متفاوت‌ترین طرز تهیه حریره بادام برای رشد کودکان+ ویدئو

0
7
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اگر کودکان شما بد غذا هستند و یا کمبود وزن دارند، حتما این مدل پخت حریره بادام را امتحان کنید.
طرز تهیه حریره بادام

تغذیه کودکان جزو مهم‌ترین مواردی است که برای رشد بهتر باید به آن توجه داشت؛ بعد از آنکه فرزند عزیز ما در سنی قرار گرفت که نیازمند استفاده از غذاهای کمکی در کنار شیر مادر است، انتخاب غذا و نحوه درست کردن آن اهمیت بسیار زیادی دارد؛ حریره بادام جزو آن دسته از غذاهای کمکی است که از خواص بی‌نظیری برخوردار است و باعث سلامت استخوان کودکان ما می‌شود؛ به همین منظور در این مطلب از دلتامگ قصد داریم بهترین روش طرز تهیه حریره بادام را به شما آموزش دهیم؛ لازم به ذکر است که این میان وعده خوشمزه برای سالمندان نیز بسیار مفید است.

خواص حریره بادام برای بزرگسالان

قبل از آنکه طرز تهیه حریره بادام برای نوزادان را آموزش دهیم لازم است که قبل از آن با فواید حریره بادام برای بزرگسالان و نوزادان آشنا شوید.

طرز تهیه حریره بادام

تقویت استخوان‌ها با درست کردن حریره بادام

با توجه به اینکه در طرز تهیه حریره بادام از شیر استفاده می‌شود، در نتیجه سرشار از کلسیم است که در تقویت و بازسازی استخوان‌ها بسیار مفید است.

تنظیم اشتها

حریره بادام یک منبع غذایی غنی از پروتئین و فیبر است که باعث می‌شود ما در طول روز احساس سیری بیشتری داشته باشیم؛ در نتیجه خوردن آن در وعده صبحانه می‌تواند انرژی بدن را در طول روز تامین کند.

کاهش بیماری قلبی

بادام غنی از منیزیم است و مقدار کلسترول در آن بسیار کم است؛ در نتیجه فشار خون را کاهش می‌دهد و از بروز بیماری‌های قلبی جلوگیری می‌کند؛ بناراین اگر مشکل فشار خون دارید، با خیال راحت حریره بادام بخورید.

فواید حریره بادام در بارداری

در میان آجیل‌هایی که در دوران بارداری برای بدن بسیار مفید هستند، بادام بسیار توصیه می‌شود؛ چرا که حاوی نوعی اسید فولیک طبیعی است و در جلوگیری از ایجاد نقص‌های مادرزادی در جنین تاثیر بسیار خوبی دارد.

فواید حریره بادام برای نوزاد

اگر جزو آن دسته از مادران همیشه نگران هستید و تغذیه و وزن‌گیری فرزندتان برای شما بسیار اهمیت دارد، نسبت به طرز تهیه حریره بادام بی‌تفاوت نباشید؛ چرا که حریره بادام بهترین سرلاک چاق کننده است که می‌تواند وزن کودک شما را افزایش دهد. مواد معدنی موجود در حریره بادام به رشد بهتر استخوان‌ها، دندان‎‌ها و تقویت سیستم ایمنی بدن کودکان کمک کرده و می‌تواند حافظه‌ آن‌ها را تقویت کند.

مطلب پیشنهادی:  طرز تهیه مربای لبو در 30 دقیقه و خواص بی‌شمار آن برای بدن

مواد لازم برای طرز تهیه حریره بادام

مواد لازم برای تهیه حریره بادام

  • بادام ۶ عدد
  • آرد برنج ۲ قاشق سوپخوری
  • شیر ۱ استکان (۶۰ میلی لیتر)
  • شکر ۱ قاشق چایخوری
  • آب ½ استکان (۳۰ میلی لیتر)

بهترین روش پخت حریره بادام

روش‌های مختلفی برای تهیه این میان وعده خوشمزه وجود دارد به گونه‌ای که می‌توان حریره بادام بدون شیر، حریره بادام با آرد گندم و حریره بادام را با شیر خشک درست کرد که انتخاب آن به ذائقه و سن کودک شما بستگی دارد؛ در این روش حریره بادام را با شیر درست می‌کنیم.

مرحله اول طرز تهیه حریره بادام

در ابتدا به مدت 5 دقیقه بادام‌ها را در آب گرم قرار دهید و بعد از گذشت این مدت زمان، بادام‌ها را برای 5 دقیقه درون آب سرد بریزید؛ با این روش پوست بادام‌ها به راحتی جدا می‌شود و می‌توانید درون مخلوط‌کن بریزید.

مرحله دوم

در این مرحله از طرز تهیه حریره بادام، بعد از خورد کردن آن‌ها، آب و شکر را به بادام‌ها اضافه کنید و مجدد مواد را مخلوط کنید تا یکدست شود. حالا بادام پوره شده را داخل یک قابلمه مناسب ریخته و روی حرارت ملایم قرار دهید.

طرز تهیه حریره بادام

مرحله سوم

در این مرحله لازم است مواد 20 دقیقه بجوشد تا بپزد و خامی بادام گرفته شود؛ سپس آرد برنج را شیر سرد مخلوط کنید تا گلوله نشود و بعد مخلوط را به مواد درون قابلمه اضافه کنید.

مرحله پایانی طرز تهیه حریره بادام

بعد از اینکه مواد به غلظت رسید و شبیه به فرنی شد، حرارت را خاموش کرده و با مواد دلخواه خود مانند بادام یا پسته تزیین کنید. توجه داشته باشید که حریره بادام بعد از خنک شدن، آن را در ظرفی ریخته و در یخچال نگهداری کنید.

پیشنهاد مطالعه: ساده‌ترین روش تهیه مربا و شربت زغال اخته

تعداد کلمات مطلب: 668

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در آشپزی

همچنین بخوانید

با این دسر بهاری، مهمانی‌های خود را لاکچری برگزار کنید

دسره جزو خوراکی‌های محبوب در تمام دنیا به شمار می‌آیند که تنوع بسیار زیادی دارند؛ از میان …