معروف‌ترین مقاصد گردشگری سیاه در جهان را می‌شناسید؟

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
فکر می‌کنید گردشگری فقط محدود به دیدن بکرترین و زیباترین مکان های دنیا می‌شود؟ گردشگری انواع مختلفی دارد که یکی از انواع آن گردشگری سیاه یا دارک توریسم است! حتما از خودتان می‌پرسید این دیگر چه نوع گشت‌وگذاری است؟! با ما همراه باشید تا با این سبک گردشگری آشنا شوید.
گردشگری سیاه

گردشگری سیاه یا دارک توریسم به‌نوعی از گردشگری گفته می‌شود که در آن به مکان‌های غیرعادی یا مکان‌هایی با سرگذشت‌های تلخ سفر می‌کنید! شاید به نظر شما این سبک گردشگری کمی عجیب باشد؛ اما باور کنید دارک توریسم طرفداران پروپاقرص خودش را دارد که بسیار از سفرهایشان راضی هستند. همراه دلتامگ با این مدل گردشگری بیشتر آشنا شوید.

گردشگری سیاه چیست؟

جزو آن دسته از افرادی هستید که فقط دلشان می‌خواهد به زیباترین مکان های دنیا سفر کنند؟ تابه‌حال شده دلتان بخواهد به شهرهای و مناطقی سفر کنید که در معرض بلایای طبیعی مانند سیل، زلزله، سونامی و سیل و… بوده‌اند؟ یا دلتان بخواهد مکان‌هایی را ببینید که هنوز هم آثار جنگ و حملات تروریستی بر پیشانی نقش بسته است؟ دیدن مکان‌های غیرعادی و غیرطبیعی که به رخ دادن اتفاقات ماوراءالطبیعه در آن‌ها شهرت یافته‌اند و حس ترس، هیجان و کنجکاوی را در شما می‌انگیزند چطور؟ چنین مکان‌هایی برایتان جذاب هستند؟ به این سبک گردشگری، گردشگری دارک یا سیاه گفته می‌شود که مقاصد بی‌نظیری در سراسر دنیا دارد. در ادامه چند مقصد این سبک گردشگری را به شما معرفی خواهید کرد.

اردوگاه آشویتس

اردوگاه مرگ آشویتس آلمان از معروف‌ترین مقاصد دارک توریسم

یکی از بزرگ‌ترین اردوگاه‌های کار اجباری در زمان جنگ جهانی دوم که نود درصد زندانیان آن را یهودیان تشکیل می‌دادند، اردوگاه آشویتس آلمان است. می‌گویند بین یک تا یک و نیم میلیون نفر در این اردوگاه شکنجه و اعدام شدند. مجموعه آشویتس از قسمت‌های مختلفی مثل کلبه‌های کوچک که زندانیان در آنجا نگهداری می‌شدند، تشکیل‌شده است؛ اما تکان‌دهنده‌ترین قسمت این مجموعه از نگاه بازدیدکنندگان حجم انبوه مو و ناخن‌هایی است که از قربانیان به‌جامانده است.

چرنوبیل اوکراین یکی از مقاصد گردشگری سیاه در جهان

چرنوبیل در کشور اوکراین یکی از مکان‌هایی است که حتی نامش دلهره‌آور است. وقتی در سال 1986 راکتور چهارم این نیروگاه هسته‌ای منفجر شد، بزرگ‌ترین انفجار هسته‌ای تاریخ بشریت رخ داد. در اثر فاجعه چرنوبیل قریب به ۵ میلیون نفر آسیب دیدند، حدود ۵ هزار مرکز مسکونی در بلاروس، اوکراین و فدراسیون روسیه با ذرات رادیواکتیو آلوده شدند.

مطلب پیشنهادی:  رژیم کتوژنیک : مزایا و معایب

کامبوج

مزارع کشتار کامبوج یکی از مقاصد معروف گردشگری دارک

مزارع کشتار شامل 300 منطقه مختلف در کامبوج می‌شود که بیش از 100 هزار نفر تحت فرمان دیکتاتور کامبوجی پل پات در این مناطق قتل‌عام شدند. در سال‌های 1975 تا 1979 بیش از 17 هزار نفر در مزارع چنونگ قتل‌عام شدند. اکنون، بازدیدکنندگان از این مناطق می‌توانند شاهد نمایش بیش از 5000 جمجمه سر انسان از تلفات باقی‌مانده باشند به همین دلیل این مزارع این در لیست گردشگری سیاه جا گرفته‌اند.

یادبود صلح هیروشیما در ژاپن از مقاصد گردشگری سیاه

داستان تلخ بمباران اتمی هیروشیما را دیگر تقریبا همه دنیا می‌دانند. بمبارانی تلخ که در آن 120 تا 226 هزار ژاپنی در شهرهای هیروشیما و ناکازاکی کشته شدند. در این حادثه، یک ساختمان به‌طورکلی آتش گرفت و ساکنان آن همگی جان خود را از دست دادند. امروزه آن ساختمان جای خود را به موزه صلح هیروشیما داده است و به آن گنبد بمب اتمی هم می‌گویند.

یادبود صلح هیروشیما

 

سخن پایانی

گردشگری سیاه نوعی از گردشگری هیجان‌انگیز است که شاید برای خیلی‌ها جذاب نباشد؛ اما اگر به دنبال ماجراجویی هستید قطعا این سبک گردشگری برایتان جذاب خواهد بود. در لیست مقاصد دارک توریسم مکان‌های بسیار زیاد دیگری حتی کولوسئوم ایتالیا به‌عنوان بزرگ‌ترین قتلگاه بشریت نیز دیده می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

استفاده از این رژلب خطرناک است

طبق تحقیقات انجام‌شده، تقریبا بیشتر مردم به‌صورت روزانه از بالم لب استفاده می‌کنند. عوارض …