پاک کردن برفک یخچال با چند ترفند ساده

0
2
زمان مطالعه: 3 دقیقه
اگر پاک کردن برفک یخچال برای شما بسیار سخت و زمان‌بر است، برای آشنایی با روش‌های ساده با ما همراه باشید.
برفک یخچال

در حالت کلی یخچال‌ها به دو دسته قدیمی با برفک و جدید بدون برفک تقسیم‌بندی می‌شوند یکی از بزرگ‌‎ترین دغدغه خانم‌ها، پاک کردن برفک یخچال است که بسیار زمان‌گیر است؛ این مشکل هنگامی شدیدتر می‌شود که یخچال قدیمی باشد؛ اما گاهی یخچال‌های جدید نیز برفک می‌زنند که در این صورت نیاز به پیگیری دارند؛ به همین دلیل در این مطلب از دلتامگ قصد داریم روش سریع اب شدن برفک یخچال و علت به وجود برفک در یخچال‌های جدید را باهم بررسی کنیم.

علت برفک زدن یخچال

برفک زدن یخچال برای تمام مدل‌های سامسونگ، ال جی و … به یک صورت انجام می‌شود. اما قبل از آنکه درباره علت برفک توضیح دهیم لازم است در ابتدا شیوه به وجود آمدن برفک را توضیح دهیم. هنگامی که دمای یخچال بسیار پایین است، هوای خنک درون آن باید به صورت متوالی بین قفسه‌ها و قسمت‌های گوناگون یخچال جریان داشته باشد؛ اما هنگامی که هوای خنک درون یخچال با هوای گرم و مرطوب بیرون در ارتباط باشد، در محل برخورد این دو هوا برفک به وجود می‌آید. در صورتی که یخچال قدیمی باشد، باز و بسته شدن درب یخچال می‌تواند باعث ایجاد برفک شود؛ در چنین شرایطی بهتر است یخچال را از کنار سماور و وسایل پخت‌وپز دور نگه داریم.

از دیگر دلایلی که می‌تواند باعث ایجاد برفک یخچال شود، پارگی یا پوسیدگی نوار لاستیکی درب یخچال است؛ در چنین مواقعی درب یخچال به خوبی بسته نمی‌شود و جریان هوای گرم باعث به وجود آمدن برفک می‌شود. ضربه خوردن به بدنه یخچال حین جابه‌جایی نیز از دیگر مواردی است که می‌تواند باعث پوسیدگی و آسیب به بدنه دستگاه شود.

علت برفک زدن یخچال

چگونه برفک یخچال را زودتر آب کنیم؟

از بین بردن برفک‌ یخچال اهمیت بسیاری دارد؛ چرا که می‌تواند باعث خرابی قطعات و پایین آمدن راندمان یخچال شود. برای پاک کردن برفک لازم است در ابتدا یخچال را از پریز بکشید؛ سپس درب یخچال را به طور کامل باز کنید، تمام قفسه‌ها و کشوها را دربیاورید تا هوا گرم اتاق وارد یخچال شود؛ اینگونه برفک‌ها زودتر آب می‌شوند.

مطلب پیشنهادی:  مراقب این گیاهان گوشتخوار در خانه‌های خود باشید

در مرحله بعد یک ظرف را پر از آب گرم کنید و آن را درون محفظه یخچال بگذارید تا بخار آب به ذوب شدن برفک کمک کند. روش دیگری که به ذوب شدن سریع‌تر برفک کمک می‌کند، گرفتن سشوار درون یخچال است؛ اما در نظر داشته باشید که استفاده از این روش کمی خطرساز است و ممکن است باعث آسیب رسیدن به دستگاه شود. در نظر داشته باشید که هنگام آب شدن برفک یخچال، ممکن است کف آشپزخانه خیس شود؛ بنابراین بهتر است فرش یا موکت آشپزخانه را جمع کرده و از چند دستمال برای پاک کردن آب استفاده کنید. در نهایت برای از بین بردن بوی بدن یخچال و فریزر، بهتر است بیرون و درون یخچال را با آب و مواد شوینده مناسب شستشو دهید.

چگونه برفک یخچال را زودتر آب کنیم؟

علت برفک زدن یخچال بدون برفک

در یخچال‌های جدید، سیستم یخ‌زدایی به صورت نوفراست است؛ به این صورت که برفک یخچال به صورت اتوماتیک آب می‌شود و دیگر نیازی به خاموش کردن یخچال نیست؛ در این فرایند برفک‌زدایی المنت، برد الکترونیکی و کندانسور دخالت دارند؛ بنابراین با ایجاد مشکل برای هریک از آن‌ها، آب شدن برفک با مشکل مواجه می‌شود و به مرور زمان قدرت خنک کنندگی یخچال کاهش می‌یابد.

اما گاهی ممکن است برفک یخچال مربوط به خرابی این قطعات نباشد؛ در این صورت ممکن است دمای یخچال به درستی تنظیم نشده است؛ اگر دمای یخچال بیش از حد پایین تنظیم شود، رطوبت هوا در داخل یخچال منجمد می‌شود و به صورت برف روی سطح‌های داخلی یخچال تجمع می‌یابد.

برفک یخچال

پیشنهاد مطالعه: 4 مدل از پرفروش ترین یخچال فریزر ایرانی!

تعداد کلمات مطلب: 587

اپلیکیشن مجله دلتا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

بیشتر ببینید در نکات خانه‌داری

همچنین بخوانید

از بین بردن زردی استکان چای بدون مواد شیمیایی

لیوان و استکان چای جزو آن دسته از ظرف‌هایی هستند که به طور مداوم مورد استفاده قرار می‌گیرن…