عجیب ترین سازه های جهان که از فضا قابل مشاهده هستند

2
4
زمان مطالعه: 3 دقیقه
چه چیزی در دنیا به شما ثابت می‌کند که بشر به شکل وسواس گونه‌ای قصد تسخیر زمین و آسمان را دارد؟ چه چیزی درباره دست سازه های بشر برای شما جالب توجه است؟ عجیب ترین سازه های دنیا که می‌توانید آن‌ها را حتی خارج از جو زمین نیز ببینید، چقدر برای شما جذاب و جالب توجه است؟ با ما همراه باشید.
عجیب ترین سازه های جهان

انسان از زمانی که پایش را روی کره زمین نهاده همیشه در حال ساختن و خلق کرده بوده است. این موجود بی‌قرار که سودای کشف و تسخیر سرتاسر زمین و کهکشان‌ها را داشته مشغول ساختن عجیب ترین سازه های جهان از گذشته تا امروز بوده است. بناهای عظیم، مجسمه‌های غول‌پیکر، طولانی‌ترین دیوارهای دنیا که از گذشته به یادگار مانده‌اند همگی گواهی بر وسواس انسان برای چیره شدن بر این کره خاکی هستند. دلتامگ در این مقاله به معرفی چند سازه عجیب دنیا می‌پردازد که از فضا نیز قابل مشاهده هستند.

معدن مس کنکات امریکا یکی از عجیب ترین سازه های جهان

حتما از خود می‌پرسید مگر یک معدن مس چه دارد که باید در لیست سازه های عجیب دنیا قرار بگیرد؟ راستش را بخواهید وسعت و بزرگی این معدن سبب شده که آن را در این لیست جا بدهیم. معدن مس کنکات امریکا که نام اصلی آن معدن مس بینگهام کانیون بزرگ‌ترین معدن روباز جهان است که حدود ۴ کیلومتر طول و ۱.۲ کیلومتر عمق دارد و این عظمت و بزرگی را به‌راحتی می‌توان از فضا مشاهده کرد!

معدن مس کنکات امریکا

اهرام بزرگ جیزه یکی از عظیم ترین سازه های دنیا

خیلی‌ها فکر می‌کنند که دیوار چین از فضا قابل مشاهده است؛ اما راستش را بخواهید چیز زیادی از دیوار چین باقی نمانده که حتی روی زمین منحصربه‌فرد باشد چه برسد به دیدن آن از فضا! با این حال یک سازه باستانی دیگر وجود دارد که خارج از جو زمین به‌راحتی قابل مشاهده است و آن اهرام ثلاثه مصر است. هر سه هرم بزرگ حاضر در جیزه از فضا قابل مشاهده هستند و تصویر آن‌ها برای نخستین بار در سال ۲۰۰۱ توسط ایستگاه بین‌المللی فضایی ناسا ثبت شده است به همین دلیل در لیست عجیب ترین سازه های جهان قرار گرفته‌اند.

مطلب پیشنهادی:  نگاهی به وضعیت بازار مسکن در سالی که گذشت

اهرام جیزه

جزیره های نخلی دبی یکی از عجیب ترین سازه های جهان

یکی دیگر از سازه های عجیب دنیا که به خاطر بزرگی و وسعتش از ایستگاه‌های بین‌المللی فضایی قابل مشاهده‌اند، جزیره‌های نخلی دبی هستند. برای ساخت این جزیره‌ها، کارگران شن‌های کف خلیج‌فارس را استخراج کرده و آن‌ها را به‌گونه‌ای روی‌هم چیدند که جزیره‌هایی شنی روی آب تشکیل شود. این جزیره پر از هتل‌های لوکس، مراکز خرید و سایر اماکن توریستی است که همه‌ساله مقصد سفر بسیاری افراد دنیا به شمار می‌رود.

جزایر نخل دبی

سخن پایانی

در لیست عجیب ترین سازه های جهان که از فضا قابل مشاهده هستند، سد سه دره چین و گلخانه های آلمریای اسپانیا نیز جا دارند؛ اما شاید زیباترین سازه دست بشری که می‌توان آن را از فضا مشاهده کرد، نور چراغ‌های نصب شده در زمین و به هنگام شب باشد! بله شاید اختراع نور مانع دیدن آسمان پرستاره شب روی زمین می‌شود؛ اما زمین را چنان روشن می‌کند که از هزاران کیلومتر آن طرف‌تر سیاره خاکی ما قابل رویت شده است!

2 دیدگاه

  1. ناشناس

    9 آذر 1402 در 2:19 ب.ظ

    جالب بود

    پاسخ

  2. ناشناس

    10 آذر 1402 در 12:40 ب.ظ

    خوب بود عالی

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

3 علت چاقی بعد از ازدواج + راهکار

چاقی بعد از ازدواج یک معضل بزرگ است که اکثر زوجین با آن درگیر می‌شوند. بسیاری افرادی که قب…