رفع خط و خش وسایل چوبی با گردو

1
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اگر در خانه وسایل چوبی دارید که روی آن خش افتاده، قبل از آنکه به فکر تعویض بیفتید، از این راهکارها برای پاک کردن خش استفاده کنید.
از بین بردن خش وسایل چوبی

وسایل چوبی مانند میز جلو مبلی چوبی، میز تلویزیون، میز ناهارخوری و … می‌توانند در ظاهر خانه و زیباتر به نظر رسیدن چیدمان آن تاثیرگذار باشند؛ اما یکی از بزرگ‌ترین معایب میز چوبی و یا هر وسیله چوبی دیگر این است که به سرعت دچار خراشیدگی می‌شوند و دیگر آن زیبایی اولیه را ندارند؛ در چنین مواقعی ممکن است نه تنها چیدمان خانه زیبا نمی‌شود بلکه فضای آن را شلخته خواهد کرد؛ از طرفی خرید مجدد این وسایل هزینه بالایی به همراه دارد که انجام آن برای همه مقدور نیست؛ به همین منظور ما در این مطلب از دلتامگ قصد داریم ساده‌ترین روش‌های از بین بردن خش روی چوب سفید و یا رنگی را به شما آموزش دهیم.

روش از بین بردن خش روی چوب

وسایل چوبی به دلایل مختلفی دچار خراشیدگی می‌شوند و همین امر باعث می‌شود که ظاهر مبل کهنه به نظر برسد؛ برای حل این مشکل راه‌های بسیاری وجود دارد که کم هزینه بوده و خودتان به راحتی می‌توانید آن را در خانه انجام دهید؛ در نتیجه این نکته را به یاد داشته باشید که برای ترمیم وسایل چوبی و از بین بردن خط و خش حتما نیازی نیست از خش گیر میز چوبی استفاده کنید؛ چرا که راه‌حل‌های بسیار ساده‌تری نیز وجود دارد.

استفاده از مغز گردو

ترمیم خراشیدگی میز چوبی با گردو یک روش بسیار موثر و کم هزینه است؛ گردو در ساختار خود روغن‌هایی دارد که به راحتی می‌تواند خط و خش را از سطح چوب پاک کند؛ برای استفاده از این راهکار تنها کافی است یک عدد گردو را پوست گرفته و مغز آن را روی قسمتی از چوب که دچار خراشیدگی شده بکشید و بعد از گذشت چند دقیقه محل مورد نظر را با استفاده از یک پارچه نرم و تمیز پاک کنید؛ چنانچه خراشیدگی عمیق نباشد، ترمیم چوب با گردو بسیار راحت است و به سادگی از بین می‌روید.

قهوه فوری

قهوه فوری یک راه سریع برای پاک کردن خط و خش از سطح وسایل چوبی است؛ این روش لکه‌گیری برای وسایل چوبی کاربرد دارد که در چوب آن از لکه‌های تیره و روشن استفاده شده باشد؛ برای پاک کردن خراشیدگی کافی است مقداری قهوه فوری را با آب ترکیب کرده تا حالت خمیری پیدا کند؛ سپس خمیر به دست آمده را در محل مورد نظر بکشید و بعد با دستمال تمیز کنید.

مطلب پیشنهادی:  معجزه استفاده از آویشن در سلامت بدن

استفاده از وازلین برای ترمیم وسایل چوبی

وازلین یکی از بهترین خش گیر میز چوبی شناخته می‌شود که قیمت بسیار مناسبی دارد و استفاده از آن نیاز به تجربه خاصی ندارد؛ برای استفاده از وازلین تنها کافی است روی قسمت مورد نظر مقداری وازلین بمالید و اجازه دهید مواد برای یک شبانه روز روی خش باقی بماند؛ با این کار قسمتی از چوب که خراش دارد، بالا آمده و سطح خراشیدگی پوشیده می‌شود؛ در نهایت بعد از گذشت 24 ساعت سطح میز چوبی را با استفاده از دستمال پارک کنید.

از بین بردن خش وسایل چوبی

آبرنگ ، روشی مناسب برای از بین بردن خش روی چوب سفید

اگر در خانه آبرنگ دارید، می‌توانید از آن به عنوان یک روش موثر برای ترمیم میز چوبی استفاده کنید؛ برای استفاده از آبرنگ لازم است سطح مورد نظر را با رنگ مناسب پر کرده و بعد برای جلوگیری از پاک شدن آن، قسمت مورد نظر را روغن جلا بزنید.

مداد شمعی برای از بین بردن خط عمیق روی چوب

در صورتی که خراش سطح و وسایل چوبی شما عمیق باشد و با هیچ یک از این راهکارها از بین نرود، می‌توانید با استفاده از یک مدادشمعی سطح خراش‌ها را رنگ کنید؛ برای این روش تنها کافی است مداد را روی خراش کشیده و با دست آن را به سطح چوب پخش کنید.

یک نظر

  1. ناشناس

    18 آبان 1402 در 8:55 ق.ظ

    مطالب عالیست

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در نکات خانه‌داری

همچنین بخوانید

زیباترین شهر ایران کجاست؟

زیباترین شهر ایران به نظر شما کجاست؟ هر یک از شهرهای ایران زیبایی خاص خود را دارند و کسانی…