ساده‌ترین روش تهیه پودر زنجبیل در خانه

4
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اگر به پودر زنجبیل علاقه دارید، برای تهیه یک پودر خانگی سالم و معطر با ما همراه باشید.
طرز تهیه پودر زنجبیل

زنجبیل جزو آن دسته از ادویه‌هایی است که در کنار خواص بی‌نظیری که برای بدن دارد، از عطر و بوی بسیار خوبی برخوردار است و استفاده از آن در غذا و دمنوش می‌تواند طعم و مزه متفاوتی به آن بدهد؛ همانطور که می‌دانید پودر زنجبیل به فراوانی در بازار موجود است اما بسیاری از آن‌ها از کیفیت خوبی برخوردار نیستند؛ به همین منظور در این مطلب از دلتامگ قصد داریم طرز تهیه پودر  زنجبیل در خانه را به شما آموزش دهیم تا به راحتی خودتان بتوانید در خانه پودر زنجبیل با کیفیت آماده کنید.

خواص پودر زنجبیل برای بدن

همانطور که گفتیم زنجبیل فواید بسیاری برای بدن دارد اما به خاطر داشته باشید که استفاده بیش از اندازه از این ادویه می‌تواند برای شما مشکلاتی به همراه آورد؛ در ادامه به چند مورد از مهم‌ترین فواید زنجبیل اشاره خواهیم کرد.

فواید زنجبیل برای معده

از زنجبیل به‌ عنوان یک راهکار طبیعی برای تسکین درد و یا تهوع صبحگاهی در بارداری استفاده می‌شود؛ بنابراین افرادی که دچار مشکلات معده هستند، استفاده از دمنوش پودر زنجبیل می‌تواند برای آن‌ها بسیار مفید باشد.

طرز تهیه پودر زنجبیل

کاهش التهاب و دردهای مفاصل از خواص پودر زنجبیل

زنجبیل به عنوان یکی از گیاهان دارویی طبیعی می‌تواند در کاهش التهاب و درد مفاصل موثر باشد. خواص ضد التهابی زنجبیل به تنهایی یا به صورت تکمیلی با درمان‌های معمولی ممکن است مفید باشد؛ برای این منظور می‌توانید به چند روش از پودر زنجبیل استفاده کنیم؛ برای مثال می‌توانید این ادویه خوش طعم را در چایی ریخته یا به صورت روغن زنجبیل به مفاصل خود بزنید.

فواید زنجبیل برای کاهش مشکلات ریه

یکی از خواص چای زنجبیل کمک به افرادی است که دارای بیماری‌های تنفسی مانند آسم می‌باشند. زنجبیل به کاهش مشکلات ریه کمک کرده و دشواری در تنفس و سرفه را بهبود می‌بخشد. همچنین این نوشیدنی آلرژی و عطسه را نیز کاهش می‌دهد.

کاهش قند خون

اگر مشکل دیابتی دارید، می‌توانید با مصرف روزانه زنجبیل تا حد زیادی میزان قندخون خود را کنترل کنید؛ برای این منظور می‌توانید پودر زنجبیل را به صورت روزانه در غذا و یا نوشیدنی خود استفاده کنید و یا اینکه مکمل‌های حاوی زنجبیل را تهیه کرده و روزانه مصرف کنید.

مطلب پیشنهادی:  با این ۳ روش با اعتماد به نفس به نظر برسید

طرز تهیه پودر زنجبیل

برای تهیه پودر زنجبیل روش‌های مختلفی وجود دارد، اما برای شما که می‌خواهید در خانه این ادویه خوشمزه را درست کنید لازم است از روشی استفاده کنید که در مدت زمان کمی بتوانید مقدار زیادی پودر را آماده کنید.

مرحله اول

برای تهیه پودر زنجبیل بهتر است که از زنجبیل تازه استفاده کنید تا عطر و طعم زنجبیل قوی‌تر باشد؛ برای اینکار در ابتدا لازم است زنجبیل‌ها را به خوبی شسته و پوست بگیرید.

پودر زنجبیل

مرحله دوم

دراین مرحله نحوه برش زدن در سریع‌تر خشک شدن زنجبیل تاثیر بسیاری دارد؛ بنابراین بهتر است که زنجبیل‌های پوست گرفته شده را به صورت ورقه نازک خرد کنید.

مرحله سوم خشک کردن زنجبیل در فر

در این مرحله اگر قصد دارید از فر برای خشک کردن آن استفاده کنید، لازم است که فر را با دمای 150 درجه از قبل روشن کنید تا گرم شود؛ سپس زنجبیل‌ها را با فاصله روی سینی فر بچینید و  دو ساعت درون فر قرار دهید تا کاملا خشک شود؛ بعد از گذشت این مدت زمان زنجبیل‌ها را درآورده و بعد از کمی خنک شدن، مجدد آن‌ها را درون فر قرار دهید تا کاملا خشک شوند و بعد از خنک شدن در آسیاب ریخته و پودر کنید.

طرز تهیه پودر زنجبیل بدون فر

اگر فر در دسترس ندارید می‌توانید برای تهیه پودر زنجبیل، آن‌ها روی شوفاژ و یا بخاری هم قرار دهید؛ البته به خاطر داشته باشید که در این روش روند خشک شدن زنجبیل طولانی‌تر می‌شود؛ برای این کار لازم است زنجبیل‌های خرد شده را روی یک سینی استیل با فاصله قرار داده و مقابل شوفاژ و یا بخاری قرار دهید تا خشک شوند و بعد در آسیاب ریخته و پودر کنید.

سخن آخر

خشک کردن زنجبیل در خانه فواید بسیاری دارد که یکی از مهم‌ترین آن‌ها سالم و بهداشتی بودن پودر زنجبیل است و شما در این روش مطمئن هستید که خواص زنجبیل حفظ خواهد شد.

4 دیدگاه

  1. فاطمه

    10 آبان 1402 در 4:30 ب.ظ

    خیلی خوب خواستم تشکر کنم بگویم مشاوره تلفنی میشه با پیامک مشاوره بدید چون من دوست ندارم اطرافیان صدام بشنوند بخاطراین می گویم

    پاسخ

    • فائزه امیری

      10 آبان 1402 در 5:15 ب.ظ

      ممنون از همراهی شما دوست عزیز
      با دانلود اپلیکیشن مجله دلتا می‌توانید در هر زمینه‌ای مطالب دلخواه خود را پیدا کنید.

      پاسخ

  2. ناشناس

    15 آبان 1402 در 9:35 ق.ظ

    سلام وقتتون بخیر تشکرازمطالبی که گذاشتین خیلی عالی بود

    پاسخ

    • فائزه امیری

      15 آبان 1402 در 2:13 ب.ظ

      ممنون از همراهی شما دوست عزیز

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در آشپزی

همچنین بخوانید

با خوردن این نوشیدنی حتما یخ می‌زنید

شربت خیار و لیمو همان چیزی است که شما برای مهمانی‌هایتان در بهار و تابستان نیاز دارید. آبم…