افزایش قراردادهای اجاره از یک به 3 تا 5 سال

0
0
زمان مطالعه: < 1 دقیقه
وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی برای رفع چالش‌های بخش مسکن به افزایش قراردادهای اجاره از یک به سه تا پنج سال اشاره کرد.
افزایش قراردادهای اجاره مسکن

به گزارش «مجله ملکی دلتا»، رستمی قاسمی – وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی – برنامه خود را با شناسایی 14 چالش بخش مسکن و ارایه راهکارهایی از جمله ایجاد صندوق ملی مسکن و افزایش قراردادهای اجاره از یک به سه تا پنج سال رونمایی کرد.

رستمی در تشریح برنامه‌های خود تحت عنوان «نهضت توسعه و شهرسازی مردم پایه مبتنی بر عدالت و پیشرفت» به اجرای برنامه‌های آمایش سرزمین و توسعه بنگاههای اجاره‌داری حرفه‌ای اشاره کرد.

رستمی در ادامه افزود: یکی از چالش‌هایی که دامن‌گیر بخش مسکن شده است، افزایش سهم اجاره‌نشینی و سهم بالای هزینه اجاره مسکن در سبد هزینه خانوار است.

رستمی راهکارهای پیشنهادی خود را با کاهش هزینه مبادله اجاره و افزایش ضمانت اجرای قراردادهای اجاره مسکن، حمایت از ایجاد و توسعه بنگاه‌های اجاره‌داری حرفه‌ای، تخفیف عوارض و واگذاری اراضی دولتی به صورت اجاره بلندمدت ارائه داد.

اعطای کمک هزینه اجاره و تسهیلات کمک ودیعه مسکن با نرخ سود پایین به خانوارهای مستاجر کم درآمد، افزایش زمان قراردادهای اجاره مسکن از یک سال به 3 تا 5 سال از دیگر پیشنهادهای رستمی قاسمی است.

مطلب پیشنهادی:  قیمت مسکن ریزش کرد!

خانه‌های خالی ملزم به پرداخت مالیات

از جمله راه‌حل‌هایی که می‌تواند در تبدیل مسکن از کالای سرمایه‌ای به مصرفی موثر باشد، اخذ مالیات از خانه‌های خالی است که وظیفه اجرایی بودن آن بر عهده سازمان امور مالیاتی است.

تشکیل شورای عالی مسکن برای هماهنگی دستگاههای اجرایی به منظور اجرای قانون جهش تولید مسکن نیز از دیگر رئوس برنامه قاسمی است.

پیشنهاد مطالعه: مطلب «شمارش معکوس پرداخت مالیات املاک اجاری» را از مجله ملکی دلتا بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در خبر و گزارش

همچنین بخوانید

وضعیت پرداخت وام ودیعه مسکن

با توجه به آمارهای منتشر شده، در هر ماه حداقل 50 هزا مستاجرکم درآمد داریم که برای تامین اج…