با این مدل کابینت، به آشپزخانه خود نظم بدهید + ویدیو

0
0
زمان مطالعه: 4 دقیقه
کابینت پنتری بهترین گزینه برای نظم دادن به فضای آشپزخانه است. طراحی این مدل کابینت به نحوی انجام می‌شود که می‌توانید از تمام فضا استفاده بهینه داشته باشید.

کابینت پنتری (Pantry Kitchen Cabinets) یک مدل کابینت پرطرفدار است که منشاء آن به اروپا برمی‌گردد. این مدل کابینت برای نظم بخشیدن به آشپزخانه بهترین گزینه ممکن است. بنابراین اگر از شلوغی آشپزخانه خود در عذاب هستید، پیشنهاد می‌کنیم که این مدل از کابینت را در آشپزخانه خود جای بدهید. در ادامه این مطلب از دلتامگ با کاربردها و مزایای کابینت آشپزخانه پنتری آشنا می‌شوید.

مدل کابینت پنتری چیست و چه کاربردهایی دارد؟

پنتری در اصل فضایی در آشپزخانه است که برای نگهداری مواد غذایی و ظروف اضافی در نظر گرفته می‌شود. اما کابینت پنتری نیز امروزه برای تکمیل دکوراسیون آشپزخانه بدون فضای جانبی مورد استفاده قرار می‌گیرد. این مدل کابینت امکانات متنوعی دارد که باعث نظم بخشیدن به آشپزخانه شما می‌شود.

مدل کابینت پنتری و مزایای آن

اما چگونه به وسیله کابینت پنتری، آشپزخانه منظمی داشته باشیم؟ کابینت‌های پنتری، با طراحی خاصی که دارند به نظم بخشیدن بیشتر به فضای آشپزخانه کمک می‌کنند. از بین آن‌ها می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • کابینت‌های کشویی بیرون رونده: این مدل کابینت‌ها معمولاً در گوشه آشپزخانه کار می‌شوند و با بیرون کشیدن آن‌ها فضای زیادی برای نگهداری وسایل به دست می‌آوریم. این فضاها برای نگهداری درب قابلمه و ظروف دیگر بسیار عالی هستند.
  • مجیک کرنر: این مدل کابینت‌ها مجهز به یک سبد هستند که به راحتی بیرون آمده و امکان دسترسی به کل فضای کابینت را برای ما آسان می‌کنند و از این نظر برای نظم بخشیدن به آشپزخانه بسیار کاربردی هستند.
  • کشوهای وسیع پارتیشن‌بندی شده: این مدل کشوهای عریض و طولانی برای نگهداری لوازم آشپزخانه بسیار کاربردی هستند. چرا که فضای کشو به قسمت‌های متنوعی تقسیم شده و می‌توانیم وسایل را با ترتیب مناسبی در کابینت جا بدهیم.
  • کابینت پنتری ایستاده: این مدل کابینت در آشپزخانه‌های کوچک نیز برای بهره‌وری حداکثری از فضا کاربرد دارد و جلوه‌ای بی‌نهایت زیبا به آشپزخانه می‌بخشد.

مزایای کابینت پنتری چیست؟

همانطور که پیش از این گفتیم، بزرگترین مزیت کابینت پنتری، نظم بخشیدن به آشپزخانه است. اما این مدل کابینت مزایای دیگری هم دارد که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم.

مدل کابینت پنتری و مزایای آن

زیبایی ظاهری

کابینت پنتری در سبک‌های متنوعی مانند نئوکلاسیک، کلاسیک و مدرن طراحی می‌شود که هر کدام از آن‌ها زیبایی مخصوص به خود را دارند. طراحی این مدل کابینت بسیار شیک و چشم‌نواز است و باعث می‌شود خانه شما به شدت لوکس و فاخر نشان داده شود.

مطلب پیشنهادی:  ۵ مدل میز جلو مبلی مدرن با تزیین شیک و ارزان

دسترسی راحت به لوازم و مواد غذایی

طراحی این مدل کابینت به نحوی است که بتوانیم به تمام فضاها دسترسی داشته باشیم. کشوهای عریض و قفسه‌های ایستاده، امکانات جالبی را برای ما فراهم می‌کنند و باعث دو برابر شدن فضای ذخیره‌سازی در آشپزخانه می‌شوند. با داشتن کابینت پنتری، دیگر لازم نیست نگران گم شدن ظروف خود باشید و زمان زیادی را برای یافتن یک وسیله هدر دهید. همه چیز دم دست است و با اشاره‌ای پیدا می‌شود.

مدل کابینت پنتری و مزایای آن

کم جا بودن

عدم اشغال فضا، از جمله مهم‌ترین مزایای کابینت پنتری است. از این رو می‌توانیم این مدل کابینت را در آشپزخانه‌های کوچک قرار دهیم و به این شکل، بیشترین بهره‌وری را از فضا داشته باشیم. کابینت‌های پنتری که به شکل شلف و قفسه طراحی می‌شوند، جای کمی را اشغال می‌کنند و فضای بیشتری را برای ذخیره‌سازی به ما ارائه می‌دهند.

نکات مهم طراحی کابینت پنتری

هنگام طراحی کابینت پنتری، لازم است به یک سری نکات توجه داشته باشیم که عبارتند از:

  • انتخاب ترکیب رنگی مناسب: ترکیب رنگ کابینت پنتری باید با سایر لوازم آشپزخانه و سبک دکوراسیون داخلی هماهنگی داشته باشد.
  • مخفی بودن کابینت یا در معرض دید قرار گرفتن: بسته به نیازها و محدودیت‌های خود تعیین کنید که کابینت پنتری باید در معرض دید قرار بگیرد یا مخفی باشد.
  • در نظر گرفتن متراژ آشپزخانه: اگر آشپزخانه بزرگی دارید، می‌توانید یک فضای مخفی را به عنوان پنتری روم برای آن در نظر بگیرید و کابینت‌ها را درون آن قرار دهید.
  • نورپردازی مناسب: کابینت پنتری به یک نورپردازی مناسب و اصولی نیاز دارد. می‌توانید این مدل کابینت را با انواع چراغ‌های خطی یا نوار ال ای دی نورپردازی کنید و روشنایی جذابی به آشپزخانه خود ببخشید.

مدل کابینت پنتری و مزایای آن

سخن پایانی

کابینت پنتری را می‌توانیم در یک اتاق مجزا در کنار آشپزخانه تحت عنوان پنتی روم قرار دهیم. این فضا برای نگهداری مواد غذایی و لوازم سنگین آشپزخانه کاربرد دارد و در حکم یک انبار آذوقه عمل می‌کند. مهم‌ترین ویژگی مدل کابینت پنتری، نظم دادن به فضای آشپزخانه است و به همین دلیل طرفداران بسیاری دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معماری و دکوراسیون

همچنین بخوانید

چیدمان آشپزخانه سنتی ایرانی؛ آشپزخانه ای که زندگی در آن جریان دارد!

چگونه یک آشپزخانه سنتی ایرانی را چیدمان کنیم؟ در واقع برای چیدمان یک آشپزخانه ایرانی باید …