جدیدترین طراحی کابینت برای آشپزخانه ال

1
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
آشپزخانه ال، یکی از پرطرفدارترین مدل‌های چیدمان است. در این مطلب با جدیدترین مدل‌های طراحی کابینت برای آشپزخانه ال آشنا می‌شوید.
ایده طراحی کابینت آشپزخانه ال

طراحی آشپزخانه باید در جهت استفاده بهینه از فضا انجام شود. آشپزخانه ال یا L شکل، یکی از پرطرفدارترین مدل‌های طراحی آشپزخانه است و برای خانه‌های کوچک و بزرگ کاربرد دارد. هنگام طراحی و چیدمان کابینت باید به نظم فضا و دسترسی‌ آسان دقت داشته باشیم. در ادامه این مطلب از دلتامگ، ایده‌های جذابی برای طراحی کابینت آشپزخانه ال ارائه شده است.

انواع مدل‌های آشپزخانه ال

آشپزخانه ال با توجه به موقعیت سینک، اجاق گاز و کابینت‌ها، انواع مختلفی دارد و طراحی کابینت آن به شیوه‌های گوناگونی انجام می‌شود. انواع آشپزخانه ال عبارتند از:

آشپزخانه ال با یال‌های برابر

در این مدل طراحی، هر دو ضلع آشپزخانه به یک اندازه در نظر گرفته می شود. می‌توانیم روی یک یال اجاق گاز و سینک ظرفشویی را قرار داده و در یال دیگر یخچال و کابینت ایستاده را قرار دهیم. چیدمان این مدل آشپزخانه به محل قرارگیری پنجره بستگی دارد. بهتر است سینک ظرفشویی جلو پنجره قرار بگیرد. بر اساس آن می‌توانیم مطابق استاندارد مثلث کار آشپزخانه، سایر عناصر را در فضا قرار دهیم.

ایده طراحی کابینت آشپزخانه ال

آشپزخانه ال با یال‌های نابرابر

این مدل طراحی کابینت آشپزخانه برای بهره‌مندی حداکثری از نور طبیعی روز کاربرد دارد و در آشپزخانه‌هایی که پنجره بزرگی رو به پذیرایی دارند، بهترین انتخاب است. در اینجا هم با قرار دادن سینک جلو پنجره، می‌توانیم سایر المان‌ها را به راحتی جای‌گذاری کنیم.

ایده طراحی کابینت آشپزخانه ال

ایده‌های طراحی کابینت آشپزخانه ال

برای طراحی کابینت آشپزخانه ال، ایده‌های گوناگونی وجود دارد. در تمام این ایده‌ها، هدف استفاده بهینه از حداکثر فضا بوده است. در ادامه با این ایده‌های جذاب آشنا خواهید شد.

طراحی کنج آشپزخانه

برای طراحی کنج آشپزخانه ال ایده‌های گوناگونی وجود دارد که از میان آن‌ها می‌توانیم به موارد زیر اشاره کنیم:

  • نصب قفسه و شلف در گوشه آشپزخانه
  • نصب کابینت با کشو در گوشه
  • نصب کابینت با درب کشویی در گوشه
  • استفاده از مجیک کرنر: مجیک کرنر همان اهرمی است که با باز کردن کابینت به سمت خود می‌کشید و می‌توانید درون آن لوازم آشپزخانه را قرار دهید.
  • استفاده از سبدهای گردان: سبدهای گردان نیز مشابه مجیک کرنر هستند، با این تفاوت که به سمت بیرون نمی‌آیند، بلکه با چرحش ۳۶۰ درجه، امکان استفاده از کل فضای کابینت را فراهم می‌کنند.
  • قرار دادن کابینت با درب شیشه‌ای مات یا شفاف (اگر نمی‌خواهید درون کابینت دیده شود، شیشه مات گزینه بهتری است.)
  • قرار دادن سینک ظرفشویی بر روی کابینت گوشه (در آشپزخانه‌های کوچک می‌توانیم به این شکل در فضا صرفه‌جویی کنیم.)
مطلب پیشنهادی:  بهترین مدل‌های فرش برای دکور خانه

ایده طراحی کابینت آشپزخانه ال

نورپردازی کابینت

نورپردازی کابینت ال، ایده‌ای جالب و جذاب است و جلوه‌ای لوکس به آشپزخانه شما می‌بخشد. می‌توانید انواع نوار ال ای دی را زیر کابینت‌های بالایی نصب کنید و به این وسیله سطح کاری روشن و شیک در آشپزخانه خود داشته باشید.

قرار دادن جزیره

قرار دادن یک جزیره آشپزخانه، ایده‌ای جالب برای طراحی آشپزخانه ال است که به استفاده بهینه از فضا کمک می‌کند. برای طراحی کابینت جزیره باید به ابعاد فضا و دسترسی‌ها دقت داشته باشید. می‌توانید از جزیره به عنوان میز پذیرایی استفاده کنید و یا روی آن سینک و اجاق گاز را قرار دهید. مدل‌های امروزی جزیره آشپزخانه هوشمند با چند کاربری نیز برای خانه‌های لوکس کاربرد دارند که بسیار فاخر و گران قیمت هستند.

ایده طراحی کابینت آشپزخانه ال

طراحی کابینت با درب شیشه‌ای

طراحی ویترین یا کابینت با درب شیشه‌ای نیز ایده‌ای جالب برای آشپزخانه‌های ال است. شفافیت شیشه باعث می‌شود که آشپزخانه شما مدرن و امروزی به نظر برسد. در کنار آن می‌توانید قفسه‌های بازی را برای نگهداری ادویه یا لوازم آشپزی طراحی کنید تا دکور آشپزخانه شما از هر لحاظ تکمیل شود.

سخن پایانی

طراحی کابینت باید متناسب با مدل آشپزخانه و سبک دکوراسیون داخلی انجام شود. در آشپزخانه‌های ال، مهم‌ترین مسئله، استفاده از گوشه‌ها است. با ایده‌هایی که در این مطلب ارائه شد، می‌توانید کابینت آشپزخانه ال را به بهترین شکل طراحی کنید.

تعداد کلمات مطلب: 615

اپلیکیشن مجله دلتا

یک نظر

  1. ناشناس

    14 آذر 1402 در 0:16 ق.ظ

    خیلی جالب بود

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معماری و دکوراسیون

همچنین بخوانید

جدیدترین کاغذ دیواری برای پذیرایی؛ چه چیزی ترند و مد روز است؟

انتخاب کاغذ دیواری مناسب برای پذیرایی، یکی از مهم‌ترین تصمیمات در دکوراسیون داخلی است. با …