درباره اجاره خانه و خرید آپارتمان در شهرک چیتگر بیشتر بدانید

0
1
زمان مطالعه: 6 دقیقه
شهرک چیتگر واقع در منطقه 22 شهرداری تهران با بافت نوساز خود در کنار دریاچه و پارک جنگی چیتگر موقعیت بسیار مناسبی برای اجاره و خرید آپارتمان در پایتخت محسوب می‌شود.
خرید آپارتمان در چیتگر

اجاره خانه و خرید آپارتمان در شهرک چیتگر تهران با وجود فراوانی واحدهای مسکونی در برج‌های چیتگر بسیار رونق پیدا کرده است؛ اما یافتن یک واحد خوب برای رهن و اجاره و متناسب با جیب شما، نیاز به شناخت کافی از این منطقه و اطلاع از بازار مسکن در شهرک چیتگر دارد؛ به همین منظور اگر شما قصد اجاره یا خرید خانه در این محله شیک و نوساز را دارید برای آشنایی بیشتر با آن، تا پایان این مطلب همراه دلتامگ باشید.

شهرک چیتگر تهران کجاست؟

همانطور که می‌دانید قیمت اجاره و خرید آپارتمان در شهرک چیتگر همانند سایر مناطق تهران بسیار گران شده است. اما محیط دلنشین و برج‌های لوکس در این محله، افراد بسیاری را ترغیب می‌کند تا در شهرک چیتگر آپارتمان اجاره کنند؛ اما مهم‌ترین سوالی که در چنین مواقعی ذهن افراد را درگیر می‌کند این است که چگونه آپارتمان و واحد دلخواه خود را با کمترین هزینه در شهرک چیتگر پبدا کنیم؟

شهرک چیتگر در منطقه 22 و در شمال غربی شهر تهران واقع شده است؛ نام دیگر این محله شهرک امام رضا است؛ به عبارت دیگر این شهرک در کنار بازار بزرگ ایران مال قرار دارد که قسمت جنوبی آن به اتوبان خرازی متصل می‌شود؛ این شهرک وسیع به سه قسمت بوستان A، بوستان B و بوستان C  تقسیم شده است که بوستان A قدیمی‌ترین قسمت شهرک چیتگر است.

خرید خانه در شهرک چیتگر

نقشه شهرک چیتگر

آشنایی با بخش‌های شهرک چیتگر

گفتیم برای اجاره آپارتمان در شهرک چیتگر با کمترین هزینه، باید این شهرک را به خوبی بشناسید. شهرک چیتگر توسط ارتش در سه بخش ساخته شده است. به هر بخش آن پهنه گفته می‌شود و با پهنه A (بوستان)، B (سروستان) و C (نارنجستان) نامگذاری شده است.

پهنه بوستان (A) که در جنوب شرقی شهرک چیتگر قرار دارد، قدیمی‌ترین بخش است، آرام و ساکت است و شهرت بیشتری نسبت به جاهای دیگر دارد. بلوک پامچال و ارکیده در این پهنه احداث شده‌اند که دارای واحدهای 60 تا 150 متری هستند.

اگر به دنبال اجاره آپارتمان در شهرک چیتگر و واحدهای بزرگتر حدود 90 تا 360 متری هستید، به سراغ برج‌های نوساز واقع در پهنه B (سروستان) بروید. برج‌های 30 تا 40 طبقه در این بخش بی‌نظیر هستند. برای اجاره یا خرید آپارتمان در این بخش و با کمترین هزینه و دردسر به سایت ملکی دلتا مراجعه کنید.

پهنه C (نارنجستان) توسط تعاونی‌های مختلف اما زیر نظر ارتش ساخته شده است. این بخش هنوز در حال تکمیل است و ساخت و ساز زیادی در آنجا در حال اجراست. از اینرو بیشتر برای سرمایه گذاری مناسب است. برای اجاره خانه در شهرک چیتگر و انتخاب واحدهای 93، 110 و 135 متری باید به بخش نارنجستان بروید.

آب و هوای شهرک چیتگر

شهرک چیتگر مکانی دنج و خوش آب و هوا است که به خاطر مجاورت در پارک جنگلی بزرگ، دریاچه مصنوعی چیتگر و وزش باد کمترین آلودگی هوا را دارد.

نمی‌توان برای شهرک چیتگر آب و هوای خاصی متصور شد، اما چون در نزدیکی کوه قرار گرفته است و از طرفی محیط اطراف آن سبز و جنگلی است، آب و هوای معتدل‌تری نسبت به جاهای دیگر تهران دارد.

قیمت خرید آپارتمان در شهرک چیتگر

شهرک چیتگر یکی از مناطق محبوب و معتبر در حومه شمال غربی تهران است که به دلیل موقعیت خوب و امکانات متنوعی که ارائه می‌دهد، جذابیت زیادی برای مهاجران و ساکنان شهر تهران دارد. این شهرک دارای اقتصاد پویا، مناظر زیبا و امکانات اجتماعی و فرهنگی غنی است.

قیمت خرید آپارتمان در شهرک چیتگر متنوع است و به عوامل مختلفی بستگی دارد، از جمله متراژ، تعداد اتاق‌ها و امکانات در دسترس. اینجا چند نمونه را برای مقایسه ارائه می‌دهیم:

نمونه قیمت خرید آپارتمان در شهرک چیتگر:

متراژ سن بنا  قیمت هر متر مربع(تومان) قیمت کل (تومان)
50 متر نوساز 30.520.000 تومان 1.526 میلیارد
75 متر نوساز 25.960.000 تومان 1.947 میلیارد
118 متر 6 سال 63.559.000 تومان 7.5 میلیارد

امکانات شهرک چیتگر

شهرک چیتگر یکی از شهرک‌های مسکونی پر از امکانات زندگی است. این شهرک به عنوان یکی از مناطق مدرن و رفاهی تهران شناخته می‌شود و از امکانات شهری کاملی برخوردار است. در زیر به برخی از امکانات اصلی شهرک چیتگر اشاره می‌کنیم:

برج‌های مسکونی: شهرک چیتگر معروف به وجود برج‌های مسکونی مدرن و بلند است که به ساکنان این منطقه امکانات مسکونی با کیفیت ارائه می‌دهد. این برج‌ها اغلب از امکانات ایمنی و خدماتی مثل پارکینگ، سالن ورزشی، استخر، لابی مجلل، نگهبانی 24 ساعته و ایستگاه‌های لیفت برخوردارند.

مراکز آموزشی: در شهرک چیتگر مدارس عالی و مهدکودک‌های با کیفیتی وجود دارد، که این امکان را به خانواده‌ها می‌دهند تا از تحصیل فرزندان خود در محیطی مناسب و آموزشی بهره‌برداری کنند.

پارک‌ جنگلی چیتگر: شهرک چیتگر دارای پارک‌ جنگلی بزرگ و دریاچه مصنوعی است که ساکنان این منطقه می‌توانند در آن‌ها وقت خود را به تفریح و استراحت بگذرانند.

در شهرک چیتگر سالن‌های ورزشی، استخرها و سایر امکانات ورزشی احداث شده است که ساکنان می‌توانند از آن‌ها بهره‌برداری کنند.

با اجاره خانه در شهرک چیتگر از امکانات حمل و نقل عمومی مناسبی نیز برخوردار خواهید بود. برای رفت و آمد اتوبوس‌ و تاکسی‌های زیادی دارد که برای ساکنان این منطقه امکان دسترسی به نقاط مختلف تهران را فراهم می‌آورد.

مطلب پیشنهادی:  ارزان‌ترین خانه‌های تهران را در محله زمزم پیدا کنید!

در کل، شهرک چیتگر به عنوان یکی از مناطق مسکونی مدرن و رفاهی تهران با امکانات شهری کامل، به ساکنان این منطقه امکان زندگی راحت و رفاهی را ارائه می‌دهد.

دسترسی به شهرک چیتگر

شهرک چیتگر واقع در جنوب بزرگراه شهید خرازی (همت غرب) در شمال تهران و در نزدیکی رشته کوه البرز قرار دارد. این موقعیت جغرافیایی شهرک چیتگر باعث شده تا از لحاظ دسترسی به شبکه حمل و نقل و امکانات مهم شهری و استراتژیکی، جایگاه مهمی داشته باشد. به عنوان مثال:

بزرگراه همت و حکیم: این دو بزرگراه اصلی تهران به عنوان شریان‌های حیاتی شهر، دسترسی آسان و سریع به شهرک چیتگر را امکان‌پذیر می‌کنند. این دسترسی‌ها باعث می‌شوند تا مردم به راحتی به خدمات شهری دسترسی داشته باشند.

بزرگراه‌های آزادگان: وجود دو بزرگراه آزادگان نزدیک به شهرک چیتگر، به شهروندان این امکان را می‌دهد تا به راحتی به فرودگاه‌های مهرآباد و امام خمینی دسترسی داشته باشند. همچنین، دسترسی به شهر کرج نیز از طریق بزرگراه تهران-کرج آسان است.

این مکان‌های اصلی در نزدیکی شهرک چیتگر به سهولت دسترسی به خدمات شهری، مراکز تجاری و امکانات حمل و نقل عمومی ارائه می‌دهند و موقعیت جغرافیایی این منطقه را به یک مکان محبوب برای زندگی و کار تبدیل کرده است.

مراکز درمانی شهرک چیتگر

نزدیک‌ترین مراکز درمانی به شهرک چیتگر شامل مراکز زیر می‌شوند:

  • درمانگاه ولیعصر: این درمانگاه واقع در انتهای بلوار کوهک واقع شده است
  • بیمارستان تریتا: بیمارستان تریتا واقع در ضلع شمالی بزرگراه همت و در نزدیکی شهرک چیتگر قرار دارد. این بیمارستان یکی از بزرگترین مراکز درمانی منطقه است و خدمات درمانی گسترده‌ای ارائه می‌دهد.
  • درمانگاه شبانه روزی پارسیا نیز یکی از مراکز درمانی است که در مکیدان ساحال در نزدیکی شهرک چیتگر واقع شده است.

این مراکز درمانی نزدیک به شهرک چیتگر واقع شده اند و به ساکنان این منطقه امکان دسترسی به خدمات پزشکی را فراهم می‌کنند.

مراکز تفریحی شهرک چیتگر

هر کسی در انتخاب محل سکونت به نزدیک بودن مراکز تفریحی نیز فکر می کند. اگر قصد اجاره خانه در شهرک چیتگر را دارید، شما را با برخی از نزدیک‌ترین مراکز تفریحی به شهرک چیتگر آشنا می کنیم:

  • دریاچه شهدای خلیج فارس (دریاچه چیتگر): دریاچه چیتگر یکی از مقصدهای معروف برای تفریح و پیاده‌روی در منطقه است. این دریاچه دارای مسیرهای پیاده‌روی و فضاهای سبز زیبا است.
  • آبشار تهران: آبشار تهران یکی از آثار طبیعی زیبا در نزدیکی شهرک چیتگر است و مکانی مناسب برای پیاده‌روی و تماشای مناظر طبیعی است.
  • بوستان جنگلی لتمان کن: این بوستان جنگلی با درختان سبز و فضاهای طبیعی زیبا مناسب برای پیک‌نیک و تفریح در فصول گرم سال است.
  • پارک جنگلی چیتگر: پارک جنگلی چیتگر نیز یکی از مقصدهای تفریحی محبوب در نزدیکی شهرک چیتگر است و دارای مسیرهای پیاده‌روی و فضاهای سبز است.
  • پیست دوچرخه‌سواری چیتگر: اگر شما دوست دارید دوچرخه‌سواری کنید، پیست دوچرخه‌سواری چیتگر یک مکان مناسب برای این فعالیت است.
  • موزه اتومبیل‌های قدیمی: اگر به خودروهای کلاسیک علاقه دارید، موزه اتوموبیل های قدیمی نزدیک به شهرک چیتگر یک مقصد جالب برای بازدید است.

این مکان‌ها و مراکز تفریحی نزدیک به شهرک چیتگر فرصت‌های زیادی برای تفریح و سرگرمی در طبیعت را به ساکنان و بازدیدکنندگان ارائه می‌دهند.

مراکز آموزشی در شهرک چیتگر

  • پژوهشگاه صنعت نفت: پژوهشگاه صنعت نفت یکی از مهم‌ترین مراکز تحقیقاتی در زمینه نفت و گاز در ایران است. این مرکز در ضلع غربی مجموعه ورزشی آزادی و نزدیک به شهرک چیتگر واقع شده است.
  • پژوهشگاه ژنتیک: این پژوهشگاه در زمینه تحقیقات در علوم ژنتیک فعالیت می‌کند در اتوبان تهران -كرج، كيلومتر 15 در نزدیکی شهرک چیتگر قرار دارد.
  • پژوهشگاه پلیمر و پتروشیمی: در کیلومتر 15 تهران کرج و نزدیک به شهرک چیتگر، این پژوهشگاه در زمینه تحقیقات در حوزه پلیمر و پتروشیمی فعالیت می‌کند.
  • وجود مدارس دخترانه و پسرانه در نزدیکی شهرک چیتگر به اهالی منطقه امکان دسترسی به تعلیم و تربیت بهتر برای کودکان را فراهم می‌کند و برای خانواده‌ها امکان انتخاب مدرسه مناسب برای فرزندانشان را فراهم می‌کند.

مراکز تجاری و اداری شهرک چیتگر

در شهرک چیتگر مراکز تجاری و اداری زیادی وجود دارد، اما مهمترین آنها، مرکز تجاری – تفریحی “بام لند” و ایران مال است. این یکی از مقاصد گردشگری و تفریحی معروف در نزدیکی دریاچه چیتگر و محور چهارباغ در تهران است که پر از امکانات تجاری و تفریحی را به بازدیدکنندگان ارائه می‌دهد.

بام لند در انتهای اتوبان همت، خروجی بلوار کاشان، میدان موج، خیابان موج، بلوار صدف قرار دارد که به شهرک چیتگر بسیار نزدیک است. این مرکز دارای انواع رستوران‌ها، کافی‌شاپ‌ها و امکانات تفریحی متنوعی شامل بولینگ، بیلیارد، پینگ‌پنگ، سینما و تئاتر، تور اسکیت‌برد و غیره می‌شود. بام لند به عنوان یک مرکز تفریحی و خرید محبوب در تهران شناخته می‌شود و به بازدیدکنندگان امکان گذراندن وقت خوبی در محیطی تنوع‌بخش ارائه می‌دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در محله های تهران

همچنین بخوانید

محله ستارخان تهران + همه امکانات و نمونه آگهی

ستارخان از شلوغ‌ ترین و پر رفت‌وآمدترین محله‌های غربی تهران است که به واسطه دسترسی خوبی که…