بهترین زمان سفر به اهواز

0
0
زمان مطالعه: 4 دقیقه
اهواز دومین شهر گرم ایران به مردم خون‌گرم و شب‌های زیبایش شهرت دارد. با وجود آسیب‌های جنگ، هنوز هم دیدنی‌های اهواز از جاذبه‌های گردشگری مهم کشور هستند.
بلیط قطار تهران اهواز

اهواز دومین شهر گرم ایران به مردم خون‌گرم و شب‌های زیبایش شهرت دارد. با وجود آسیب‌های جنگ، هنوز هم دیدنی‌های اهواز از جاذبه‌های گردشگری مهم کشور هستند. از این‌رو رزرو بلیط قطار تهران اهواز به‌دلیل جاذبه‌های گردشگری و توریستی در دسته پرطرفدارترین بلیط‌ها قرار دارد. کلان‌شهر اهواز یکی از شهرهای صنعتی و نفت ‌خیز جنوب کشور است که در زمینه فعالیت‌های سیاسی، اقتصادی و توریست‌پذیری نقشی حیاتی دارد. از این‌رو گردشگران و توریست‌ها برای سفر به یک شهر تاریخی و فرهنگی با قدمت بسیار بالا و متنوع در قومیت‌ها و ملیت‌های مختلف اهواز را انتخاب می‌کنند. همین‌طور برای سفری راحت، ایمن و مقرون به‌صرفه، بلیط قطار تهران اهواز را به دیگر وسایل نقلیه ترجیح خواهند داد.

در چه فصلی به اهواز سفر کنیم

اهواز در بخش جلگه‌ای استان خوزستان دارای دمای مثبت 50 درجه در تابستان و منفی 5 درجه در زمستان است. از این‌رو آب‌ و هوای اهواز بهترین زمان سفر به این شهر را تعیین می‌کند. هوای گرم و شرجی اهواز در بیشتر ایام سال سفر به این شهر را دشوار و طاقت‌فرسا کرده است. گرمای شهر اهواز در فصل بهار و پاییز در مقایسه با دیگر فصول کمتر بوده و شهر برای پذیرایی از گردشگران آمادگی بیشتری دارد. به‌ همین ‌دلیل، بهار و پاییز بهترین فصل‌های مناسب برای مسافرت به‌شمار می‌روند که باعث جذب گردشگران و توریست‎های بسیار به شهر اهواز می‌شود. بنابراین اگر قصد دارید سفری اقتصادی به اهواز داشته باشید بهتر است این فصل‌ها را از لیست زمان‌های مناسب به اهواز حذف کنید؛ چراکه تهیه بلیط قطار تهران اهواز قیمت بالاتری در مقایسه با دیگر فصل‎های سال دارد. به این صورت بهترین زمان برای تهیه بلیط ارزان اهواز، فصل تابستان خواهد بود؛ زیرا در این فصل به‌دلیل هوای گرم آن، گردشگران کمی به این شهر سفر می‌کنند.

سفر به اهواز در بهار

اگر می‌خواهید زمان مناسبی را برای رزرو بلیط قطار تهران اهواز و سفر به آن انتخاب کنید، بدون شک فصل بهار و آب ‌و هوای معتدل آن مناسب‌ترین فصل برای شما خواهد بود. آب ‌و هوای خنک و مطبوع بهار اهواز امکان دیدن مکان‌ها و جاذبه‌های گردشگری را برای مسافران فراهم می‌کند. پیشنهاد می‌شود در این فصل دیدن پل‌های جذاب اهواز مانند پل گفت‌وگوی تمدن را از دست ندهید؛ در این پل بزرگ‌ترین آبشار مصنوعی خاورمیانه وجود دارد. پل طبیعت کیان‌پارس، پل سفید و پل هشتم یا پل غدیر از دیگر پل‌های جذاب اهواز هستند. اگرچه شهر اهواز در تعطیلات نوروز ممکن است شلوغ باشد؛ اما دیدن زیبایی‌های آن در فصل بهار را نمی‎توان نادیده گرفت.

سفر به اهواز با قطار

سفر به اهواز در تابستان

اگر به قصد خرید به اهواز سفر می‌کنید و می‌خواهید از تخفیفات فصلی آن بهره ببرید، فصل تابستان بهترین زمان سفر برای شما خواهد بود. به‌دلیل گرمای اهواز در فصل تابستان، گردشگران رغبت کمتری برای سفر و گشت‌وگذار به این شهر دارند. از این‌رو بازار اهواز دچار رکود می‌شود، قیمت اقلام فروشگاه‌های آن کاهش می‌یابد و فرصتی مناسب را برای خرید فراهم می‌سازد. شما برای خرید با قیمت مناسب می‌توانید به بازارهای سرپوشیده نادری و امام سر بزنید یا برای این‌که هم بازارگردی کرده باشید و هم از دیدن بناهای تاریخی لذت ببرید به بازار عبدالحمید بروید. بازار امام رضا، سیتی‌سنتر مهزیار و بازار کاوه از دیگر بازارهای دیدنی شهر اهواز هستند.

سفر به اهواز در پاییز

اگر می‌خواهید زمانی را برای سفر انتخاب کنید که علاوه‌بر آب ‌و هوای مناسب و معتدل، در زمانی خلوت به گشت ‌و گذار در این شهر بپردازید، فصل پاییز بهترین زمان مناسب برای شما خواهد بود. در فصل پاییز از گرمای تابستان و بارندگی‌های پیاپی زمستان خبری نیست و شرایط برای سفری هیجان‌انگیز کاملا مهیا است. همچنین در این فصل دیدن از جاذبه‌های تاریخی مانند گورستان سنگی تپه کوهساران، خیابان نادری، خانه دادرس، کلیسای کاتولیک و کلیسای مسروپ را فراموش نکنید.

مطلب پیشنهادی:  سبک زندگی سالم از نظر روانشناسان چگونه است؟

سفر به اهواز در زمستان

اهواز در فصل زمستان بیشترین بارندگی را دارد، به‌طوری‌که گاهی تا چند روز بارش باران قطع نمی‌شود و شدت آن به‌حدی است که سطح خیابان‌های شهر پر از آب می‌گردد و تردد برای مردم دشوار می‌شود. به ‌همین ‌دلیل زمستان فصل مناسبی برای مسافران و گردشگران نخواهد بود؛ زیرا بارندگی‌های طولانی گردشگری و گشت ‌و گذار در جاذبه‌های شهر اهواز را غیر ممکن می‌سازد.

بلیط قطار تهران اهواز را رزرو کنید

این روزها خرید هر چیزی از جمله بلیط قطار را می‌توان به دو شکل حضوری و اینترنتی انجام داد. برای تهیه بلیط قطار تهران اهواز به‌صورت حضوری شما می‌توانید به یکی از آژانس‌های مسافرتی یا ایستگاه راه‌آهن مراجعه و با ارائه کارت شناسایی بلیط خود را رزرو کنید. استفاده از روش حضوری مستلزم صرف وقت و هزینه بیشتری خواهد بود، به‌ همین ‌دلیل از خرید اینترنتی بلیط قطار در سال‌های اخیر استقبال بسیاری شده است. برای خرید آنلاین بلیط قطار تهران اهواز وارد یک سایت معتبر فروش بلیط شوید، سپس با واردکردن مبدا، مقصد و زمان سفر خود، لیستی از گزینه‌های موجود برای شما نمایان می‌شود. همچنین می‌توانید با فیلتر نوع قطار یا محدودیت قیمت، انواع قیمت بلیط قطار تهران اهواز را مشاهده و بر اساس بودجه و سلیقه خود بلیط مورد نظرتان را خریداری کنید. در مرحله بعد به درگاه‌های بانکی وارد می‌شوید و با استفاده از کارت بانکی و واردکردن رمز بانکی هزینه بلیط را پرداخت خواهید کرد.

چگونه به اهواز سفر کنید

همیشه راه‌های مختلف هوایی و زمینی برای سفر به شهرهای مختلف داخلی و خارجی کشور وجود داشته است. سالانه مسافران و گردشگران بسیاری از شهر تهران به اهواز سفر می‎کنند و تعداد قابل ‌توجهی از آن‎ها رزرو بلیط قطار اهواز را ترجیح می‌دهند. دلایل مختلفی برای انتخاب این وسیله نقلیه در بین مسافران وجود دارد، راحتی، ایمنی و همین‌طور مقرون به‌صرفه‌بودن آن مسافران را برای استفاده از آن ترغیب می‎کند. همین‌طور شما می‌توانید بر اساس بودجه و سلیقه خود بلیط مورد نظر خود را تهیه کنید. در نظر داشته باشید انتخاب نوع قطار بر رفاه بیشتر و امکانات ویژه آن تاثیر دارد و همین‌طور باعث افزایش یا کاهش بلیط قطار می‌شود. ضروری است برای تهیه بلیط مناسب، از یک سایت معتبر بلیط خود را خریداری کنید تا از خدمات و امکانات ویژه در تهیه بلیط بهره‌مند شوید.

سفر با فلای تودی

با فلای تودی نظاره‌گر آسمان پرستاره شهر اهواز باشید

با فلای تودی تنها چند کلیک با آسمان زیبای شهر اهواز فاصله دارید. فلای تودی ضمن آسان‌کردن فرآیند خرید بلیط قطار تهران اهواز، به انجام این مراحل نیز سرعت بخشیده است. فلای تودی همچنین با ارائه خدماتی مانند پیگیری، راهنمای سفر و پشتیبانی 24 ساعته شما را در سفرتان همراهی خواهد کرد و سفری ایمن و آسان را برای شما رقم می‌زند. همین‌طور در صورت تصمیم به کنسلی بلیط، با ارائه خدمات استرداد شما را در کنسل‌کردن بلیط‌تان راهنمایی می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در سبک زندگی

همچنین بخوانید

خواص اعجاب انگیز سماق

سماق که از دیرباز در آشپزی ایرانی و طب سنتی جایگاه ویژه ای داشته است، به عنوان ادویه ای خو…