6 کاربرد عجیب فویل آلومینیوم در آشپزخانه که نمی‌دانید!

0
4
زمان مطالعه: 5 دقیقه
با یک تکه فویل آلومینیومی می‌توانید بسیاری از مشکلات موجود در آشپزخانه را از بین ببرید، برای آشنایی با این ترفندها با ما همراه باشید.

برای بسیاری از ما پیش آمده که به دفعات زیاد در آشپزخانه از فویل آلومینیوم برای روکش غذا در مایکروویو استفاده کرده‌ایم؛ چرا که این وسیله اکسیژن و آب را از خود نفوذ نمی‌دهد؛ اما آنچه که جالب است و قصد داریم در این مطلب از دلتامگ به آن بپردازیم این است که این گزینه تنها کاربرد فویل آلومینیومی نیست و شما می‌توانید از کاربرد بسیار این وسیله در آشپزخانه بیشتر بهره‌مند شوید؛ برای آشنایی با خاصیت فویل آلومینیوم، با ما همراه باشید.

کاربردهای جالب فویل آلومینیوم در آشپزخانه

با توجه به مزایای فویل آلومینیوم، آن را می‌توان در بسیاری از فعالیت‌های مربوط به آشپزخانه مورد استفاده قرار داد. البته، قبل از استفاده هریک از روش‌ها لازم است هوشمندانه عمل کنید؛ برخی از این کاربردها عبارتند از:

فویل آلومینیوم

تیز کردن قیچی

استفاده از فویل آلومینیوم برای تیز کردن قیچی یکی از روش‌های ساده و موثر است؛ اما توجه داشته باشید که تیز کردن قیچی با فویل آلومینیوم، می‌تواند برای قیچی‌هایی با لبه‌های خمیده و ناهموار بهتر عمل کند. در ضمن، این روش به عنوان روش موقت استفاده می‌شود و در صورتی که قیچی نیاز به تیز کردن دائم دارد، بهتر است از روش‌های حرفه‌ای‌تر و استفاده از ابزارهای تیزکننده مخصوص قیچی استفاده کنید.

در حال حاضر برای تیز کردن قیچی با این روش لازم است در ابتدا، قطعه‌ای از فویل آلومینیوم را انتخاب کنید. این قطعه باید به اندازه کافی بزرگ باشد تا بتوانید قیچی را به طول کامل در آن قرار دهید؛ سپس قیچی مورد نظر را به آرامی و با دقت روی فویل آلومینیوم قرار دهید. قسمت بریده شده از قیچی باید به طور کامل در فویل آلومینیوم قرار بگیرد و شروع کنید به آرامی و به صورت تکراری، قیچی را روی فویل آلومینیوم حرکت دهید؛ توجه داشته باشید که بهتر است حرکت قیچی را به صورت افقی و عمودی انجام دهید تا دندان‌های قیچی با سطح فویل در تماس باشند. این عمل را به مدت حدود 10-15 بار تکرار کنید تا دندان‌های قیچی به صورت تدریجی تیز می‌شوند؛ در نهایت قیچی را با آب بشویید تا ذرات کوچک فویل آلومینیومی روی آن از بین بروند.

فویل آلومینیوم

درست کردن قالب کیک با  فویل آلومینیوم

لازم نیست برای داشتن قالب کیک‌های مختلف و زیبا، هربار هزینه زیادی بپردازید؛ چرا که خودتان به راحتی می‌توانید در خانه با استفاده از آلومینیوم قالب‌های زیبا بسازید؛ برای استفاده از این روش یک تکه فویل آلومینیومی را انتخاب کنید، این تکه باید به اندازه کافی بزرگ باشد تا بتواند قالب را پوشش دهد و حجم کیک را جذب کند. سپس قالب کیک را روی سطح صافی قرار دهید و به آرامی با فویل آلومینیوم را به شکل دلخواه خود درون قالب قرار دهید و مطمئن شوید که فویل آلومینیوم به درستی در قالب چسبیده و همه‌ زوایا و لبه‌های قالب را پوشانده است؛ اگر قالب کیک شما برای پخت درون فر است، می‌توانید آن را با فویل آلومینیوم بپوشانید و از تماس مستقیم میان خمیر کیک و قالب فلزی جلوگیری کنید. این کار به پختن یکنواخت‌تر کیک کمک می‌کند و از سوختن یا سفت شدن زیاد قسمت‌های بیرونی کیک جلوگیری می‌کند. در نهایت پس از پخت کیک، آن را از فر دربیاورید و قالب فویل آلومینیومی را از آن جدا کنید.

فویل آلومینیوم

نرم کردن شکر قهوه‌ای

اگر از شکر قهوه‌ای در آشپزخانه استفاده می‌کنید و به علت رطوبت محیط و یا استفاده نکردن طولانی مدت، دانه‌های شکر به یکدیگر چسبیده و سفت شده‌اند، می‌توانید از مزایای آلومینیوم برای نرم کردن آن استفاده کنید؛ برای این روش لازم است شکر را درون فویل ریخته و به مدت 5 دقیقه  در فر 150 درجه سانتیگراد قرار دهید و در این مدت با استفاده از یک قاشق به آرامی دان‌ های شکر را از هم جدا کنید.

مطلب پیشنهادی:  خوشمزه‌ترین غذای محلی نیشابور بدون گوشت

مواد غذایی را در مدت بیشتری سالم نگه‌ دارید

فویل آلومینیوم می‌تواند به عنوان یک روش ساده و موثر برای نگه‌داری مواد غذایی در مدت طولانی مورد استفاده قرار بگیرد. برای استفاده از این ترفند می‌توانید از چند روش استفاده کنید:

  • مواد غذایی را به‌طور کامل خنک کنید: قبل از قرار دادن مواد غذایی در آلومینیوم، آن‌ها را به‌طور کامل خنک کنید. این امر باعث جلوگیری از تشکیل بخار داخل بسته شده و کاهش خطر رطوبت و تغییر طعم و کیفیت مواد غذایی می‌شود.
  • بسته‌بندی محکم: مطمئن شوید که فویل آلومینیومی به‌طور کامل محصول را بسته‌بندی کرده و هیچ ترک خورده یا شکاف باز نباشد. این کار باعث حفظ رطوبت مواد غذایی و جلوگیری از تماس آن با هوا و عوامل بیرونی می‌شود.
  • نگهداری در یخچال: محصولاتی که با فویل آلومینیوم بسته‌بندی شده‌اند، باید در یخچال نگهداری شوند. این اقدام باعث حفظ تازگی و بهبود مدت زمان نگهداری می‌شود.
  • استفاده مجدد: در صورتی که امکان تمیزی مجدد فویل وجود دارد، می‌توانید مجدداً برای بسته‌بندی مواد غذایی از آن استفاده کنید. اما توجه داشته باشید که استفاده مکرر از آلومینیوم ممکن است منجر به ساییدگی و آسیب ظاهری آن شود.

فویل آلومینیوم

 لوازم سنگین را به آسانی جابه‌جا کنید

برای جا به جایی قطعات بزرگ می‌توانید فویل آلومینیومی را در زیر پایه آن قرار دهید، فقط به یاد داشته باشید که طرف کمرنگ آن را بگذارید، زیرا آن قسمت نسبت به قسمت درخشانش بیشتر لغزنده است.

 افزایش حرارت رادیاتور

استفاده از آلومینیوم به عنوان راهکاری برای افزایش حرارت رادیاتور می‌تواند کمک کننده باشد. به این شکل که می‌توانید یک تکه فویل آلومینیوم را در پشت رادیاتور قرار داده به گونه‌ای که به صورت عمودی با رادیاتور در ارتباط باشد. در این روش فویل مانند یک نازل حرارتی عمل می‌کند و با بازتاب دادن حرارت به سمت اتاق، میزان گرما را افزایش می‌دهد. برای استفاده از این روش توجه داشته باشید که هنگام استفاده از آلومینیوم در نزدیکی رادیاتور، مطمئن شوید که فویل به سیم‌ها و قطعات برقی نزدیک نمی‌شود و خطر ایجاد آتش سوزی وجود ندارد؛ اگر به این دسته از مطالب خانه داری علاقه دارید، کاربرد نوشابه در نظافت خانه را در این مطلب مطالعه کنید.

تمیز کردن باربیکیو با فویل آلومینیوم

باربیکیو جزو آن دسته از وسایل پرکاربرد در آشپزخانه است که استفاده بسیاری دارد و بهخ سختی هم تمیز می‌شود؛ یکی دیگر از کاربردهای فویل آلومینیوم در آشپزخانه این است که شما به راحتی می‌توانید گاز خود را تمیز کنید؛ برای این منظور ابتدا باربیکیو را خاموش کنید و اجازه دهید خنک شود؛ سپس در صورتی که باربیکیو شبکه دار است، شبکه‌های آن را جدا کنید.

در این مرحله یک ورق فویل آلومینیوم با ابعاد کافی برش بزنید به صورتی که اندازه فویل متناسب با اندازه باربیکیو باشد؛ سپس فویل را روی قسمت‌های کثیف باربیکیو به مدت 30 دققیه قرار دهید تا چربی را به خود جذب کند؛ در نهایت بعد از این مدت زمان فویل را بردارید و سطح را با یک دستمال تمیز کنید.

تعداد کلمات مطلب: 1091

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در نکات خانه‌داری

همچنین بخوانید

از این3 فواید آب سیب زمینی غافل نشوید

فواید آب سیب زمینی بسیار زیاد است. شما می‌توانید به راحتی با استفاده از این سبزیجات ارزان …