شهرک پرواز تهران را بهتر بشناسید

0
0
زمان مطالعه: 3 دقیقه
افراد بسیاری علاقه به زندگی در غرب تهران دارند. شهرک پرواز از آن محله‌های ایده‌آل برای زندگی در غرب تهران است.
شهرک پرواز تهران

شهرک پرواز تهران دارای امکانات و دسترسی بسیار خوبی است که ساکنین این منطقه را بسیار راضی نگه داشته است. اگر علاقه به خرید خانه در این محله را دارید، همراه دلتا مگ باشید تا به شما اطلاعاتی جامع و کامل بدهیم.

شهرک پرواز تهران

اگر بخواهیم شهرک پرواز را برای شما معرفی کنیم باید بگوییم این محله در منطقه ۵ تهران قرار داشته و جزو غرب تهران است. این محله از آلودگی و ازدحام شهر تا حد زیادی دور است.

این محله در جنوبی‌ترین ناحیه منطقه ۵ قرار دارد و نزدیکی این محله به بزرگراه‌های اصلی مشکل دسترسی را برای ساکنین این منطقه حل کرده است.

در معرفی شهرک پرواز آمده طرح و نقشه شهرک پرواز بعد از انقلاب ریخته شد تا پرسنل هوانیروز (هواپیمایی نیروی زمینی) و نیروی هواپیمایی در خانه‌های آن ساکن شوند و بافت یکپارچه منطقه اولین چیزی باشد به نگاه افراد برجسته می‌آید.

نکته جالب در مورد این محله آن است که در ابتدای ساخت این شهرک، بافت مسکونی آن منطقه همه خانه‌های ۲۱۰ تا ۲۴۰ متری ویلایی بوده است که بعد از گذشت چندین سال و با رشد جمعیت به آپارتمان تغییر شکل داده‌اند.

دسترسی شهرک پرواز تهران

دررابطه‌با دسترسی شهرک پرواز تهران باید بگوییم این محله از ضلع شمالی این منطقه منتهی به امتداد بزرگراه حکیم یعنی بزرگراه علامه جعفری شده و در شمال شرق آن به میدان علامه جعفری می‌رسد. دسترسی شهرک پرواز از سمت شرق به بزرگراه ستاری، از جنوب به آزادراه تهران – کرج و از غرب نیز به خیابان شقایق و محله سازمان برنامه جنوبی منتهی می‌شود.

دسترسی این شهرک به بزرگراه‌های اصلی با اینکه دسترسی افراد به مناطق جنوبی و شرق تهران را آسان کرده است؛ اما باعث نارضایتی ساکنین قدیمی این منطقه شده است.

یکی از نکات مهم هنگام معرفی محله دسترسی آن به مترو است. نزدیک‌ترین ایستگاه مترو برای شهرک پرواز در حال حاضر ارم سبز یا اکباتان است که در قسمت جنوبی بلوار شقایق قرار دارد.

با تکمیل خط ۶ مترو تهران و راه‌اندازی ایستگاه شهید ستاری در تقاطع بزرگراه ستاری و خیابان پیامبر، گام بزرگ دیگری در جهت تسهیل رفت‌وآمد ساکنین محله پرواز برداشته خواهد شد.

همچنین وجود ترمینال اتوبوس‌رانی شقایق نیز تردد به مقاصد مختلف تهران را از طریق اتوبوس ممکن ساخته است.

مطلب پیشنهادی:  قیمت آپارتمان کلید نخورده در نیرو هوایی چند؟

دسترسی شهرک پرواز تهران

امکانات شهرک پرواز تهران

از جمله امکاناتی که باید در مورد این محله بیان کنیم وجود دو بوستان زیبا به نام‌های پارک پرواز و بوستان سپیدار است. همچنین در تقاطع بلوار فرد و بنابراین در این محله نگران اوقات فراغت خود نباشید؛ زیرا زیباترین بوستان‌ها در این محله قرار دارد.

ساکنین محله پرواز به دلیل همسایگی شهرک پرواز با بزرگراه تهران – کرج و نزدیکی بسیار زیاد این محدوده به پارک ارم، فرصت تفریحی دیگری نیز در نزدیکی محل سکونت خود دارند، ضمن اینکه هایپراستار واقع در کوی ارم نیز انتخاب اول بسیاری از این افراد برای خرید مایحتاج زندگی و جزو امکانات شهرک پرواز است.

این محله بیش از ۱۰ فست‌فود و کافی‌شاپ دارد و شرایط لازم را برای یک تفریح دوستانه خانوادگی در نزدیکی خانه، برای ساکنین محله پرواز در غرب تهران فراهم کرده است و از امکانات شهرک پرواز به شمار می‌رود.

در داخل شهرک پرواز و در نزدیکی آن یعنی محدوده فردوس غرب و شرق نیز چندین باشگاه ورزشی و سالن بدنسازی قرار داشته و یک سینمای خانوادگی نیز برای رفاه حال ساکنین در این منطقه ساخته شده است.

قیمت خرید خانه در شهرک پرواز

اگر قصد خرید خانه در این شهرک را دارید باید به شما بگوییم میانگین خرید خانه در این محله بین ۹۰ تا ۱۳۰ میلیون تومان است.

سخن آخر:

ازآنجایی‌که بسیاری از افراد محل کارشان در غرب تهران است علاقه زیادی به سکونت در این محله دارند و همان‌طور که بیان کردیم شهرک پرواز تهران از آن محله‌هایی است که دارای دسترسی عالی، آب‌وهوای خوب، امکانات تفریحی و گردشی بسیار است؛ بنابراین اگر قصد زندگی در این محله را دارید اصلاً فرصت را از دست ندهید و به سایت دلتا مراجعه کنید.

قیمت خرید خانه در شهرک پرواز

پیشنهاد مطالعه: محله جلیلی را بیشتر بشناسید

تعداد کلمات مطلب: 657

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در معرفی محله ها

همچنین بخوانید

مزیت خرید آپارتمان در محله تهران ویلا

اگر جزو آن دسته از افرادی هستید که به زندگی در خانه‌های ویلایی علاقه دارید و قصد دارید در …