قیمه ریزه، شامی فوری برای شما که وقت کمی دارید!

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اگر زمان کمی برای برای تهیه یک شام فوری دارید، قیمه ریزه می‌تواند انتخاب مناسبی باشد.
قیمه ریزه اصفهان

اصلیت غذای قیمه ریزه متعلق به اصفهان است اما در شهرهای مختلف با رسپی‌های مختلفی تهیه می‌شود؛ طرز تهیه این غذا بسیار راحت است و در مدت زمان کمی آماده می‌شود؛ برای آشنایی با طرز تهیه قیمه ریزه نخودچی، تا پایان این مطلب با دلتامگ همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه قیمه ریزه اصفهان

  • گوشت چرخ کرده                                        ۴۰۰ گرم
  • آرد نخودچی                                               ۳ قاشق غذاخوری
  • پیاز                                                           ۲ عدد بزرگ
  • رب گوجه فرنگی                                          ۲ قاشق غذاخوری
  • نعناع و ترخون                                             ۳ قاشق غذاخوری
  • نمک و فلفل سیاه                                        به مقدار کافی
  •  روغن                                                        به مقدار کافی

قیمه ریزه

طرز تهیه قیمه ریزه

برای تهیه این غذای لذیذ به سبک اصفهان، لازم است که از آرد نخودچی استفاده کنید؛ این غذا را می‌توان همراه برنج یا به صورت خوراک میل کنید.

مرحله اول

برای تهیه قیمه ریزه مجلسی، یک پیاز را رنده زده و آب آن را به خوب بگیرید؛ سپس پیاز آب گرفته شده را به گوشت چرخ‌کرده اضافه کنید و به خوبی ورز دهید.

مرحله دوم تهیه قیمه ریزه

بعد از ترکیب گوشت و پیاز، آرد نخودچی، نمک، فلفل سیاه و زردچوبه را به گوشت اضافه کنید و بعد از ترکیب مواد با یکدیگر نعناع و ترخون را به صورت ساطوری ریز خرد کرده، سپس به کاسه اضافه کرده و مواد را به خوبی مخلوط کنید.

مطلب پیشنهادی:  ماست خانگی با شیر پاستوریزه بهتر است یا محلی؟ + ویدئو

مرحله سوم

و بعد از اینکه مواد را به مدت 10 دقیقه به خوبی ورز دادید و حالت منسجمی پیدا کرد، روی کاسه را با سلفون بپوشانید و آن را به مدت یک ساعت در یخچال بگذارید تا استراحت کند.

طرز تهیه قیمه ریزه

مرحله چهارم

در این مدت که کوفته در یخچال قرار دارد، سس کوفته را آماده می‌کنیم؛ برای این منظور یک عدد پیاز را نگینی خرد کنید و با مقدار کمی روغن در تابه تفت دهید؛ بعد از آنکه پیازها سبک و شیشه‌ای شد، ادویه‌ها که شامل نمک، فلفل سیاه و زردچوبه است را به مواد اضافه کنید.

مرحله پنجم

بعد از آنکه بوی ادویه‌ها آزاد شد، ب گوجه را به تابه اضافه کرده و تفت دهید تا رنگ آن باز شود و بوی خامی رب نیز گرفته شود؛ سپس در این مرحله به اندازه 4 لیوان آب به مواد درون تابه اضافه کنید و اجازه دهید تا آب به جوش آید؛ بعد از جوش آمدن آب، حرارت شعله را کم کنید تا سس غلیظ شود.

مرحله پایانی در طرز تهیه کوفته ریزه

بعد از گذشت یک ساعت مایه کوفته را از یخچال خارج کرده و کمی ورز دهید، سپس به اندازه یک گردو از آن جدا کرده و با دست به خوبی شکل دهید؛ در نهایت بعد از آنکه تمام کوفته‌ها را شکل دادید، آن را در سس قرار داده و زیر شعله را کم کنید تا با حرارت ملایم بپزد و سس به خرد گوشت رود؛ در نهایت برای جا افتادن قیمه ریزه یک ساعت زمان لازم است؛ بعد از گذشت این مدت غذای ما آماده است و می‌توانید آن را در ظرف دلخواه خود ریخته و همراه برنج یا نان میل کنید. اگر به طرز تهیه غذاهای محلی علاقه دارید، قیمه با نخود را امتحان کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در آشپزی

همچنین بخوانید

طرز تهیه شکلات صبحانه با مغز فندق

شکلات صبحانه یکی از خوراکی‌های پرطرفدار برای صبحانه است که انرژی زیادی دارد و بیشتر افراد …