قلعه میران تا غار دیو سپید از جاهای دیدنی رامیان

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
تابه‌حال نام شهر رامیان به گوش شما خورده است؟ از جاهای دیدنی رامیان اطلاعی دارید؟ چه جاذبه‌هایی را در استان گلستان می‌شناسید؟ از یخچال‌های طبیعی و چشم‌اندازهای شگفت‌انگیزی که در این استان پیدا می‌شود چیزی می‌دانید؟ در این مقاله با ما همراه باشید.
جاهای دیدنی رامیان

جاهای دیدنی رامیان در استان گلستان به‌خاطر ویژگی‌های منحصر به فرد و استثنایی بسیار محبوب و پرطرف‌دار هستند. در استان گلستان شهری وجود دارد که مملو از یخچال‌های طبیعی، قله‌های پر برف سر به فلک کشیده، چشم‌اندازهای بی‌نظیر، جاذبه‌های تاریخی کهن و حتی گونه‌های نادر و کمیاب گیاهی است. شهرستان رامیان یکی از شهرستان‌های بسیار پر جاذبه در استان گلستان و یکی از جاهای دیدنی استان گلستان در پاییز است. دلتامگ در این مقاله به معرفی شهر رامیان پرداخته است، با ما همراه باشید.

حمام تاریخی رامیان از جاهای دیدنی رامیان

گرمابه عروج یا گرمابه اروج از جمله جاذبه‌های تاریخی رامیان است که در محله قدیمی کهنه بازار این شهر واقع شده است. ساخت این بنا به اوایل حکومت مظفرالدین‌شاه قاجار برمی‌گردد و توسط امیر سعدالله خان میرفندرسکی، حاکم استرآباد ساخته شده است. سالن رختکن، سالن استحمام، خزینه، پاشوره و گرمخانه از جمله بخش‌هایی هستند که در این گرماخانه وجود دارند؛ از ویژگی‌های منحصربه‌فرد این بنا می‌توان به دوازده طاق جناقی و  سقف گنبدی اشاره کرد.

چشمه گل رامیان

چشمه گل رامیان

در میان جنگلی انبوه و در میان دامنه کوهی موسوم به پنهان‌خانه چشمه زیبا و پر آبی در پای درختان کهن‌سال وجود دارد که با نام چشمه گل رامیان شناخته می‌شود. این چشمه زیبا در اثر فرونشست در سطح تشکیلات آهکی شکل گرفته است. ارتفاع این چشمه از سطح دریا ۳۲۰ متر و به وسعت ۷۲۰ مترمربع است.

به دلیل رنگ کبودی که دریاچه گل رامیان دارد، به آن «کبود استخر» نیز گفته می‌شود که این نام در منابع عصر صفوی و قاجار آمده است. بر اساس روایات، به نام‌های «دالان بهشت» و «پلنگ سره» نیز شناخته می‌شود.

غار دیو سفید از جاهای دیدنی رامیان

غار دیو سفید یا دیو سپید که با نام غار شیرآباد نیز شناخته می‌شود از جمله جاذبه‌های طبیعی رامیان است که زیستگاه گونه‌های جانوری کمیابی مانند سمندر کور غاری گرگانی است. این سمندر یکی از بزرگ‌ترین سمندرهای آبی جهان است. آب سرد جاری در کف غار به رودخانه شیرآباد می‌ریزد و در نهایت به هفت آبشار جنگلی می‌پیوندد.

مطلب پیشنهادی:  ریه‌هایتان را پر از اکسیژن تازه کنید؛ پارک جنگلی چالدره!

قلعه موران یا میران

از دیگر جاهای دیدنی رامیان قلعه معروف و تاریخی و کهن موران یا میران است که فاصله آن از شهر رامیان تنها دوازده کیلومتر است. این قلعه در جنوب غربی رامیان واقع شده است. مساحت قلعه موران سه کیلومترمربع است و در ارتفاع ۲۴۳۰ متری زمین قرار گرفته است. پایتخت ییلاقی اشکانیان زمانی این قلعه بوده و به دستور تیرداد ساخته شده است.

قلعه میران رامیان

آبشار پشمکی رامیان از جاهای دیدنی رامیان

در فاصله سه‌کیلومتری غرب روستای پا قلعه و ده‌کیلومتری جنوب شهر رامیان آبشاری زیبا و خیره کننده وجود دارد. آب زلال و شفاف این آبشار با گذر از میان صخره‌های خزه‌ای منظره‌ای شگفت‌انگیز و استثنایی خلق می‌کند. مسیر دسترسی به این آبشار شگفت‌انگیز نیز از جذابیت‌های زیادی برخوردار است.

فاصله رامیان تا تهران

فاصله شهر زیبا و تماشایی رامیان با جاذبه‌های منحصربه‌فرد و طبیعی آن تا تهران حدود پانصد کیلومتر است. طی این مسیر با ماشین شخصی حدود شش ساعت رانندگی نیاز دارد. در طول مسیر نیز دیدن جنگل‌های انبوه و کوه‌های سر به فلک مسافرت شما را دلپذیرتر خواهد کرد.

سخن آخر

رامیان شهری مملو از چشمه‌ها و آبشارهای طبیعی زیبا و خیره‌کننده است. آبشار جوزک، آبشارهای سرخه کمر، چشمه سید کلاته، چشمه نیلبرگ، آبشارهای چفت سید کلاته و مجموعه آبشارهای اوتره از جمله این آبشارها و چشمه‌های دیدنی هستند. روستای پا قلعه و امامزاده بی‌بی حلیمه خاتون نیز از دیگر جاهای دیدنی رامیان هستند.

تعداد کلمات مطلب: 561

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

شهر دارچین ایران کجاست؟

شهر دارچین ایران کجاست؟ در ایران یک شهر ثابت برای تولید دارچین وجود ندارد اما به دلیل شرای…