هر آنچه که باید از محله دارآباد بدانید

0
1
زمان مطالعه: 3 دقیقه
محله دارآباداز جمله محله‌های منطقه 1 شهرداری تهران است. دارآباد در گذشته روستا بوده اما امروزه به یکی از بهترین محله‌ها تبدیل شده است.
آشنایی با محله دارآباد

از آن‌جایی که در گذشته محله دارآباد دارای دار و درختان زیادی بوده، به همین دلیل اسم این محل را دارآباد گذاشته‎‌اند. در دوران قاجار به علت کاخی که مظفرالدین‌شاه در آنجا ساخت به شاه آباد تغییر نام یافت؛ ولی بعدها به نام دارآباد برگشت. همراه دلتا مگ باشید.

آشنایی با محله دارآباد

اگر بخواهیم دررابطه‌با گذشته این روستا صحبت کنیم باید بگوییم در این روستا رطوبت به حدی بالا بوده که جنگلی پر دارودرخت در آن به وجود آمده است. از دیگر مواردی که باید پیرامون این منطقه برایتان بیان کنیم آن است که مظفر دین شاه قاجار دچار بیماری آسم می‌شود و پزشکان به وی توصیه می‌کنند در محله‌ای خوش‌آب‌وهوا زندگی کند. به همین دلیل این شاه قاجار دارآباد را برای زندگی انتخاب می‌کند.

ساکنان قدیمی این منطقه، درگذشته در جنوب ازگل و شرق سوهانک زندگی می‌کردند و بعدها به علت کم‌آبی و خشکسالی، زمین‌های خود را رها و به دارآباد کنونی مهاجرت کردند.

محدوده جغرافیایی محله دارآباد تهران

  • دارآباد از سمت شمال به رشته‌کوه‌های البرز
  • از سمت جنوب به آجودانیه
  • از سمت غرب به دربند و نیاوران ختم می‌شود.

از چه مسیرهایی باید به دارآباد برویم؟

این محله در قسمت شمالی پایتخت وجود دارد و فاصله زیادی با مرکز و جنوب شهر دارد به همین دلیل شاید رسیدن به آن برای برخی از افراد سخت باشد؛ اما باید بگوییم در این محله محدودیت ترافیکی خاصی وجود نداشته به همین جهت می‌توانید هم با استفاده از وسیله نقلیه شخصی و هم عمومی به این محله برسید. خط اتوبوس تجریش_دارآباد و خط تاکسی تجریش_ نیاوران_ دارآباد نیز شما را به این محله خواهند رساند. نزدیک‌ترین ایستگاه‌های مترو به دارآباد نیز ایستگاه‌های قائم و نوبنیاد هستند.

آیا این محله جاذبه گردشگری دارد؟

در پاسخ به این سؤال می‌توان بگوییم این مجله دارای پارک ساحلی به نام پارک ساحلی دارآباد است. پارک ساحلی دارآباد حدود ۳۶۰۰۰ مترمربع وسعت دارد و از دو بخش شرقی و غربی تشکیل شده است.

همچنین از دیگر جاذبه‌های این محل می‌توان به مسجد جامع دارآباد، کاخ مظفرالدین‌شاه، موزه آثار طبیعی و حیات‌وحش ایران، کوه سیمین قلعه و مسیرهای کوهنوردی، دره‌ها و ارتفاعات متعدد و پوشش گیاهی متنوع اشاره کرد.

مراکز تجاری و امکانات رفاهی

عرش آجودانیه از جمله بهترین مجتمع تجاری‌هایی است که در منطقه یک و در این مجله وجود دارد. این مرکز خرید دارای ۸ طبقه به ۱۳۲ واحد تجاری و ۳۳ غرفه غذا و یک شهربازی و پارکینگ است. این مجله انواع دیگری از مراکز خرید را دارند؛ بنابراین اصلاً مشکلی در این زمینه ندارند.

مطلب پیشنهادی:  خرید آپارتمان در محله هفت چنار

از لحاظ امکانات رفاهی این منطقه به دلیل وجود بازار، رستوران‌ و کافی‌شاپ‌ از وضعیت مطلوبی برخوردار است. بیمارستان‌های مسیح دانشوری و ماهک نیز مهم‌ترین مراکز درمانی در دارآباد هستند.

قیمت خانه در محله دارآباد

شاید قصد سکونت در این محله را دارید باید بدانید که این محله به دلیل قرارگیری در شمال شهر تهران به محله‌ای اعیان‌نشین تبدیل شده است و قیمت خانه در این محله بالاست. دلیل اصلی گرانی این محله آب‌وهوای بسیار خوب این محله است.

این منطقه درحال‌توسعه و رشد است و روزانه خانه‌ها و برج‌های متعدد و جدیدی در آن ساخته می‌شوند.

در حال حاضر قیمت هر متر آپارتمان بین 80 میلیون تا 140 تومان است که شما بر اساس بودجه خود می‌توانید خانه موردنظرتان را پیدا کنید.

قیمت خانه در محله دارآباد

لیست مدارس محله دارآباد

  • مدرسه ابتدایی دخترانه پروین اعتصامی (دولتی) ،
  •  مدرسه ابتدایی پسرانه شهید پور ابتهاج (دولتی)،

مراکز ورزشی محله دارآباد تهران

  • باشگاه بانک صنعت و معدن،
  •  زمین تنیس آکادمی تنیس ایران،
  •  ورزشگاه شهدای دارآباد،
  •  باشگاه بدنسازی سرای محله،
  •  باشگاه بندسازی مهاجر،

مراکز درمانی محله دارآباد

بیمارستان مسیح دانشوری واقع در خیابان شهید باهنر (نیاوران) یکی از بیمارستان‌های خوب تهران است که به مرکز آموزشی، پژوهشی و درمانی سل و بیماری‌های ریوی مشهور است.

مراکز مذهبی و مساجد محله دارآباد

  •  مسجد باب‌الحوایج،
  •  جامع دارآباد،
  •  مسجد خاتم‌الانبیا،

سخن آخر

در نهایت باید خدمت شما بگوییم محله دارآباد ازآنجایی‌که بسیار خوش‌آب‌وهوا است همچنین در شمالی‌ترین قسمت شهر قرار دارد، بنابراین جزو محله‌های گران تهران به‌حساب می‌آید. اگر مایل به خرید خانه یا حتی رهن و اجاره هستید حتماً به سایت دلتا مراجعه کنید.

مراکز مذهبی و مساجد محله دارآباد

پیشنهاد مطالعه: با کمترین سرمایه در میدان حر تهران صاحب خانه شوید!

تعداد کلمات مطلب: 675

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معرفی محله ها

همچنین بخوانید

محله شهران تهران، خوش آب و هوا برای خرید خانه

شهران به‌علت نزدیکی به دامنه کوه‌های البرز، آب و هوای بسیار خوبی داشته و همین امر باعث معر…