طرز تهیه پاستا خانگی با سس پستو به روش رستورانی

0
1
زمان مطالعه: 4 دقیقه
اگر به پاستا پستو علاقه دارید، لازم نیست که هزینه زیادی بابت سفارش آن بپردازید، خودتان در خانه به راحتی آن را درست کنید.
طرز تهیه پاستا خانگی

پاستا جزو آن دسته از غذاهایی است که مخصوصا بچه‌ها به آن خیلی علاقه دارند؛ یکی دیگر از دلایلی که باعث شده بیشتر افراد به پاستا علاقه داشته باشند، نحوه طبخ آن است؛ به گونه‌ای که می‌توان آن را مطابق با هر ذائقه‌ای درست کرد. در این روش از طرز تهیه پاستا خانگی، قصد داریم آموزش پاستا پستو با مرغ و قارچ را به شما آموزش دهیم؛ اگر به طرز تهیه پاستا پستو علاقه دارید، تا پایان این مطلب با دلتامگ همراه باشید.

مواد لازم برای طرز تهیه پاستا پستو

  • پاستا                                               ۱۵۰ گرم
  • ریحان                                               ۱۴۰ گرم
  • گردو خرد شده                                    ۴ قاشق غذاخوری
  • بادام هندی                                        ۱۵ عدد
  • سیر بزرگ                                          ۲ حبه
  • سینه مرغ                                          ۱ عدد
  • کره                                                  ۲۰ گرم
  • خامه                                                ۳ قاشق غذاخوری
  • شیر                                                 ۱ فنجان
  • پنیر پارمزان                                         ۴ قاشث غذاخوری
  • روغن زیتون                                         ۴ قاشق غذاخوری
  • قارچ                                                  ۱۱۰ گرم
  • آب لیمو                                              ۱ تا ۲ قاشق غذاخوری
  • نمک، فلفل سیاه، زردچوبه و آویشن         به مقدار کافی

طرز تهیه پاستا خانگی

طرز تهیه پاستا خانگی با مرغ و سس پستو

اضافه کردن مرغ به هر مدل از پاستا، طعم آن را بسیار فوق‌العاده می‌کند، اما اگر به گوشت مرغ علاقه ندارید می‌توانید در این روش از پستا ان را حذف کنید.

مرحله اول طرز تهیه پاستا خانگی

روش پخت پاستا پستو به این صورت است در ابتدا یک قابلمه را تا نیمه پر از آب کنید و روی شعله گاز بگذارید تا به جوش آید؛ برای جلوگیری از چسبیدن پاستاها می‌توانید مقداری روغن درون آب بریزید.

مطلب پیشنهادی:  طرز تهیه تیرامیسو کلاسیک ایتالیایی با طعمی به یادماندنی

مرحله دوم

در این فاصله تا آب به جوش آید، به سراغ آماده کردن مواد بروید؛ برای این منظور لازم است سینه‌های مرغ را به صورت مکعبی خرد کرده و کنار بگذارید؛ وقتی آب به جوش آمد پاستاها را درون آن بریزید و بعد از ده دقیقه آبکشی کنید.

مرحله سوم

بعد از آنکه قارچ‌ را شسته خرد کنید  رویه نازکی از پوست آن را کنده سپس به صورت ورقه‌های نازک خرد کنید؛ سپس درون یک تابه مناسب مقداری روغن بریزید و هنگامی که روغن کمی داغ شد، سیر رنده شده را به آن اضافه کنید.

طرز تهیه پاستا خانگی

مرحله چهارم طرز تهیه پاستا خانگی

بعد از آنکه عطر سیر آزاد شد، مرغ‌های خرد شده را به آن اضافه کنید و اجازه دهید تا تغییر رنگ دهد؛ در این مرحله باقی ادویه‌ها مانند نمک، فلفل سیاه، زردچوبه و آویشن را به تابه اضافه کنید و تفت دهید تا با مواد ترکیب شوند و عطر آن‌ها در فضا پخش شود.

مرحله پنجم

در این مرحله از طرز تهیه پاستا پستو لازم است تا حرارت را زیاد کنید و سپس قارچ را به تابه اضافه کنید؛ توجه داشته باشید که حرارت بالا مانع از آب انداختن قارچ‌ها می‌شود؛ بعد از آنکه آب قارچ‌ها کاملا کشیده شد، حرارت را کم کنید تا مرغ‌ها کامل بپزد و در این فاصله به سراغ آماده کردن سس پستو بروید.

طرز تهیه پاستا خانگی با سس پستو

مرحله ششم

در این مرحله از طرز تهیه پاستا رستورانی و تهیه سس، ابتدا پوست سیر را کنده و به همراه ریحان، گردو و بادام هندی در غذاساز ریخته و به خوبی با یکدیگر ترکیب می‌کنیم؛ بعد از آنکه مواد به طور کامل با یکدیگر ترکیب شد، روغن زیتون، پنیر پارمزان، آب لیمو ترش، نمک و فلفل سیاه را درون غذا ساز می‌ریزیم و مجدد مواد را با یکدیگر ترکیب می‌کنیم تا حالت پوره به دست آید.

مرحله هفتم طرز تهیه پاستا خانگی با سس پستو

در این مرحله سیر را به همراه خامه مخلوط کرده و دون یک قابلمه مناسب بریزید و روی حرارت ملایم گاز قرار دهید؛ بعد از اینکه مواد به خوبی ترکیب شد، پاستاها را به مخلوط اضافه می‌کنیم و دو دقیقه زمان می‌دهیم تا شیر و خامه به خرد پاستا برود.

مرحله پایانی

بعد از گذشت به دقیقه سس پستو را به پاستا اضافه کرده و اجازه می‌دهیم مواد 5 دقیقه با حرارت ملایم روی شعله گاز باشد؛ در نهایت گاز را خاموش کرده و پاستا را درون ظرف مناسب سرو بریزید و نوش‌جان کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در آشپزی

همچنین بخوانید

این زرشک پلو خوشمزه با رب انار فوق‌العاده است

زرشک پلو با رب انار یکی از پلو‌های سنتی ایرانی است که شما‌ می‌توانید آن را به روش‌های مختل…