مشکلات پوستی خود را فقط با یک قاشق گلاب درمان کنید

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
یکی از کارهای مهمی که افراد باید در طول روز انجام دهند، رسیدگی به پوست و مو است. اگر شما هم از آن دسته افراد پرمشغله هستید که نمی‌توانید به پوست و موی خود برسید، این مطلب را همراهی کنید.
مشکلات پوستی

داشتن مشکلات پوستی یکی از معضلات افراد است که همواره به دنبال راهکاری برای درمان آن هستند. فواید یخ گلاب برای انواع پوست بسیار زیاد بوده و باعث شفافی و درخشندگی پوست می‌شود. همراه دلتامگ باشید.

معجزه گلاب یخ‌زده برای مشکلات پوستی

  • گلاب یخ‌زده یک ماده شگفت‌انگیز و عالی برای پوست است که باعث شادابی و خنک‌شدن پوست شما در هوای گرم می‌شود.  استفاده‌کردن از این مکعب‌های یخ‌زده بهترین راه برای خنک‌شدن پوست و جوان‌سازی می‌شود.
  • یکی از مشکلاتی که افراد دارند، منافذ باز پوست است. مسدودکردن این منافذ با عرق مخصوصاً در روزهای گرم سال باعث کدر و پیر نشان داده شدن پوست شما می‌شود.
  • استفاده از این تکه‌های یخ‌زده گلاب، باعث بسته‌شدن منافذ باز و جوان‌سازی پوست کمک می‌کند.
  • یکی از مشکلات پوستی رایج افراد آفتاب‌سوختگی و جوش است که برای آن معمولاً هزینه‌های بسیاری می‌کنند. استفاده از گلاب یخ‌زده بهترین و ساده‌ترین راه برای درمان این دو مشکل پوستی است.
  • گل رز دارای خاصیت آبرسانی پوست است که استفاده از آن پف‌کردگی را کاهش داده و پوستی نرم و لطیف را برای شما به وجود می‌آورد.
  • ماساژ صورت با گلاب یخ‌زده باعث کنترل آکنه‌های پوست شما می‌شود. این ماده با بستن منافذ باز پوست جوش‌های ناشی از آکنه را از بین می‌برد.
  • زندگی در دنیای پرمشغله امروزی باعث افزایش تنش و استرس در بسیاری از افراد شده است. یک راه آسان برای ازبین‌بردن استرس ذهن، استفاده از این مکعب‌های شفابخش و یخ‌زده از گلاب است. ماساژ پوست به کمک گلاب یخ‌زده به رفع تنش‌های ذهنی و کاهش استرس و در نهایت درمان مشکلات پوستی کمک می‌کند.
  • اگر به یک مهمانی یا مراسم مهم دعوت شده‌اید و می‌خواهید پوست صورت خود را سریعاً شفاف و درخشان کنید، حتماً از این تکه‌های یخ‌زده استفاده کنید. کافی است یک‌تکه از آنها را برداشته و صورت و گردنتان را با آن ماساژ دهید و بگذارید به طور طبیعی خشک شود.
  • همچنین شما می‌توانید از این مکعب‌های یخ‌زده برای تسکین و آرامش پوست بعد از اپیلاسیون یا شیو استفاده کنید. این ماده سوزش پوست را تسکین و التهابات آن را کاهش می‌دهد.
مطلب پیشنهادی:  جاده آپیان؛ تنها جاده زنده جهان از زمان امپراطوری رم تا الان!

معجزه گلاب یخ‌زده برای مشکلات پوستی

طرز تهیه گلاب یخ‌زده

برای تهیه گلاب یخ‌زده و از بین بردن مشکلات پوستی خود، در ابتدا مقداری گلاب تازه را درون یک‌کاسه ریخته و چند گلبرگ گل رز تازه را به آن اضافه کنید. حالا  این مخلوط را درون قالب‌های یخ مکعبی ریخته و داخل فریزر قرار دهید تا یخ بزند.

بعد از یخ‌زدن می‌توانید از این تکه‌های گلاب یخ‌زده برای ماساژ ملایم صورت و گردن خود استفاده کنید. از این گلاب‌های یخ‌زده می‌توانید در هر زمانی استفاده کنید؛ اما توصیه می‌شود برای بهتر نتیجه‌گرفتن، قبل از خواب و شب‌ها از آن استفاده کنید.

روش دوم برای تهیه یخ گلاب

مواد لازم برای تهیه یخ گلاب و از بین بردن مشکلات پوستی:

  • ½ فنجان گلاب
  • ½ فنجان روغن فندق

طرز تهیه گلاب یخ‌زده

طرز تهیه:

در این روش گلاب و روغن فندق را درون ظرفی ریخته و آن را به‌خوبی مخلوط کنید حالا آن را درون قالب یخ بریزید و درون فریزر قرار دهید. برای افزایش تأثیر خنکی آن می‌توانید مقداری از اسانس نعنا را اضافه کنید.

اضافه‌کردن روغن فندق به گلاب قبل از قراردادن آن درون فریزر به آن خاصیت ضدمیکروبی و ضدالتهابی می‌بخشد و اضافه‌کردن آب خیار نیز باعث تشدید عملکرد گلاب در رفع تیرگی چشم خواهد شد بنابراین این تکه‌های یخ برای از بین بردن مشکلات پوستی بسیار مفید هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

ست کردن شلوار مام استایل با مانتوی مناسب آن

ست کردن شلوار مام استایل با مانتوی مناسب آن برای داشتن یک استایل زیبا و شیک بسیار مهم و ضر…