اهمیت تمیز کردن لاستیک درب یخچال در افزایش طول عمر آن

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اگر نسبت به تمیز کردن لاستیک درب یخچال بی‌اهمیت هستید و یا اینکه نمی‌دانید از چه محلولی برای تمیز کردن آن استفاده کنید، این مطلب را از دست ندهید.
تمیز کردن لاستیک درب یخچال

یکی از دلایلی که باعث می‌شود کارایی یخچال ما تا حد زیادی کاهش یابد، خراب شدن لاستیک در یخچال است که بسیاری از ما نسبت به آن بی‌اهمیت هستیم؛ این لاستیک‌ها معمولا از جنس سیلیکون هستند، دمای داخل یخچال را مرطوب نگه داشته و از خروج دمای درون یخچال به بیرون جلوگیری خواهد کرد؛ با توجه به اهمیت این موضوع در این مطلب از دلتامگ قصد داریم راه‌های تمیز کردن لاستیک درب یخچال را به شما آموزش دهیم تا با انجام آن، از خراب شدن زود هنگام یخچال خود جلوگیری کنید.

اهمیت تمیز کردن لاستیک درب یخچال

درون این نوارها آهنربایی وجود دارد که از باز شدن خودکار درب یخچال جلوگیری می‌کند؛ در صورتی که به تمیز بودن این نوار اهمیت داده نشود، چربی روی آن تجمع پیدا کرده و خاصیت آهنربایی آن به مرور زمان کاهش می‌یابد؛ خراب بودن لاستیک یخچال باعث می‌شود که کارایی یخچال پایین آمده و انرژی بیشتری مصرف کند؛ برای حل این مشکل لازم است تا با نحوه تمیز کردن لاستیک درب یخچال آشنا باشید.

تمیز کردن لاستیک درب یخچال

مضرات خراب بودن لاستیک درب یخچال

  • افزایش هزینه برق؛ یخچال برای حفظ درجه حرارت تلاش می‌کند تا دمای داخلی را در محدوده مطلوب نگه دارد، این کار باعث افزایش مصرف برق و هزینه‌های مصرفی می‌شود.
  • تشکیل بیش از اندازه یخ در محفظه سرمایشی؛ نفوذ هوا به داخل یخچال فریزر می‌تواند منجر به تشکیل یخ بیش از حد در قسمت‌های مختلف محفظه سرمایشی یخچال شود.

در نتیجه برای جلوگیری از وقوع چنین مشکلاتی توصیه می‌‎کنیم هر سه ماه یکبار واشر یخچال را تمیز کنید؛ چرا که بوی مواد غذایی پیچیده در یخچال به مرور زمان باعث رشد میکروب روی نوار یخچال شده و آن را فاسد خواهد کرد؛ لازم به ذکر است از هر پاک کننده‌ای که برای تمیز کردن نوار دور یخچال استفاده کرده‌اید، بعد از اتمام کار لازم است نوار را با آب گرم پاک کنید و مطمئن شوید که هیچ موادی روی آن باقی نمانده است.

تمیز کردن لاستیک درب یخچال

چند مواد طبیعی مناسب برای تمیز کردن لاستیک درب یخچال

برای تمیز کردن یخچال در ابتدا لازم است که آن را از پریز برق جدا کرده، سپس نوار یخچال را جدا کرده و با استفاده از موادی که در ادامه معرفی خواهیم کرد شروع به تمیز کردن آن کنید.

مطلب پیشنهادی:  ۷ گیاه آپارتمانی که به کمترین مراقبت نیاز دارند

استفاده از آب و سرکه برای تمیز کردن لاستیک درب یخچال

برای استفاده از ترفند به یک اسپری‌پاش تمیز، یک فنجان سرکه و دو فنجان آب نیاز دارید؛ در این روش آب و سرکه را درون بطری ریخته و آن را درون یخچال اسپری کنید؛ و با استفاده از یک اسفنج سطح لاستیک را تمیز کنید؛ برای نقاطی که دسترسی ندارید می‌توانید از یک مسواک کهنه کمک بگیرید و تمام نقاط آن را تمیز کنید؛ سپس با استفاده از یک دستمال مرطوب سرکه و آب را به خوبی از روی لاستیک پاک کنید.

آب و جوش شیرین

یکی دیگر از روش‌های ساده و کاربردی که از آن برای تمیز کردن لاستیک یخچال استفاده می‌شود، ترکیب آب و جوش شیرین است؛ در این روش لازم است در یک لیتر آ، یک قاشق جوش شیرین اضافه کرده و بعد مخلوط آماده شده را به نوار یخچال اسپری کرده و با یک اسفنج محیط را تمیز کنید؛ در این روش نیز مانند روش بالایی، از پاک کردن لاستیک یخچال در انتهای کاز غافل نشوید.

تمیز کردن لاستیک درب یخچال

 آب و مخلوط سفید کننده روشی موثر برای تمیز کردن لاستیک درب یخچال

بسیاری از افراد فکر می‌کنند که استفاده از ماده سفید کننده باعث پوسیدگی و خرابی یخچال می‌شود؛ اما در صورتی که شما به درستی از این محلول استفاده کنید، می‌توانید آلودگی لاستیک را از بین برده و علاوه بر آن از زرد شدن لاستیک هم جلوگیری کنید؛ برای استفاده از این ترکیب لازم است یک لیوان سفید کننده را در سه لیوان آب مخلوط کرده و با استفاده از اسفنج آن را به تمام سطح لاستیک بمالید و در نهایت آن را با یک دستمال نمدار تمیز کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در نکات خانه‌داری

همچنین بخوانید

ست کردن شلوار مام استایل با مانتوی مناسب آن

ست کردن شلوار مام استایل با مانتوی مناسب آن برای داشتن یک استایل زیبا و شیک بسیار مهم و ضر…