۶ مدل جزیره آشپزخانه جدید و پرطرفدار

1
2
زمان مطالعه: 4 دقیقه
برخی از مدل‌های جزیره آشپزخانه به قدری خاص و منحصر به فرد هستند که می‌خواهیم در آشپزخانه خود یکی از آن‌ها را داشته باشیم. در این مطلب با ۶ مدل جزیره آشپزخانه جذاب و پرطرفدار آشنا می‌شوید.
مدل جزیره آشپزخانه

جزیره آشپزخانه در گذشته فقط برای آشپزخانه‌های بزرگ طراحی می‌شد و در آشپزخانه‌های کوچکتر به یک کانتر یا اپن آشپزخانه اکتفا می‌کردیم. اما امروزه با در نظر گرفتن تمهیداتی، در طراحی آشپزخانه‌های کوچک و نقلی نیز کاربرد دارد. در این مطلب از دلتامگ با ۶ مدل جزیره آشپزخانه جدید و زیبا آشنا می‌شوید.

معرفی ۶ مدل جزیره آشپزخانه امروزی

جزیره آشپزخانه با توجه به متراژ، سبک دکوراسیون و نیازهای فضایی طراحی می‌شود. در اینجا با ۶ مدل جزیره شیک و پرطرفدار آشنا می‌شوید.

جزیره آشپزخانه دوطبقه

این مدل جزیره آشپزخانه امکانات جالبی را در اختیار ما قرار می‌دهد. می‌توانیم از بخش بالایی آن برای قرار دادن لوازم آشپزی استفاده کنیم و از بخش پایین‌تر برای تهیه غذا و حتی پذیرایی استفاده کنیم. این مدل جزیره برای تمام سبک‌های دکوراسیون آشپزخانه اجرا می‌شود و بسیار پرطرفدار است.

مدل جزیره آشپزخانه

جزیره آشپزخانه سیار

این مدل جزیره برای آشپزخانه‌های کوچک بهترین انتخاب است. چرا که در صورت نیاز می‌توانید آن را جابجا کرده و فضای آشپزخانه خود را بازتر نشان دهید. همچنین می‌توانید از آن به عنوان میز غذاخوری یا سرو غذا استفاده کنید.

مدل جزیره آشپزخانه

جزیره آشپزخانه یکپارچه

این مدل جزیره آشپزخانه بسیار لوکس و مدرن است و در ابعاد مختلفی طراحی می‌شود. هر چند برای آشپزخانه‌های کوچک چندان پیشنهاد خوبی نیست، مگر اینکه در بدنه آن کشو و درب کابینت مخفی قرار بگیرد.

مدل جزیره آشپزخانه

جزیره آشپزخانه منحنی

جزیره آشپزخانه منحنی یا کرو، زیبایی چشم‌نوازی دارد و برای خانه‌های امروزی بهترین انتخاب است. بدنه این مدل جزیره از متریال‌های متنوعی ساخته می‌شود. اما نوارهای چوبی باریک، جذابیت فوق‌العاده‌ای به جزیره منحنی می‌بخشند. رنگ‌های کرم، قهوه‌ای روشن و بلوطی برای جزیره آشپزخانه بهترین انتخاب هستند.

مدل جزیره آشپزخانه

جزیره آشپزخانه معلق

این مدل جزیره آشپزخانه با انواع متریال قابل اجرا است و فضای آشپزخانه را بازتر نشان می‌دهد. همچنین می‌توانید صفحه رویی را به صورت کشویی یا متحرک طراحی کنید تا در جهت‌های مختلف توسعه پیدا کرده و برای میز غذاخوری نیز مورد استفاده قرار بگیرد.

مدل جزیره آشپزخانه

جزیره آشپزخانه کابینت دار

جزیره آشپزخانه کابینت دار یا قفسه دار، انتخابی جذاب برای آشپزخانه‌های کم کابینت است. در این قفسه‌ها می‌توانید ظروف مورد استفاده و یا مواد غذایی را قرار دهید. قفسه‌ها می‌توانند سرپوشیده یا باز باشند. همچنین می‌توانند با درب‌های شیشه‌ای مات یا شفاف طراحی شوند.

مطلب پیشنهادی:  نکات مهم در انتخاب رنگ کابینت ام دی اف جدید!

مدل جزیره آشپزخانه

نکات طراحی جزیره آشپزخانه

هنگام انتخاب مدل جزیره آشپزخانه باید یک سری نکات را در نظر داشته باشید که عبارتند از:

  • سبک طراحی جزیره آشپزخانه باید با دکوراسیون آشپزخانه هماهنگی داشته باشد.
  • در انتخاب متریال دقت کنید که علاوه بر مقاوم بودن، به راحتی تمیز شود.
  • جزیره آشپزخانه باید با فاصله مناسب از کابینت‌ها قرار گیرد.
  • نیازهای خود را هنگام طراحی جزیره مطرح کنید. اگر به کشو یا میز کار بیشتر نیاز دارید، این را حتماً به طراح بگویید.
  • ترتیب قرارگیری لوازم آشپزخانه را به خوبی بررسی کنید و فواصل را در نظر داشته باشید تا آشپزخانه شما اصولی و استاندارد طراحی شود.
  • در صورت نیاز می‌توانیم پریزهای مخفی داخل جزیره تعبیه کرده و کاربری آن را ارتقا دهیم.
  • می‌توانیم صفحه رویی جزیره را به صورت کشویی طراحی کرده و قابلیت کنار رفتن را به آن بدهیم.
  • می‌توانیم یک سینک مخفی داخل جزیره آشپزخانه تعبیه کنیم.
  • می‌توانیم صفحه رویی جزیره را به نحوی طراحی کنیم که از طول یا عرض قابلیت باز شدن داشته باشد و به عنوان میز غذاخوری مورد استفاده قرار بگیرد.

سخن پایانی

جزیره آشپزخانه یک عنصر زیبا و کاربردی است که در آشپزخانه‌های لوکس امروزی دیده می‌شود. جزیره می‌تواند کاربری‌های متنوعی داشته باشد. برای مثال می‌توانیم از آن برای آشپزی، شستشوی ظروف و یا حتی پذیرایی از میهمانان استفاده کنیم.

در هر صورت طراحی و مدل جزیره آشپزخانه اهمیت بسیاری دارد و به زیبایی هر چه بیشتر آشپزخانه شما کمک می‌کند. به یاد داشته باشید که آشپزخانه نقش یک نقطه کانونی را در منزل ایفا می‌کند و زیبایی ظاهری آن نقش مهمی در دکوراسیون داخلی دارد.

تعداد کلمات مطلب: 623

اپلیکیشن مجله دلتا

یک نظر

  1. ناشناس

    5 آذر 1402 در 6:33 ب.ظ

    عالی

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معماری و دکوراسیون

همچنین بخوانید

دکوراسیون اتاق نشیمن مدرن

دکوراسیون اتاق نشیمن مدرن بر روی خطوط تمیز، اشکال هندسی و پالت رنگ‌های خنثی تمرکز دارد. ای…