پایین آوردن قند خون در خانه با طرز تهیه 5 دمنوش

0
2
زمان مطالعه: 4 دقیقه
اگر مشکل قندخون دارید، با تهیه این دمنوش‌ها که مواد آن در بسیاری از خانه‌ها یافت می‌شود، میزان قندخون خود را کاهش دهید.

قندخون یکی از مشکلاتی است که تقریبا نیمی از افراد جامعه از پیر تا جوان به آن دچار هستند؛ در بسیاری از مواقع که مقدار قندخون بالا نیست می‌توان به جای استفاده از داروهای شیمایی، با تهیه دمنوش تا حد زیادی به پایین آوردن قند خون خود و عزیزانتان کمک کنید؛ اگر می‌خواهید بدانید که برای پایین اوردن قندخون چی بخوریم؟ تا پایان این مطلب با دلتامگ همراه باشید.

دمنوش برای پایین آوردن قند خون

دمنوش‌ها بهترین خوراکی های پایین آورنده قند خون هستند؛ البته توجه داشته باشید که مصرف بی‌رویه آن ممکن است باعث بروز مشکلاتی برای افراد شود؛ دمنوش برای پایین آوردن قند خون عبارتند از:

دمنوش گل قاصدک

گل قاصدک جزو گیاهان خودرو است که در طب سنتی فواید بسیار زیادی دارد به گونه‌ای که از آن به عنوان بهترین دمنوش پایین آورنده قندخون یاد می‌شود؛ طبع گل قاصدک سرد و خشک است؛ عملکرد این گیاه به صورتی است که به کنترل سطح قندخون از سلول‌های پانکراس کمک می‌کند و همچنین با افزایش ادرار قندخون را پایین می‌آورد؛ خوردن این دمنوش برای بیمارانی که مبتلا به نارسایی‌های کبدی، کلیوی و قلبی هستند توصیه نمی‌شود؛ برای تهیه این دمنوش کافی است برگ‌های خشک شده قاصدک را پودر کرده و به همراه آبجوش در قوری بریزید و اجازه دهید به مدت ۱۵ دقیقه بجوشد؛ سپس آن را صاف کرده و روزی دو تا سه لیوان مصرف کنید.

طرز تهیه دمنوش پایین آوردن قندخون

 دمنوش زعفران برای پایین آوردن قند خون

زعفران که به آن طلای سرخ نیز می‌گویند جزو یکی از ادویه‌های بسیار گران و پرخاصیت است که در انواع غذاها، دسر و یا دمنوش از آن استفاده می‌کنیم؛ این گیاه دارای خواص درمانی متعددی است که یکی از آن‌ها پایین آوردن قند خون در افراد است؛ زعفران یک گیاه آرامبخش است و می‌تواند مانند انسولین قندخون را کنترل کند؛ خوردن این ادویه معطر برای زنان باردار یا افراد مبتلا به بیماری قلبی توصیه نمی‌شود.

طرز تهیه دمنوش زعفران به این صورت است که مقداری از آن را در قوری بریزید و روی آن را با آب سرد پر کنید؛ اجازه دهید قوری به مدت 10 تا 15 دقیقه بجوشد و بعد آن را میل کنید؛ این دمنوش پایین آوردن قند خون را می‌توانید با گلاب و عسل میل کنید؛ بهترین زمان مصرف این دمنوش صبح‌ها است که اثربخشی بیشتری دارد.

پایین آورزدن قندخون

 دمنوش دارچین برای پایین آوردن قند خون

از دیگر ادویه‌های خوشبو که در بسیاری از غذاها و دسرها از آن استفاده می‌کنیم دارچین است؛ این ماده مغذی خواص بسیار زیادی دارد و از آن برای درمان بیماری‌های مختلفی استفاده می‌شود؛ طبع دارچین گرم است و میزان انسولین در بدن را تا حد زیادی کنترل می‌کند؛ به بیماران مبتلا به دیابت خوردن روزانه 3 گرم دارچین توصیه می‌شود.

مطلب پیشنهادی:  بدون ساندویچ‌ساز اسنک مرغ و بادمجان درست کنید!

برای تهیه دمنوش دارچین، چند عدد چوب دارچین را در کتری حاوی آب سرد بیندازید و روی شعله قرار دهید تا به مدت 2 تا 3 دقیقه بجوشد؛ سپس آن را از روی شعله برداشته و بگذارید دم بکشد و بعد آن را میل کنید؛ با چهل روز استفاده مداوم از این دمنوش، میزان قندخون شما تا 18 درصد کاهش می‌یابد.

 دمنوش بابونه

حتما تا به حال از دمنوش بابونه برای درمان عفونت و سرماخوردگی استفاده کرده‌اید؛ اما یکی از خواص بسیار عالی این دمنوش پایین آوردن قند خون در افراد است؛ اگر دچار بیماری دیابت هستید و قصد دارید قندخون خود را تا حد زیادی کنترل کنید، پیشنهاد می‌کنیم خوردن این دمنوش را در برنامه خود قرار دهید؛ بابونه به بیماران مبتلا به فندخون کمک می‌کند تا قدرت بینایی خود را از دست ندهند؛ لازم به ذکر است که خوردن این دمنوش برای زنان باردار، کودکان و بیماران کبدی و کلیوی توصیه نمی‌شود.

برای طرز تهیه دمنوش بابونه، یک قاشق چای خوری گل بابونه را در یک لیوان آب جوش بریزید و بگذارید تا 5 دقیقه دم بکشد؛ اگر طعم آن را دوست ندارید، می‌توانید آن را با یک قاشق عسل میل کنید؛ بهترین زمان برای مصرف آن بعد از هر وعده غذای است.

دمنوش پایین آوردن قندخون

دمنوش شنبلیله

شنبلیله گیاهی با برگ های سبزرنگ و گل‌های سفید دارای طبع گرم و خشک بوده که خواص دارویی دارد؛ مهم‌ترین خواص آن برای بدن پایین آوردن قند خون و یا کنترل میزان انسولین در بدن است؛ اگر از داروهای کاهش قند خون استفاده می‌کنید، به هیچ عنوان در کنار آن از دمنوش شنبلیله استفاده نکنید؛ چرا که سطح قندخون را به شدت پایین می‌آورد.

برای تهیه این دمنوش می‌توانید از پودر شنبلیله یا دانه‌های آن استفاده کنید؛ اما به طور کلی برای تهیه دمنوش دانه‌های این گیاه  مناسب‌تر هستند؛ در پنج لیوان آب‌جوش، یک قاشق چایخوری شنبلیله بریزید و اجازه دهید مواد به مدت 5 دقیقه بجوشد؛ بهتر است از این دمنوش بعد از هر وعده غذایی استفاده کنید؛ اگر به دمنوش‎‌های مختلف علاقه دارید، طرز تهیه دمنوش هل را مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در آشپزی

همچنین بخوانید

جوجه ترش دیگی، غذای اصیل گیلانی

یکی از بهترین و آسان‌ترین روش‌های درست کردن جوجه ترش گیلانی، تهیه آن در دیگ یا گمج است؛ که…