چه نکاتی درباره انتخاب هتل پنج ستاره وجود دارد؟

0
0
زمان مطالعه: 4 دقیقه
آیا معنای ستاره‌های هتل‌ها را می‌دانید؟ با سیستم رتبه‌بندی مراکز خداماتی رفاهی و حمل و نقل آشنایی دارید؟ چیزی درباره سیستم کلاس‌بندی می‌دانید؟ در هنگام رزرو یک هتل چه چیزی بیشتر ذهن شما را درگیر می‌کند؟
هتل پنج ستاره بالاترین امکانات را دارد

شما هم وقتی به دنبال یک هتل مناسب برای اقامت می‌گردید با انواع هتل‌های چند ستاره مواجه می‌شوید؟ معنای هتل پنج‌ ستاره، هتل سه ستاره و… را می‌دانید؟ دلتامگ در این مقاله به رمزگشایی ستاره‌های هتل‌ها پرداخته است، همراه ما باشید.

ستاره‌های هتل‌ها چه معنایی دارد؟

ستاره‌های هتل‌ها معمولا بر اساس سطح خدمات و امکاناتی که هر هتل ارائه می‌دهد، تعیین می‌شوند. هر ستاره نمادی است از کیفیت و استانداردهای خدماتی که مشتریان می‌توانند در هتل انتظار داشته باشند. دقت کنید که سیستم ستاره بندی هتل‌ها ممکن است در هر کشوری متفاوت باشد؛ یعنی برخی پارامترها و معیارها برای تعیین سطح ستاره ممکن است متفاوت باشد.

هتل‌های مختلف بر اساس سطح خدمات هتل ستاره‌های مختلف می‌گیرند. هتل پنج ستاره، هتل سه ستاره و… هر کدام شرایط خدمات و امکانات متفاوتی دارند. در ادامه، به‌طورکلی معنای معمول ستاره‌های هتل را توضیح خواهیم داد.

هتل ها امکانات متفاوتی دارند

هتل تک ‌ستاره

هتل تک ‌ستاره معمولا هتل‌ اقتصادی و ساده با خدمات پایه‌ای مانند اتاق‌های ساده و سرویس بهداشتی اشتراکی است. این هتل‌ها ممکن است رستوران یا سرویس اتاق نداشته باشند. هتل تک‌ ستاره معمولا در لیست هتل ارزان قرار می‌گیرد.

هتل دو ستاره

هتل دو ستاره هتلی است که سطح خدمات و امکانات بهتری نسبت به هتل تک‌ ستاره دارد و در رده هتل‌های متوسط جا می‌گیرد. هتل دو ستاره دارای اتاق‌های خصوصی و مجهزتر، رستوران و امکاناتی مانند سرویس اتاق و پارکینگ است.

هتل یک ستاره امکانات کمی دارد

هتل سه ستاره

هتل‌هایی از سه ستاره بالاتر معمولا در لیست هتل‌های گران‌قیمت قرار می‌گیرند. در این هتل‌ها خدمات و امکانات بهتری ارائه می‌شود. خدماتی نظیر اتاق‌های خصوصی، رستوران، سرویس اتاق و امکاناتی مانند وای‌فای، سالن ورزشی و پارکینگ در هتل‌های سه ستاره ارائه می‌شود.

هتل چهار ستاره

هتل‌های لوکس‌تر با امکانات و خدمات بهتر از هتل‌های 3 ستاره، مانند استخر، سونا، مرکز تناسب‌اندام، رستوران با منوی گسترده‌تر و خدمات سرویس اتاق بهتر در لیست هتل‌های چهار ستاره قرار می‌گیرند. مرز بین هتل چهار ستاره و هتل پنج ستاره بسیار باریک است.

هتل پنج ستاره

هتل‌های لوکس با بالاترین سطح امکانات و خدمات بسیار عالی و منحصربه‌فرد، اتاق‌های بزرگ و مجهز، رستوران‌های لوکس و گران‌قیمت، سوئیت‌های شیک و لاکچری، سرویس اتاق 24 ساعته، پارکینگ اختصاصی، سالن کنفرانس، مراکز تناسب‌اندام، سونا، استخر، جکوزی و… جزء هتل پنج ستاره محسوب می‌شوند.

هتل های سه ستاره در کلاس بی هستند

درجه‌بندی a، b و c هتل‌ها چه معنایی دارد؟

سیستم ستاره دهی تنها سیستم برای رده‌بندی هتل‌ها نیست. احتمالا شما هم هنگام رزرو یک اتاق در هتل با این سوال مواجه شده‌اید که اتاقی در کلاس a، کلاس b یا کلاس c می‌خواهید؟ در بیشتر هتل‌های دنیا به‌خصوص هتل‌های خارجی یک سیستم رده‌بندی دیگر برای کنترل کیفی هتل‌ها وجود دارد.

مطلب پیشنهادی:  چرا در زمستان روزها کوتاه است؟

نوع دیگری از سیستم رتبه دهی به مراکز خدماتی رفاهی و حتی وسایل حمل‌ونقل و جابه‌جایی سیستم کلاس‌بندی است. برای مثال صندلی‌های فرست کلاس، بیزینس کلاس یا اکونومی در هواپیما یا قطار برای توصیف امکانات و قیمت آن‌ها به کار می‌رود.

  • کلاس A همان هتل‌های 5 ستاره و چهار ستاره هستند
  • کلاس B هتل‌های سه ستاره هستند
  • کلاس C هتل‌های دو ستاره را در برمی‌گیرد.

هتل‌های ایرانی

در ایران نیز مانند سایر کشورهای دنیا از سیستم ستاره‌ دهی برای درجه‌بندی کیفی هتل‌ها استفاده می‌شود. همان سیستم طبقه‌بندی هتل‌ها از هتل تک ستاره تا هتل پنج ستاره در ایران نیز مرسوم است. علاوه بر این هرکدام از این هتل‌ها دارای سه زیر درجه کیفی کلاس a,b,c نیز هستند.

مرز بین هتل چهار ستاره و پنج ستاره کم است

همین درجه‌بندی‌های کیفی A تا C هستند که ممکن است برای مثال بین دو هتل 3 ستاره تفاوت کیفیت و قیمت ایجاد کنند؛ بنابراین اگر به دنبال رزرو هتل ارزان هستید باید دور هتل پنج ستاره را خط بکشید. بااین‌وجود می‌توانید هتل‌های سطح متوسط با امکانات رفاهی مناسب در کلاس b نیز پیدا کنید.

طبق آخرین آمار اعلام شده در ایران حدود 53 هتل پنج ستاره وجود دارد که سهم شهرهایی مانند تهران، مشهد و کیش از همه بیشتر است.

هتل شش و هفت ستاره

تقریبا تمامی هتلداران دنیا به این واقعیت اعتراف کرده‌اند که نهایت ارائه خدمات هتل در دنیا در هتل‌های پنج ستاره قابل مشاهده است و هیچ هتلی نمی‌تواند بالاتر از این ستاره بگیرد.

اصطلاح هتل هفت ستاره از زمان افتتاح برج العرب دبی بر سرزبان‌ها افتاد. این هتل یکی از مجلل‌ترین هتل‌های دنیاست و شکوه و گستره امکانات لوکس آن همه را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

میزان امکانات و خدمات هتل‌ها در هر ستاره می‌تواند متفاوت باشد و ممکن است برخی هتل‌ها با ستاره بندی متفاوتی به دلیل شرایط خاص خود در مواردی ممکن است از این سیستم ستاره بندی خارج شوند. هتل پنج ستاره در لیست هتل‌های بسیار گران و لوکس طبقه‌بندی می‌شود. همچنین، در انتخاب هتل، علاوه بر تعداد ستاره، نظرسنجی‌ها، بازخوردها و نظرات مشتریان نیز می‌توانند به شما در انتخاب هتل مناسب کمک کنند.

برج العرب تنها هتل هفت ستاره دنیا

پیشنهاد مطالعه: تکیه معاون الملک بنای نفیس دوره قاجار در کرمانشاه

تعداد کلمات مطلب: 776

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در سبک زندگی

همچنین بخوانید

درمان ریزش مو خانگی با 9 ماده خوراکی

برای بسیاری از ما پیش آماده که هنگام شانه کردن مو یا هنگامی که مشغول دوش گرفتن هستیم، مقدا…