز دو بار از آن استفاده کنید تا شاهد نتیجه این محصول باشید.
  • شادابی و طراوت پوست: اسپری‌کردن تونر با رایحه خوشبو مانند گل رز روی پوست صورت باعث شادابی و نشاط پوست در طول روز می‌شود.
  • از جمله مهم‌ترین مزایای تونر پاک‌سازی آلودگی‌ها و چربی‌های اضافی پوست است: اضافه‌کردن یک تونر به روتین پوستی می‌تواند به تمیزی، حذف آلودگی و سایر ناخالصی‌های پوست کمک شایانی کند.
  • مرطوب نگه‌داشتن پوست: تونرهایی که در ترکیباتشان گلاب دارند به طور طبیعی عملکرد آبرسانی برای پوست داشته و این موضوع تأثیر محصولات مراقبت پوستی را نیز روی صورت بیشتر می‌کند.
مطلب پیشنهادی:  قالب فلزی بتن در ساختمان چیست؟

مزایای تونر

تونیک چیست و چه کاربردی دارد؟

تونیک یک نوع محلول است که بر پایه آب ساخته شده است. این محلول در ساختار خود مقداری هم الکل دارد. این محصول مزایای بسیار زیاد داشته و برای پوست بسیار مناسب و مفید است. به همین خاطر کم‌کم جایگاه خوبی در روتین پوستی خانم‌ها پیدا کرده است.

تونیک صورت، دارای ترکیبات اصلی فعال برای طراوت و احیای پوست بوده و آن را برای درمان و مراقبت‌های بعدی آماده می‌کند. شاید برایتان سؤال باشد که چرا از تونیک پوست استفاده می‌شود یا اصلاً کاربرد آن چیست؟ پس بیایید کمی بیشتر در این باره بخوانیم.

هنگامی که تونیک به روتین پوستی شما اضافه می‌شود و به طور مرتب مورداستفاده قرار می‌گیرد، می‌تواند تأثیر زیادی روی درخشش و کوچک‌شدن منافذ باز پوست شما داشته باشد. تونیک باخاصیت آبرسانی و فرمولاسیون مغذی خود سبب کاهش رنگ‌دانه‌های ناشی از جای جوش و آکنه صورت شده و رنگ پوست را بهبود می‌بخشد.

تونیک چیست و چه کاربردی دارد؟

مزایای استفاده از تونیک

حفظ تعادل ph پوست: استفاده از آب یا شستشو با صابون تعادل یا همان ph پوست را  به هم می‌زند. تونیک با متعادل‌کردن اسید پوست به‌سلامت و شادابی آن کمک می‌کند.

کوچک‌کردن منافذ پوست: تونیک پوست با کوچک‌کردن منافذ صورت آن را لایه‌برداری کرده و موجب سفتی آن می‌شوند. علاوه بر مواردی که ذکر شد تونیک‌ها از پوست در برابر عوامل مضر محیطی محافظت می‌کنند.

کاهش جوش‌های صورت: تونیک‌ها با ازبین‌بردن چربی و سلول‌های مرده صورت باعث کاهش جوش و لک‌های پوستی می‌شوند.

تسکین پوست: تونیک بهترین گزینه برای پوست حساس و ملتهب است. در این موارد تونیک صورت به کاهش قرمزی و التهاب پوست کمک می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

زیباترین شهر ایران کجاست؟

زیباترین شهر ایران به نظر شما کجاست؟ هر یک از شهرهای ایران زیبایی خاص خود را دارند و کسانی…