سفری هیجان‌انگیز به 4 غار عجیب ایران

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
سفر به غارهای ایران را دوست دارید؟ فکر می‌کنید چه غارهایی در ایران وجود دارد که واقعا ارزش دیدن دارند؟ شما نام کدام غارهای تفریحی ایران شنیده‌اید که سفر به آن‌ها امکان‌پذیر است؟ با ما تا انتهای این مقاله همراه باشید.
غارهای ایران

در ایران غارهای زیبا و اسرارآمیز زیادی وجود دارند که قدمت بعضی از آن حتی به میلیون‌ها سال پیش نیز می‌رسد. برخی از غارهای ایران جزو زیباترین و عجیب ترین غارهای جهان هستند. همراه دلتامگ با این غارهای سحرآمیز بیشتر آشنا شوید.

غار علیصدر یکی از معروف ترین غارهای ایران

وقتی نام شهر همدان به میان می‌آید بدون شک یکی از جاهای دیدنی این شهر به ذهن خطور می‌کند، غار اعجاب‌انگیز علیصدر است. این غار یکی از زیباترین غارهای کشور ماست که لقب بزرگ‌ترین غار آبی جهان است. در واقع طولانی‌ترین مسیر قایق‌رانی درون غار متعلق به غار علیصدر است. قندیل‌های آویزان از هر گوشه و کنار این غار قابل به شکل‌های عجیب و غریب قابل ترسیم هستند. پنجه عقاب، مجسمه آزادی، شیر دو سر، کبوتر، قایق وارونه، خوشه انگور، گل‌کلم و سنگی شبیه اسم مبارک الله از جمله این اشکال هستند که می‌توانند توجه شما را به خودشان جلب کنند.

غار قوری قلعه

غار قوری قلعه یکی از غارهای آبی ایران

قوری قلعه یکی از منحصربه‌فردترین غارهای ایران در استان کرمانشاه است که تا به امروز حدود 12 کیلومتر آن کشف شده است. این غار دارای دو فاز است که گردشگران تنها در فاز یک آن اجازه ورود دارند و برای دیدن فاز دوم آن که اتفاقا زیبایی‌های بیشتری نسبت به فاز اول دارد باید یک غارنورد حرفه‌ای با مجوز رسمی باشید چرا خطرات زیادی در فاز دوم در انتظار شما است. با این وجود بازدید فاز اول و دیدن تالارها و قندیل‌های خاص آن در شکل و شمایل‌های مختلف نیز جذابیت خودش را دارد. جالب است بدانید که این غار محل زندگی نوعی خفاش نادر به نام خفاش کوش گوشی و سمندرهای زرد است.

غار کافر شیروان یکی از غارهای باستانی ایران

درباره غار کافر یکی از خاص‌ترین غارهای ایران باید بگوییم که این غار از گذشته‌های دور محل زندگی انسان‌ها بوده و در آن کتیبه‌ها و عتیقه‌های فراوانی یافت شده است. همچنین وجود سنگ‌چین‌های مختلف در غار گواه زندگی بشر در غار کافر است. اگر به تحقیقات باستان‌شناسی و چگونگی زندگی بشر در گذشته‌های دور در غار هستید حتما بازدید از غار کافر را از دست ندهید. این غار در روستای گلیان و در شهر شیروان قرار دارد.

مطلب پیشنهادی:  همه چیز در مورد مد لباس عید 1403

غار کافر شیروان

غار کتله خور یکی از عجیب ترین غارهای ایران

غار کتله خور یکی از عمیق ترین غارهای ایران است که در استان زنجان و در بخش گرماب قرار گرفته است. این غار از سه بخش تشکیل شده که تنها یک بخش آن که حدود دو کیلومتر است برای بازدید عموم باز است. سایر بخش‌های غار تنها برای صخره‌نوردان و غارنوردان قابل دسترسی است. علاوه بر زیبایی‌های منحصربه‌فردی که درون این غار خشکی آبی وجود دارد، مسیر رسیدن به آن نیز با وجود چمشه‌های فراوان با آب‌های زلال و شفاف این غار را به یکی از مفرح‌ترین غارهای کشور تبدیل کرده است.

غار کتله خور

سخن پایانی

در لیست غارهای ایران نام‌های زیادی وجود دارد که همگی از ارزش و اهمیت بالایی برخوردارند که متاسفانه ما فرصت معرفی همه آن‌ها را در یک مقاله نداریم. غار نمکدان قشم، غار خفاش ایلام و حتی غار کرفتو را می‌توان در لیست غارهای عجیب و استثنایی ایران دانست که دیدن آن‌ها جذاب و مهیج است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

خواص اعجاب انگیز سماق

سماق که از دیرباز در آشپزی ایرانی و طب سنتی جایگاه ویژه ای داشته است، به عنوان ادویه ای خو…