آموزش رنگ کردن موهای سفید با روشی ساده

0
2
زمان مطالعه: 3 دقیقه
سفید شدن مو یک اتفاق طبیعی است که برای افراد در سنین مختلف پیش می‌آید اما چون سفید شدن مو نشان از بالا رفتن سن دارد، برخی از افراد دوست دارند موهای خود را رنگ کنند.
رنگ کردن موهای سفید

رنگ کردن موهای سفید شاید در نگاه اول کار سختی به نظر برسد اما با یادگیری چند نکته مهم به راحتی می‌توانید موهای سفیدتان را رنگ کنید. همراه دلتامگ باشید تا با هم این نکات را یاد بگیریم.

نکات مهم برای رنگ کردن موهای سفید

  • استفاده از رنگ‌موهای موقت را فراموش کنید و به جای استفاده از آن‌ها که به سرعت از بین می‌روند، از رنگ موهای دائمی استفاده کنید. دلیل این امر آن است که رنگ‌های دائمی ماندگاری بسیار بالایی داشته و موهای سفید به وسیله این رنگ‌ها خیلی خوب رنگ باز می‌کنند.
  • حتما از رنگ‌های طبیعی و نچرال استفاده کنید زیرا این رنگ‌ها به دلیل داشتن غلظت بیشتر نسبت به سایر رنگ‌ها، موهای سفید را بهتر پوشش می‌دهد.
  •  همچنین توجه داشته باشید که برای رنگ کردن موهای سفید باید حتما از اکسیدان ۶ درصد استفاده کنید تا سفیدی موها کاملا پوشانده شود.
  • حتما یادتان باشد برای رنگ کردن موهای سفید از برس‌های رنگی استفاده کنید که موهای آن زبر باشد زیرا این زبری باعث می‌شود هنگام رنگ‌کردن، برس روی ساقه موهای سفید خراش انداخته و در نتیجه رنگ راحت‌تر به داخل ساقه مو نفوذ پیدا می‌کند.
  • مدت زمان ماندن رنگ روی موها بر روی جعبه رنگ نوشته شده است، بنابراین یک نکته مهم هنگام رنگ کردن موهای سفید توجه به مدت زمان ماندن بر روی موها است. رنگ را مطابق با همین زمان روی موهای خود قرار دهید تا رنگ شما خراب نشود.
  • رنگ کردن مو را ابتدا از قسمت‌های دارای موی سفید شروع کنید و در ادامه رنگ مو را به قسمت‌های دیگر بزنید. به عنوان مثال اگر موهای قسمت شقیقه شما سفید است، ابتدا شقیقه‌ها و پس از آن سایر قسمت‌ها را رنگ کنید. این کار باعث می‌شود رنگ بیشتر روی این نقاط باقی بماند و رنگ ماندگارتری به خود بگیرد.

نکات مهم برای رنگ کردن موهای سفید

علت رنگ نگرفتن موی سفید

معمولا یکی از مشکلاتی که افراد هنگام رنگ کردن موهای سفید با آن روبه‌رو هستند، رنگ نگرفتن موهاست. در ادامه به برخی از دلایل رنگ نگرفتن موها و روش‌های برطرف کردن آن می‌پردازیم:

  • اگر موهای سفید شما بسیار ضخیم است به سختی رنگ می‌گیرد زیرا ضخامت مو مانع از وارد شدن رنگ به ساقه مو می‌شود. بنابراین حتما قبل از رنگ کردن موها آن را براشینگ کرده تا نرم شده و به راحتی بتوانید آن را رنگ کنید.
  • گاهی با وجود آنکه موها براشینگ می‌شود اما باز هم موهای سفید رنگ نمی‌گیرند. در این شرایط در صورتی که تنها ۲۰ درصد حجم موهای شما سفید شده است برای برطرف کردن این مشکل می‌توانید از روش مردانساژ (روشی برای رنگ کردن موها با حجم سفیدی بالا) کمک بگیرید. برای این منظور پیش از رنگ کردن موهای خود، اکسیدان ۹ درصد را روی موهای سفید بمالید و اجازه دهید تا ده دقیقه روی آن بماند. حالا موها را با پنبه خیسی بگیرید و شروع به رنگ کردن کنید. در این روش با توجه به آن‌که اکسیدان موجب باز شدن پولک‌های مو می‌شود، رنگ به راحتی وارد ساختار مو شده و در نتیجه موهای سفید به راحتی رنگ می‌گیرند. تنها باید به خاطر داشته باشید که در این روش مرحله رنگ گذاشتن، حتما باید از اکسیدان ۶ درصد استفاده نمایید.
مطلب پیشنهادی:  ۷ نکته طلایی که باید قبل از ازدواج بدانید

علت رنگ نگرفتن موی سفید

سخن آخر

در آخر باید بگوییم که اگر موهای شما سفید شده است و دوست دارید آن‌ها را رنگ کنید، هرگز نگران رنگ نگرفتن موهای سفید خودتان نباشید زیرا با استفاده از انجام تکنیک‌های جدید مثل “مردانساژ”، “مردانساژ شامپو” یا “دانه مصنوعی” قطعا به راحتی این مشکل برطرف می‌شود و از رنگ کردن موهای خود و دیدن نتیجه کار لذت خواهید برد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در مد و زیبایی

همچنین بخوانید

5 تن از افراد مشهور که نبش قبر شدند!

نبش قبر افراد مشهور یکی از اتفاق‌هایی است که متاسفانه بطور رایج اتفاق می‌افتد. در طول تاری…