3 مورد از زیباترین جاهای دیدنی رودسر

8
7
زمان مطالعه: 3 دقیقه
استان گیلان با زیبایی‌های منحصربه‌فرد و جاذبه‌های طبیعی و تاریخی خود یکی از بهترین استان‌های مقصد گردشگری کشور است. یکی از زیباترین شهرهای این استان بدون شک شهر رودسر است. جاهای دیدنی رودسر از گنبد پیر محله تا آبشار میلاش جزء برترین نقاط گردشگری کشور هستند.
جاهای دیدنی رودسر

جاهای دیدنی رودسر، شهری که قبل از روی کار آمدن پادشاهان کیایی با نام‌های هوسم یا هوتم شناخته می‌شده است، در ایران نظیر ندارند. همراه دلتامگ سفری به این شهر شمالی کشور داشته باشید.

جاهای دیدنی رودسر کجاست؟

هوسم یا هوتم نام قدیم شهرستان رودسر بوده که معنای آن‌ها جایگاه نیکو یا نیک‌شهر می‌شده است. رشته‌کوه‌های البرز از جنوب، دریای زیبای خزر از شمال، استان مازندران از شرق و شهرستان لنگرود از غرب این شهر زیبای شمالی را احاطه کرده‌اند.

هم‌نشینی بی‌نظیر کوه و جنگل و دریا در این شهر چشم‌اندازهای بی‌نظیری را خلق کرده است. فاصله تهران تا رودسر 375 کیلومتر است که حدود پنج ساعت می‌شود. رودسر تا رشت نیز 73 کیلومتر فاصله دارد. در ادامه مطلب به چند مورد از جاهای دیدنی رودسر اشاره خواهیم کرد. البته جاهای دیدنی گیلان آنقدر زیاد هستند که شمارش آن‌ها قطعا خارج از توان ماست.

جنگل ابر رودسر

یکی از شگفت‌انگیزترین پدیده‌های طبیعت که انسان را مجبور به خیال‌پردازی و پرواز می‌کنند، ابرها هستند. حالا فکر کنید این ابرها درست زیر پاهای شما باشند. جنگل ابر رودسر در واقع در ییلاق جواهر دشت قرار دارد و تنها پنجاه کیلومتر با رودسر فاصله دارد.

عکاسی، دوچرخه‌سواری، کوهنوردی، کمپینگ و ورزش‌های بومی از جمله تفریحاتی هستند که می‌توانید در این منطقه انجام دهید. شما می‌توانید یک آخر هفته عالی و یک پیک‌نیک بی‌نظیر همراه خانواده و دوستانتان را در روستای جواهر دشت داشته باشید.

جنگل ابر رودسر

جاهای دیدنی رودسر کلاچای

یکی دیگر از زیباترین بخش‌های شهرستان رودسر، شهرستان کلاچای است که درست در مجاورت دریا قرار گرفته است. رودخانه‌های پرآب، آبشار و چشمه‌های زیبا، روستاهای جنگلی سبز، مزارع چای و مرکبات و البته ساحل آرام دریا، نمونه‌هایی از جاذبه‌های بی‌نظیر شهرستان کلاچای هستند که در دل طبیعت بکر شمال هر انسانی را مدهوش می‌کنند.

سیاهکلرود، پلرود، ساحل کلاچای، واجارگاه، آبشار سیاه لم، غار درین کش و کوه سماموس یکی از بکرترین مناطق کوهنوردی ایران از جمله جاهای دیدنی این شهرستان هستند.

مطلب پیشنهادی:  عجیب‌ترین جاده‌های جهان کدامند؟

پل خشتی تمیجان

در شش کیلومتری جنوب غربی رودسر پل خشتی هفتصدساله‌ای به چشم می‌خورد که درست روی رودخانه تمیجان واقع شده است. بر اساس معماری پل، محققان معتقدند که سال ساخت پل تمیجان به دوره صفویه بازمی‌گردد. مهم‌ترین اثر تاریخی دوره کیایی به اعتقاد بسیاری از باستان‌شناسان همین پل خشتی تمیجان است که به‌عنوان بزرگ‌ترین پل خشتی گیلان نیز شناخته می‌شود. طول این پل شصت متر و عرض آن پنج‌متر است. این پل در گذشته (احتمالا تا دوره قاجار) به‌عنوان یک پل ارتباطی، زمینه اتصال گیلان به مازندران را فراهم می‌کرده است.

پل خشتی رودسر

بهترین زمان سفر به رودسر

در این روزهای آخر تابستان که اتفاقا تعطیلات زیادی نیز وجود دارد یکی از بهترین زمان‌ها برای سفر به رودسر است. در این فصل هوای مطبوع و معتدلی در این شهر وجود دارد که قطعا موردپسند و خوشایند گردشگران خواهد بود؛ چراکه از گرما و شرجی‌بودن هوا بسیار کاسته شده است.

سخن آخر

از دیگر جاهای دیدنی رودسر می‌توان به سجیران، سرولات، ساختمان شهرداری رودسر، گنبد پیر محله، قلعه گردن تول لات، قلعه بندبن قاسم‌آباد، پارک جنگلی سفیداب، حسن سرا، مناطق دیدنی اشکورات، جاهای دیدنی رحیم آباد و ساحل رامدشت و… را نام برد که هر کدام به نوبه خود زیبایی‌ها و جذابیت‌های منحصربه‌فردی دارند. حتی بازار ماهی فروشان، برنج فروشان و یکشنبه بازار این شهر نیز جاذبه‌‎های بسیاری برای دیدن دارند. اگر قصد سفر به این شهرستان را دارید حالا و در روزهای آخر تابستان بهترین موقعیت سفر به رودسر است پس آن را از دست ندهید.

تعداد کلمات مطلب: 562

اپلیکیشن مجله دلتا

8 دیدگاه

  1. ستاره

    12 شهریور 1402 در 10:52 ب.ظ

    با سپاس از معرفی شهرستان رودسر ، متاسفانه از جاهای دیدنی و معروف این شهرستان نامی برده نشده .از روستای زیبا و تاریخی قاسم آباد ، لباس و صنایع دستی که به ثبت جهانی رسیده و بسیار جاهای دیدنی و زیبای این شهر که در معرفیشون اجحاف شده

    پاسخ

    • نگین آشناگر

      13 شهریور 1402 در 2:53 ب.ظ

      ممنون دوست عزیز از همراهی شما و نظردهی شما، حتما در مطالب بعدی به جاهای دیدنی دیگر رودسر می پردازیم، همراه ما باشید.

      پاسخ

  2. امین اکبری

    13 شهریور 1402 در 7:58 ق.ظ

    سلام ممنونم از مطالب زیباتون..
    البته دهستان ماچیان و دو امامزاده آقا سید ابراهیم وآقا سید مرتضی از فرزندان امام موسی کاظم( ع) و طبیعت زیبای این دهستان که در نزدیکی رحیم آباد و گنبد پیر محله هست رو جا گذاشتین.. حتما از این دهستان دیدن فرمایید.. امین اکبری

    پاسخ

    • نگین آشناگر

      13 شهریور 1402 در 2:50 ب.ظ

      ممنون دوست عزیز از همراهی شما و اطلاعاتی که در اختیار ما قرار دادید.

      پاسخ

  3. معصومه حسین زاده

    14 شهریور 1402 در 2:47 ق.ظ

    من خودم رشتی هستم وقتی روی چمن پر از آشغال توی رود خانه آشغال هست دیگه دیدن کدوم منظره باعث خیال پردازیه نمیتونی یک قطره از آب را بخوری دیدن مه که همین پایین هم توی شهر مه وجود دارد دیدن مه با این شرایط اصلا دلپذیر نیست این همه سبزی اما فقط توی عکس زیباست

    پاسخ

    • نگین آشناگر

      16 شهریور 1402 در 12:08 ب.ظ

      ممنون دوست عزیز از همراهی شما.

      پاسخ

  4. هستی

    16 شهریور 1402 در 8:54 ق.ظ

    نه تنها رودسر تمام شهرها زیبایی های بخصوصی دارند اما ییلاقات رودسر ساحل شنی و باغ های مرکبات و چای در همه ی فصول رنگ و عطر خودشونو دارن و دلچسبن بخصوص اگر وارد فضای تمیز و به دور از زباله بشیم!کاشکی با سفر به زیبایی اون مکان آسیب نزنیم!زباله ها حتی از نوعی که در طبیعت بازیافت خواهند شد از زیبایی اون فضا به شدت کم میکنه!

    پاسخ

    • نگین آشناگر

      16 شهریور 1402 در 10:42 ق.ظ

      ممنون دوست عزیز از همراهی شما . دقیقا همینطوره که شما گفتید و امیدواریم در آینده نزدیک این فرهنگسازی اتفاق بیوفته

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در گردشگری

همچنین بخوانید

شهر دارچین ایران کجاست؟

شهر دارچین ایران کجاست؟ در ایران یک شهر ثابت برای تولید دارچین وجود ندارد اما به دلیل شرای…