3 مدل تزیین سفره شب یلدا با کمترین هزینه

0
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
با نزدیک‌تر شدن به شب یلدا بسیاری از ما به دنبال ایده‌های مختلفی هستیم تا بتوانیم یک سفره شیک برای اعضای خانواده تدارک ببینیم، برای گرفتن ایده‌های شیک و کم هزینه این مطلب را از دست ندهید.
تزیین سفره شب یلدا

شب یلدا جزو آن دسته از مراسماتی است که برای ما ایرانی‌ها اهمیت بسیاری دارد و همه سعی می‌کنیم که در این شب بتوانیم بهترین خاطره را با عزیزانمان بسازیم؛ به همین دلیل است که ما نسبت به تزیین سفره شب یلدا و هدیه شب یلدا بسیار حساس هستیم؛ خصوصا آن دسته از افرادی که یک عضو جدید وارد زندگی آن‌ها شده است؛ به همین منظور در این مطلب از دلتامگ قصد داریم چند مدل تزیین سفره شب یلدا مدرن و شیک را به شما آموزش دهیم تا بتوانید با استفاده از آن‌ها ایده بگیرید.

تزیین سفره شب یلدا لاکچری

همیشه لازم نیست برای داشتن جدیدترین تزیینات شب یلدا هزینه زیادی را پرداخت کنید؛ گاه با استفاده درست از چند تکه وسیله که در خانه دارید، می‌توانید با خوراکی‌های ساده هم یک چیدمان زیبا داشته باشید. در ادامه چند ایده کاربردی برای تزیین سفره شب یلدا ساده را به شما آموزش خواهیم داد.

سفره شب یلدا سنتی

با توجه به اینکه یلدا یک رسم کهن‌سال در کشور ما است، بسیاری از ما دوست داریم که در این شب با پهن کردن یک سفره شب یلدا سنتی این حال و هوا را در خانه خود زنده کنیم؛ ایده‌های مختلفی برای چیدمان سفره سنتی وجود دارد؛ ساده‌ترین روش استفاده از ظروف قدیمی است که در خانه بسیاری از ما پیدا می‌شود؛ در این روش شما می‌توانید با پهن کردن یک ترمه روی زمین و قرار دادن یک سماور ذغالی، به خانه خود رنگ و بوی متفاوت ببخشید.

در این ایده به چند کاسه گلی یا مسی نیاز داریم؛ درون کاسه‎‌ها را با آجیل، تخمه، لبو و انار دان شده پر کنید؛ لازم به ذکر است که در تزیین سفره شب یلدا روی زمین، در صورتی که در خانه کرسی داشته باشید، می‌توانید از آن استفاده کرده و وسایل را روی آن قرار دهید.

مطلب پیشنهادی:  معیارهای زیبایی زنان از دیدگاه مردان

تزیین سفره شب یلدا

تزیین سفره شب یلدا لاکچری عروس

از زیباترین رسم‌هایی که در این شب میان مردم رواج دارد، دادن هدیه به تازه عروس و دامادها است؛ در این شب معمولا برای عضو جدید خانواده یک سفره شب یلدا زیبا به همراه یک‌سری هدایا آماده کرده و برای او می‌برند؛ به همین دلیل است که بسیاری از افراد برای انتخاب مدل سفره شب یلدا دچار تردید می‌شوند و انتخاب برای آن‎‌ها بسیار سخت است.

اگر می‌خواهید سفره شب یلدا مدرن باشد، بهتر است چند عدد باکس شیشه‌ای را تهیه کرده و درون آن را با توجه به اندازه از آجیل، شکلات، شیرینی و هندوانه پر کنید؛ سپس بهتر است از یک کتاب حافظ با جلد چرمی یا چوبی انتخاب کرده و آن را درون سفره قرار دهید. این ایده می‌تواند بسیار کاربردی باشد و ظاهر وسایل شما را بسیار شک و مدرن کند.

تزیین سفره شب یلدا

تزیین سفره شب یلدا با برگ پاییزی

یکی از ایده‌های کاربردی برای داشتن یک سفره ساده اما شیک، استفاده از برگ‌های پاییزی برای چیدمان است که هیچ هزینه‌ای هم برای ما ندارد؛ در این ایده شما می‌توانید برگ‌های پاییزی را به عنوان سفره در گوشه‌ای از خانه ریخته و وسایل را روی آن قرار دهید؛ همچنین استفاده از شمع‌های وارمری و قراردادن آن روی برگ‌ها می‌تواند در تزیین سفره شب یلدا شما، نقش بسیار موثری داشته باشند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در نکات خانه‌داری

همچنین بخوانید

خواص اعجاب انگیز سماق

سماق که از دیرباز در آشپزی ایرانی و طب سنتی جایگاه ویژه ای داشته است، به عنوان ادویه ای خو…