کشور عمان، سومین مقصد محبوب گردشگری ایرانیان

2
0
زمان مطالعه: 2 دقیقه
سفر به کدام‌یک از کشورهای حاشیه دریای عمان و خلیج‌فارس را دوست دارید؟ به نظر شما کشور عمان برای مسافرت و تفریح و چگونه است؟ چقدر با زیبایی‌ها و جاذبه‌های این کشور آشنایی دارید؟ این مقاله را از دست ندهید.
کشور عمان

کشور عمان یکی از کشورهای کوچک و زیبای حاشیه دریای عمان است که چند سالی است مانند سفر به دبی بسیار مورد توجه ایرانیان قرار گرفته است. این کشور نیز مانند سایر کشورهای عربی حاشیه خلیج‌فارس دارای پادشاهی است؛ اما سیستم اداره این کشور بسیار مدرن و پیشرفته است. همراه دلتامگ با این کشور زیبای عربی بیشتر آشنا شوید.

کشور عمان کجاست؟

کشور عمان بانام رسمی سلطان‌نشین عمان، کشوری در شرق شبه‌جزیره عربستان است که با دریای عرب از شرق و دریای عمان از شمال محاصره شده است. همسایگان خاکی این کشور یمن، عربستان صعودی و امارات متحده عربی هستند. ایران نیز با این کشور در مرزهای آبی دریای عمان همسایه شده است. این کشور با مساحتی بالغ‌بر 309 کیلومترمربع تنها چهار و نیم میلیون نفر جمعیت دارد.

سفر به عمان

این کشور عربی با سلطنت مطلقه خود دارای یکی از کهن‌ترین امپراتوری‌های دنیاست. در سال‌های گذشته این کشور توانسته با تکیه‌بر منابع نفتی‌اش زیرساخت‌های مناسبی برای مردمانش فراهم کند. فرهنگ مردم این کشور سبب شده که مردمانی بسیار خونگرم و مهمان‌نواز باشند.

زیبایی های عمان

مزایای سفر به کشور عمان

سفر به این کشور عربی زیبا با قدمتی کهن و مناظر طبیعی و سواحل بی‌نظیر سبب شده که در چند سال گذشته بسیار مورد توجه ایرانیان قرار بگیرد. فرهنگ غنی عربی، هتل‌های پنج ستاره و اقامتگاه‌های لوکس، طبیعت بی‌نظیر از کویر و بیابان گرفته تا کوهستان و دریا و دسترسی راحت برای ایرانیان سبب محبوبیت بسیار آن در کشور ما شده است. جالب اینجاست که عمان یکی از امن‌ترین کشورهای جهان است و با سفر به آن نگرانی‌ای از هیچ بابتی نخواهید داشت.

مطلب پیشنهادی:  سرگذشت تلخ غار اسپهبد خورشید و گنج مخفی 1000 ساله آن

جاهای دیدنی عمان

از جمله جاذبه‌های کشور عمان می‌توان به قلعه بهلا، شهرک باستانی قلهات، قلعه نزوی و پارک باستان‌شناسی البلید اشاره کرد. علاوه بر این‌ها ساحل لاک‌پشت‌ها، وادی شاب، ساحل القرم، ساحل المغسیل و جبل اخضر نیز جمله جاذبه‌های طبیعی این کشور هستند که دیدن آن‌ها بسیار مفرح و جذاب است.

بهترین زمان سفر به عمان

از آنجایی که این کشور یکی از کشورهای گرم و کویری حاشیه دریای عمان است حتما بهترین زمان سفر به آن فصل‌های سرد و خنک سال مثل پاییز و زمستان است.

وادی شاب

سخن پایانی

کشور عمان در چند سال گذشته توانسته با سرعت عجیبی خود را در لیست کشورهایی با رفاه بالا و کیفیت زندگی عالی جا دهد. سرعت پیشرفت این کشور چنان زیاد است که حتی در حال پیشی گرفتن از کشورهای اروپایی است. سفر به این کشور شما را با جنبه‌های دیگری از زندگی مردمان عرب آشنا می‌کند و بسیار لذت‌بخش و دلپذیر خواهد بود.

2 دیدگاه

  1. ناشناس

    18 آذر 1402 در 6:05 ب.ظ

    بسیار ممنون از عوامل

    پاسخ

  2. علی

    24 آذر 1402 در 8:47 ق.ظ

    مردم ایران برای گردشگری به کشور عمان نمی روند، بلکه برای یک لقمه نان

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

خواص اعجاب انگیز سماق

سماق که از دیرباز در آشپزی ایرانی و طب سنتی جایگاه ویژه ای داشته است، به عنوان ادویه ای خو…