با این شش مدل پرده، اتاق پذیراییتان را متحول کنید

0
8
زمان مطالعه: 3 دقیقه
با انتخاب پرده گلدار، جلوه‌ای زیبا و دلنشین به پذیرایی منزل خود ببخشید.
پرده گلدار

اصالت خانه‌های ایرانی به این است که برای هر قسمتی از خانه که پنجره دارد و نور وارد می‌شود، پرده استفاده کنند. پرده گلدار جلوه خاصی به خانه شما می‌بخشد؛ دلتامگ در این مقاله شما را در انتخاب بهتر طرح پرده برای منزل راهنمایی می‌کند.

انواع پرده گلدار

بیشتر مردم فکر می‌کنند در دکوراسیون خانه‌های مدرن امروزی استفاده از پرده گلدار چندان کار جذاب و شیکی نیست. این یک باور غلط و اشتباه است. پرده‌های گلدار جلوه و زیبایی خاصی به خانه شما می‌بخشند.

شکل و ظاهر پرده‌های گلدار کاملا به جنس و نوع پارچه آن بستگی دارد. تنوع رنگ و طرح این پارچه‌ها آنقدر زیاد است که با هرکدام از وسایل خانه قابلیت ست شدن را دارند.

ولی به یاد داشته باشید، هر نوع طرحی برای هر فضایی از خانه مناسب نیست. به‌عنوان مثال پرده‌ای که برای آشپزخانه استفاده می‌شود، مناسب استفاده در اتاق پذیرایی نیست. همچنین بهتر است برای فضاهای کم نور از پرده با گل‌های ریز استفاده کنید.

پرده گلدار کلاسیک

پرده با گل‌های درشت و رنگ ملایم

رنگ ملایم گل‌های پرده حال و هوای خانه شما را بهاری و سبز می‌کند. این مدل پرده‌ها احساس خنکی به منزل شما می‌دهند و رنگ‌و‌روی خانه شما را باز می‌کنند. از این مدل پرده می‌توانید علاوه بر پذیرایی برای دکوراسیون اتاق خواب دخترانه یا اتاق خواب مستر استفاده کنید. همچنین اگر پذیرایی شما کم نور است، می‌توانید با استفاده از این پرده، نور بیشتری را به خانه خود راه دهید.

پرده گلدار سنتی

طرح‌های سنتی و ترنج مانند همیشه اصالت و زیبایی هنر ایرانی را به نمایش می‌گذارند. اگر خانه‌ای با اصالت می‌خواهید از این مدل پرده‌ها غافل نشوید. پرده‌های گلدار سنتی برای پذیرایی خانه ایرانی بهترین انتخاب است. با انتخاب یک فرش با زمینه لاکی و مبلمان چوبی می‌توانید جلوه‌ای سنتی و جذاب به خانه خود ببخشید.

پرده گلدار زمینه سرمه‌ای

پرده پایین گلدار

پرده‌های کلاسیکی که در حاشیه پایین پارچه، چاپ گل‌های رنگی دارند حسی شاد و تازه به شما القا می‌کنند. این مدل پرده گلدار با تمام سبک‌های دکوراسیون داخلی هم‌خوانی دارد. اگر به تزیینات کم در خانه علاقه‌مند هستید، پیشنهاد می‌کنیم که از این مدل پرده استفاده کنید.

مطلب پیشنهادی:  این وسیله را برای داشتن خانه شیک از دست ندهید

پرده سرمه‌ای گلدار

اگر می‌خواهید اتاق پذیرایی شیکی داشته باشید که سلطنتی به نظر برسد، بهترین انتخاب پرده‌های سرمه‌ای با گل‌های درشت و طلایی رنگ است. این طرح پرده جلوه خاصی به اتاق پذیرایی می‌دهد. رنگ سرمه‌ای در دکوراسیون داخلی به عنوان یک رنگ کلاسیک و اعیانی شناخته می‌شود و در کنار رنگ‌هایی مثل طلایی یا نقره‌ای جلوه‌ای لوکس و زیبا پیدا می‌کند.

پرده گلدار با زمینه سفید

پرده زمینه سفید

پرده گلدار زمینه سفید با شکوفه‌های بهاری ریز یا درشت، مناسب هر خانه‌ای با هر دکوراسیونی هستند و به راحتی می‌توانید آن‌ها را با سایر وسایل منزل ست کنید. این مدل پرده برای خانه‌های کم‌نور بهترین انتخاب است و فضا را روشن‌تر و مدرن‌تر نشان می‌دهد. می‌توانید با انتخاب پارچه مبلمان روشن و گلدار، یک خانه اصیل با دکوراسیون زیبا داشته باشید.

پرده چاپی گلدار رنگی

پرده چاپی با گل‌های درشت و رنگی زیبایی و شادابی را به خانه شما می‌آورد. حس سرزندگی را با این پرده‌ها لمس کنید. این مدل پرده برای خانه‌های سبک بوهمین انتخاب مناسبی است. می‌توانید دیوارها را به رنگ‌های شاد رنگ‌آمیزی کنید و تابلوهایی را با طرح‌های انتزاعی و زیبا به دیوار بیاویزید.

پرده گلدار رنگی

سخن پایانی

پرده یکی از المان‌های مهم در دکوراسیون داخلی است. به ویژه در پذیرایی خانه‌های ایرانی، این المان بیشتر خودنمایی می‌کند. تنوع طرح‌ها و مدل‌های پرده پذیرایی، انتخاب را برای ما کمی مشکل می‌کند. اما ما در اینجا سعی کردیم با معرفی چند مدل پرده گلدار زیبا، تصمیم‌گیری را برای شما راحت‌تر کنید. دقت کنید که رنگ و طرح پرده باید با سبک دکوراسیون و رنگ وسایل منزل شما هم‌خوانی داشته باشد. همچنین باید به میزان نورگیری فضا و متراژ آن دقت داشته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معماری و دکوراسیون

همچنین بخوانید

5 مدل کابینت مدرن جدید که آشپزخانه شما را لاکچری می‌کند!

در بحث دکوراسیون داخلی خانه، آشپزخانه از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و به نوعی قلب تپند…