7 گیاه خوش شانسی را بشناسید!

2
3
زمان مطالعه: 4 دقیقه
گیاه خوش شانسی واقعا وجود دارد؟ کدام گیاهان شما را ثروتمند و پر از عشق می‌کنند؟ در ادامه با ما همراه باشید تا 7 گیاه که به خوش شانسی معروف هستند را به شما معرفی‌کنیم.
گیاه خوش شانسی

آیا شما هم به شانس اعتقاد دارید؟ آیا می‌دانستید گیاهان آپارتمانی وجود دارند که به گیاه خوش شانسی معروف هستند؟ البته نگهداری از گیاهان آپارتمانی سوای این حرف‌ها برای اهالی خانه نشاط، آرامش و شادمانی را به ارمغان می‌آورد. در این مقاله با شما هستیم تا 7 گیاه آپارتمانی که برایتان خوش شانسی می‌آورد را به شما معرفی کنیم. همراه ما بمانید!

آیا واقعا گیاه خوش شانسی وجود دارد؟

اگر از دیدگاه چینی‌ها به این موضوع نگاه کنیم می‌توانیم به جرئت بگوییم بله وجود دارند! بسیاری از گیاهان در این کشور نماد شادی، ثروت، عشق وشانس هستند. حتی برخی دیگر به عنوان گیاه پول ساز شناخته می‌شوند.

در هر صورت نگهداری گیاهان در خانه باعث تصفیه هوای خانه، کنترل رطوبت و ایجاد طراوت در خانه می‌شوند. گفتنی است که طبیعت می‌تواند استرس را در انسان کاهش دهد و هر چه بیشتر بتوانید طبیعت را مهمان خانه خود کنید تاثیر آن در سلامتی روانی شما بیشتر خواهد بود.

گیاه خوش شانسی

چرا گیاه خوش شانسی می آورد؟

در دنیای امروزی زندگی ماشینی فرصت کمی برای پیوند انسان با طبیعت باقی گذاشته است و نگهداری از گیاهان آپارتمانی می‌تواند آشتی شما با طبیعت باشد.

گیاهان هم احساس دارند و می‌توانند مهربانی، انعطاف پذیری و رشد را در خانه شما افزایش دهند و این موضوع کاملا از لحاظ علمی هم ثابت شده است. حتی گفته می‌شود که گیاهان غم، شادی و تمامی عواطف انسانی را درک می‌کنند و روی روحیه آن‌ها اثر می‌گذارد. با این تفاسیر حتی اگر وجود گیاه خوش شانسی حقیقت علمی هم نداشته باشد باز هم حس و حال شما را بهتر می‌کنند وچه بسا این موضوع باعث شود که اتفاقات خوبی برایتان رقم بخورد. به هرحال، هرچه حس و حال آدمی بهتر باشد، دید او نسبت به اتفاقاتی که برایش پیش می‌آید مثبت تر خواهد بود.

معرفی ۷ گیاه برای خوش شانس شدن شما

حال در این قسمت ۷ گیاهی را که چینی‌ها آن‌ها را گیاه خوش شانسی می‌دانند به شما معرفی می‌کنیم:

درخت پاچیرا یا گیاه خوش شانسی پول

پاچیرا کمی شبیه به درختچه کوچک بونسای است ولی ساقه‌های آن در هم پیچیده می‌شود. این درختچه خیلی زیبا است و کسی که اولین بار آن را پیدا کرد و به خانه برد با فروش بذرهای آن بسیار ثروتمند شد. شاید به همین دلیل است که چینی‌ها و ژاپنی‌ها این گیاه را گیاه ثروتمندی می‌دانند. آن‌ها بر این باور هستند که اگر تعداد ساقه‌های به هم پیچیده شده پاچیرا ۳ یا ۵ باشد، شانس بیشتری می‌آورد.

گیاه خوش شانسی  پاچیرا

گیاه بامبو

چندین سال است که در اکثر کشورها به گیاه بامبو به چشم گیاه خوش شانسی نگاه می‌شود. این گیاه که از قدیم الایام در چین وجود داشته است نماد های بسیار زیادی دارد. به عنوان مثال وجود یک شاخه بامبو در خانه نشان از وجود رفاه در زندگی افراد آن خانه است؛ از این رو چینی ها به کسی که می‌خواهد یک کار جدید شروع کند یک شاخه بامبو هدیه می‌دهند!

مطلب پیشنهادی:  با این ترفند به راحتی در خانه درخت موز بکارید!

دو شاخه بامبو هم نماد ابراز عشق و علاقه است، سه شاخه نماد پیشرفت و عمر زیاد، چهارشاخه نماد مرگ، پنج شاخه نماد معنویت فراوان، شش شاخه نماد موفقیت در کار و بالاخره هفت شاخه از بامبو نماد سلامتی است.

گیاه خوش شانسی  بامبو

گیاه لاستیک، گیاه خوش شانسی

این گیاه کمی شبیه به گیاه دیفن باخیا است اما برگ‌های ضخیم‌تری دارد. گیاه لاستیکی به تصفیه هوا در منزل کمک بسیار زیادی می‌کند زیرا برگ‌های بزرگ و ضخیم آن توانایی تولید فراوان اکسیژن را دارند. چینی ها اعتقاد دارند این گیاه ثروت را به خانه می‌آورد و سموم را از خانه دفع می‌کند.

گل فیلوم اسپاتی

نگهداری از این گیاه به دلیل تصفیه هوای فوق العاده‌ای که دارد در تمام جهان معروف است. این گل می‌تواند تمامی ذرات مسموم مثل بنزن، فرمالدئید و غیره را در فضا از بین ببرد و آن‌ها را به اکسیژن تبدیل کند. این گیاه سلامتی انسان را تضمین می‌کند و از این نظر باعث می‌شود حال درونی انسان بهتر شود. چینی ها این گیاه را به عنوان یک گیاه جاذب ثروت، صلح و پیشرفت می‌دانند.

ارکیده زیبا و خوش شانس

گل ارکیده هم از نظر چینی ها یک گیاه خوش شانسی است که می‌تواند ثروت، خوش‌بختی و عشق را وارد خانه و خانواده شما کند. نکته جالبی که در خصوص گل ارکیده می‌توانیم به شما بگوییم این است که این گل حتی شب‌ها هم اکسیژن تولید می‌کند و کیفیت خواب شما را بالا می‌برد. به گفته چینی‌ها و ژاپنی‌ها گل ارکیده می‌تواند برایتان یک شریک عاطفی خوب پیدا کند!

گل شمعدانی قرمز

در اکثر نقاط جهان رنگ قرمز نماد عشق و ثروت شناخته می‌شود. گل شمعدانی شبیه قلب‌های پهن و قرمز است که همین باعث شده است که در جهان به گل عشق و ثروت مشهور شود. اگر می‌خواهید از شمعدانی نگهداری کنید باید بدانید که این گیاه نور آفتاب را خیلی دوست دارد ولی در زمستان باید آبیاری آن را کم کنید تا ریشه آن در رطوبت زیاد پوسیده نشود.

گل یشم، گیاه خوش شانسی

این گیاه به راحتی نگهداری می‌شود و طول عمر بالایی دارد. مردم بعضی از کشورها اعتقاد دارند که نگهداری از آب باعث می‌شود ثروتمند شوید و شانس بیشتری داشته باشید. حتی می‌توانید این گیاه را به عنوان کادو هم به دوستان خود بدهید، حتی اگر این گیاه شانس هم  نیاورد،  بسیار زیبا است!

سخن آخر

در این مطلب از دلتا مگ ۷ گیاه خوش شانسی را به شما معرفی کردیم و امیدواریم از مطالعه آن لذت برده باشید. اگر شما عزیزان هم اطلاعاتی در این خصوص داشته باشید خوشحال می‌شویم آن ها را در قسمت نظرات همین مطلب بخوانیم.

 

2 دیدگاه

  1. ناشناس

    11 شهریور 1402 در 3:12 ب.ظ

    مطالبتون عالی هستن

    پاسخ

    • نگین آشناگر

      13 شهریور 1402 در 4:03 ب.ظ

      ممنون دوست عزیز از همراهی شما

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معماری و دکوراسیون

همچنین بخوانید

بهترین چیدمان مبلمان کلاسیک و داشتن منزلی شیک

چیدمان مبلمان کلاسیک می‌تواند به روش‌های مختلفی انجام شود و به سلیقه شخصی، نوع فضا و تعداد…