زشت ترین بناهای دنیا کجا هستند؟

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
شاید شما جزو کسانی باشید که دلشان می‌خواهد با زیباترین معماری‌های دنیا آشنا شوند؛ اما در دنیا خانه‌هایی وجود دارد که به‌خاطر معماری زشت و بدقواره خود مشهور شده‌اند!
زشت ترین خانه دنیا

جاذبه‌های گردشگری معمولا حول محور زیباترین‌ها، قشنگ‌ترین‌ها، رویایی‌ترین‌ها، نفس‌گیرترین‌ها، اولین‌ها، بهترین‌ها، بزرگ‌ترین‌ها یا کوچک‌ترین‌ها می‌چرخند؛ اما کمتر کسی در دنیا شاید پیدا شود که دلش بخواهد درباره زشت‌ترین‌ها هم چیزی بداند! با این وجود باور کنید زشت ترین خانه دنیا به‌اندازه کوچک ترین خانه جهان موضوعی است که می‌تواند برای هرکسی جذاب و خواندنی باشد. قطعا هیچ‌کس دلش نمی‌خواهد کسی که خانه او را می‌بیند به آن خانه لقب زشت‌ترین بدهد! همراه دلتامگ چند مورد از زشت ترین خانه های دنیا را بشناسید.

ساختمان  MI6، لندن، انگلستان نمونه زشت ترین بنای دنیا

در بین تمان ساختمان‌های زشت و بدقواره دنیا، ساختمان MI6 انگلیس که در واقع دفتر مرکزی سرویس اطلاعات مخفی انگلیس است، به طور مداوم در صدر فهرست «زشت ترین» ساختمان‌های جهان قرار می‌گیرد! موضوعی که بین ساختمان‌های تمام آژانس‌های اطلاعاتی مشترک است، این است که همگی آن‌ها از معماری زشت و بدقواره رنج می‌برند که ساختمان MI6 لندن سرآمد همه آن‌ها در این زمینه است!

لندن

برج مخابرات ژیژکوف، پراگ، جمهوری چک زشت ترین بنای جهان

یکی از بناهایی که معماری آن برای خیلی‌ها سوال برانگیز است برج مخابرات ژیژکوف در شهر پراگ است. در سال ۲۰۰۰ چند مجسمه نوزاد از جنس برنز بر روی این برج فرستنده ۲۳۰ متری نصب شد. از پایین به نظر می‌رسد که نوزادها در حال بالارفتن از برج هستند. اینکه در مغز طراح این مجسمه‌ها چه می‌گذشته، موضوعی است که هنوز برای کسی روشن نشده است!

برج ژیژکوف

ساختمان میرادور، مادرید، اسپانیا نمونه‌ای از زشت ترین ساختمان دنیا

نمای این ساختمان به‌گونه‌ای است که انگار پول مهندس معمار را نداده‌اند و او تصمیم گرفته ساختمان را نیمه‌کاره به حال خود رها کند! این ساختمان عجیب با این هدف ساخته شد که «یکنواختی بیش از حد» را از بین ببرد. به نظر می‌رسد که در این امر موفق بوده باشد، ولی علاوه بر یکنواختی، زیبایی و جذابیت را هم از بین برده است.

مطلب پیشنهادی:  بهشت ۴۰ میلیون ساله مازندران

مادرید

اولین هتل جهانی، پاهانگ، مالزی

شاید اگر رنگ‌آمیزی این هتل مشهور را به دست یک بچه سه‌ساله می‌سپردند، می‌توانست کار بهتری تحویل دهد! اصولا رنگ‌ها به همه چیز جان می‌دهند و رنگ‌آمیزی صحیح می‌تواند کلاغ را به طاووس تبدیل کند؛ اما به همان اندازه رنگ‌آمیز نادرست نیز می‌تواند زیباترین چیزهای دنیا را به زشت‌ترین‌ها تبدیل کند. نمونه مناسب این مثلا، هتل پاهانگ مالزی با بیش از شش هزار اتاق است!

هتل پاهانگ مالزی

میدان فدراسیون، ملبورن، استرالیا نمونه‌ای از عجیب‌ ترین بناهای دنیا

بخش‌های مختلف این ساختمان چنان از هم جدا طراحی شده‌اند که بیننده را گیج و سردرگم می‌کنند! نمای هرکدام از بخش‌های متفاوت و البته بسیار بی‌ربط به بخش دیگر است و مخاطب نمی‌تواند با آن ارتباطی برقرار کند. شبکه سیم‌هایی که بالای این ساختمان کشیده شده‌اند هم اوضاع را بدتر کرده است.

میدان فدراسیون ملبورن

موزه فرهنگ پاپ، سیاتل، واشنگتن

این بنا توسط معمار معروف Frank Gehry طراحی شد. موزه فرهنگ پاپ در شه سیاتل و ایالت واشینگتن آمریکا قرار دارد. اگرچه بنای این موزه و ساخت آن جالب و تقدیرآمیز هستند، ولی ظاهر آن زیبا نیست.

موزه فرهنگ پاپ

سخن پایانی

در گوشه و کنار دنیا خانه‌های زیادی وجود دارند که می‌توانند نامزد دریافت جایزه زشت ترین خانه دنیا شوند؛ اما چون شخصی هستند کسی نمی‌تواند به آن‌ها ایرادی بگیرد. با این وجود هیچ آدمی انتظار ندارد که ساختمان‌های دولتی نیز جایی در این لیست داشته باشند!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

خواص اعجاب انگیز سماق

سماق که از دیرباز در آشپزی ایرانی و طب سنتی جایگاه ویژه ای داشته است، به عنوان ادویه ای خو…