غلبه بر افسردگی با ۷ راهکار ساده

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
با ایجاد یک سری عادات ساده و بی‌دردسر می‌توانید تا حد زیادی علائم افسردگی و اضطراب را کاهش دهید.
عادات مثبت برای غلبه بر افسردگی

افسردگی بلای زندگی در عصر مدرن است. درست است که برای درمان این مشکل باید حتماً از افراد متخصص کمک بگیریم، اما با انجام یک سری راهکار ساده می‌توانیم کنترل بیشتری روی احساسات خود داشته باشیم. اگر به این موضوع علاقه‌مند هستید، تا پایان این مطلب با دلتامگ همراه باشید.

۷ عادت مثبت برای غلبه بر افسردگی

افراد افسرده، کنترل خود را نسبت به امور از دست می‌دهند و نمی‌توانند آنطور که باید به کارهای روزمره خود رسیدگی کنند. برای غلبه بر این مشکل یک سری راهکار ارائه شده است که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم.

تخت خواب خود را مرتب کنید

برقراری نظم و ترتیب در منزل تاثیر بسیاری روی کاهش علائم افسردگی دارد. روانشناسان همواره به مراجعین خود توصیه می‌کنند که بعد از برخواستن از خواب، تخت خود را مرتب کنند. به این شکل راحت‌تر می‌توانید از رخت خواب دل بکنید و کار روزانه را شروع کنید.

عادات مثبت برای غلبه بر افسردگی

آفتاب بگیرید

ماندن در فضای سربسته و تاریک، خلق شما را به شدت پایین می‌آورد و باعث می‌شود میل کمتری برای تعامل با دیگران داشته باشید. محققان به تاثیر نور خورشید بر روی سلامت روان پی برده‌اند. پس هر روز صبح پرده‌های اتاق خود را کنار بکشید و اجازه بدهید که آفتاب روی فرش و مبلمان خانه شما را روشن کند.

صبحانه مفصل نوش جان کنید

صبحانه اولین وعده روزانه است و می‌تواند انرژی کل روز شما را تامین کند. سعی کنید در این وعده تمام مواد مغذی را داشته باشید. مصرف پروتئین، لبنیات و مغزیجات در وعده صبحانه بسیار توصیه می‌شود. پژوهش‌ها نشان‌داده‌اند که مصرف صبحانه مغذی نقش بسیار مهمی در کاهش علائم افسردگی و اضطراب دارد. در واقع با صرف صبحانه مغذی، هورمون کوتیزول عامل استرس در بدن ما کمتر ترشح می‌شود و بهتر می‌توانیم احساسات خود را مدیریت کنیم.

عادات مثبت برای غلبه بر افسردگی

ورزش و فعالیت بدنی داشته باشید

ورزش کردن و انجام فعالیت‌های بدنی باعث ترشح هورمون اندروفین در بدن ما می‌شود. این هورمون در واقع مسکنی طبیعی است ونقش عمده‌ای در کاهش استرس و اضطراب دارد. لازم نیست سراغ ورزش‌های سنگین بروید؛ حتی یک پیاده‌روی ساده هم می‌تواند به بهبود حال شما کمک کند.

مطلب پیشنهادی:  ۹ کاربرد شگفت‌انگیز خمیردندان که نمی‌‎دانید

برای کارهای خود برنامه‌ریزی داشته باشید

انجام دادن کارها طبق یک برنامه منظم، به شما کمک می‌کند که از اهمال کاری نجات پیدا کرده و به یک ثبات در زندگی خود دست پیدا کنید. با این کار، راحت‌تر می‌توانید از شر علائم افسردگی و اضطراب راحت شوید.

عادات مثبت برای غلبه بر افسردگی

از اخبار فاصله بگیرید

پیگیری اخبار روزانه باعث ایجاد استرس و اضطراب می‌شود و در مواردی میل به گوشه‌گیری و انزوا را در ما افزایش می‌دهد. بنابراین برای غلبه بر افسردگی، کمتر پیگیر اخبار باشید و از شبکه‌های مجازی فاصله بگیرید. سلامت روان شما از هر چیزی مهم‌تر است. بپذیرید که کنترل همه چیز در دست شما نیست و شما فقط مسئول احساسات خود هستید.

مدیتیشن کنید

مدیتیشن یا مراقبه، یک فعالیت مفید و سودمند برای بهبود سلامت روان افراد است. انجام این کار روزانه به مدت ۱۵ دقیقه می‌تواند استرس شما را تا حد بسیار خوبی کاهش دهد. برای این کار کافی است که چشم‌های خود را ببندید و بدن را در وضعیتی راحت قرار دهید. سپس روی لحظه و تنفس خود تمرکز کنید. بهبود علائم افسردگی، اضطراب و حتی دردهای جسمانی از مزایای اعجاب‌انگیز مراقبه و مدیتیشن است.

عادات مثبت برای غلبه بر افسردگی

سخن پایانی

استرس، اضطراب و افسردگی از جمله رایج‌ترین مشکلات روانی در میان افراد با سنین مختلف است. برای غلبه بر این مشکلات بهتر است از افراد متخصص کمک بخواهید. اما با ایجاد عادات مثبت هم می‌توانید تا حد زیادی کنترل امور را در دست گرفته و احساس بهتری نسبت به زندگی خود داشته باشید. برنامه‌ریزی، ورزش و تغذیه سالم سه کار مهم برای بهبود سبک زندگی و ایجاد حس مثبت نسبت به خود است.

تعداد کلمات مطلب: 606

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در روانشناسی

همچنین بخوانید

درمان ریزش مو خانگی با 9 ماده خوراکی

برای بسیاری از ما پیش آماده که هنگام شانه کردن مو یا هنگامی که مشغول دوش گرفتن هستیم، مقدا…