بدون سفر به یونان شگفت‌انگیزترین جاهای دیدنی آن را ببینید

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
دلتان می‌خواهد سفری پاییزی و جذاب داشته باشید؟ دوست دارید به کشورهای اروپایی که هزینه‌های سفر به آن‌ها کمتر است بروید؟ چقدر با یونان آشنایی دارید؟ جاهای دیدنی یونان را می‌شناسید؟ این مقاله را از دست ندهید.
جاهای دیدنی یونان

اگر قصد سفری پاییزی به خارج از کشور را دارید بدون شک یونان می‌تواند یکی ای بهترین انتخاب‌های شما باشد. جاهای دیدنی یونان این کشور کهن و تاریخی در لیست پربازدیدترین و محبوب‌ترین مقاصد گردشگری دنیا جا دارند. این کشور به‌قدری جاهای دیدنی و جاذبه‌های توریستی دارد که برای دیدن تمامی آن‌ها نیاز به ‌صرف زمان بسیاری دارید با این وجود دلتامگ در این مقاله تلاش کرده که چند مورد از مهم‌ترین جاذبه‌های توریستی یونان را به شما معرفی کند تا در انبوه جاذبه‌های این کشور سردرگم نشوید.

سانتورینی زیباترین شهر یونان

شهرهای دیدنی یونان همگی دارای جاذبه‌های خاص و منحصربه‌فرد طبیعی و تاریخی هستند. جزیره سانتورینی یک جزیره خاص و استثنایی است که توسط یک آتشفشان فعال در 3600 سال پیش به وجود آمده است.

جالب اینجاست که این آتشفشان دوازده در هفت‌کیلومتری هنوز هم فعال است؛ اما در کوهپایه آن جزیره‌ای زیبا شکل گرفته که حالا با نام سانتورینی شناخته می‌شود و یکی از زیباترین جزیره‌های یونان است. این جزیره زیبا با داشتن خانه‌های محلی با رنگ سفید در جهان شهرت یافته است و چشم‌انداز دریای اژه از این جزیره فوق‌العاده زیبا و تماشایی است.

جزیره سانتورینی یونان

جاهای دیدنی یونان جزیره کرت

یکی دیگر از زیباترین جاذبه‌های کشور یونان جزیره کرت است. در منابع کهن عربی از این جزیره به‌عنوان بزرگ‌ترین جزیره یونان یاد شده است. کهن‌ترین تمدن اروپا یعنی تمدن مینوسی‌ها در این جزیره شکل گرفته است.

این جزیره علاوه بر جاذبه‌های کهن تاریخی دارای جاذبه‌های عجیب طبیعی بسیاری نیز هست. از عجیب‌ترین جاذبه‌های طبیعی این جزیره می‌توان به ژرف‌دره‌هایش اشاره کرد که دیدن آن‌ها دهان حیرت گردشگران را باز می‌کند. ژرف‌دره ساماریاس و ژرف‌دره آرادنا از جمله این ژرف‌دره‌های عجیب هستند.

معبد ارچتیوم آتن از جاهای دیدنی یونان

سنگ مرمر پنتلیک سنگی است که در ساخت معبد ارچتیوم یا ارچتیوس به‌کاررفته است. این معبد کهن و تاریخی که به‌عنوان یکی از شاهکارهای معماری یونانیان باستان شناخته می‌شود، در آکروپولیس واقع شده است. پس از تخریب بنای معبد اولیه در حمله ایرانیان در حدفاصل سال‌های 405 تا 421 این بنا ساخته شده است.

مطلب پیشنهادی:  رزرو بلیط قطار و هتل به صورت همزمان در فلای‌تودی

فانوس دریایی آکروتیری

فانوس دریایی آکروتیری به‌عنوان یکی از جذاب‌‎ترین جاهای دیدنی یونان درست در دماغه جنوبی جزیره سانتورینی واقع شده است. برای دیدن این فانوس دریایی باید به خرابه‌های آکروتیری در جزیره سانتورینی بروید. با این حال کسی حق ورود به این فانوس دریایی را ندارد؛ چراکه نیروی دریایی یونان از آن استفاده می‌کند؛ اما می‌توانید عکس‌های بسیار زیبایی از طلوع و غروب خورشید در دریای اژه در کنار این فانوس بگیرید.

فانوس دریایی آکروتیری

معبد زئوس آتن از جاهای دیدنی یونان

علاقه به خدایان باستان یونان تقریبا در همه افراد دیده می‌شود. یونان کشوری پر رمز و راز و مملو از اسرار باستانی است. حتی معابد خدایان باستان یونان از جاذبه‌های بی‌نظیر و بسیار دیدنی این کشور محسوب می‌شوند. معبد زئوس که همچون نگینی در شهر آتن می‌درخشد نیز از این قاعده مستثنا نیست.

بنای معبد اعجاب‌انگیز زئوس در سال‌های 470 تا 456 قبل از میلاد ساخته شده است. طراح بنای این معبد شگفت‌انگیز با ستون‌های عظیم و باشکوهش شخصی به نام لیبون پسر الیس بوده که با ساختن این بنا نامش در تاریخ جاودانه شده است.

سخن آخر

تندیس غول رودس یونان، ساحل قرمز، غار تئوپترا، جزیره ایوس، موزه ماقبل تاریخ ثرا، محله پلاکا در آتن و آگورا باستان یونان از دیگر جاهای دیدنی یونان و از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری این کشور هستند که در سفر به یونان نباید از دیدن آن‌ها غافل شوید. اگر به سفرهای اروپایی مجازی علاقه دارید از جاهای دیدنی پاریس هم دیدن کنید.

تعداد کلمات مطلب: 572

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

شهر دارچین ایران کجاست؟

شهر دارچین ایران کجاست؟ در ایران یک شهر ثابت برای تولید دارچین وجود ندارد اما به دلیل شرای…